Jadikan Ia Terjadi – Bagaimana Menghentikan Membuat Persoalan Dan Mencapai Matlamat Anda

Berapa banyak matlamat yang tidak lengkap yang anda miliki pada agenda anda? Jika anda seperti kebanyakan orang, maka kemungkinan anda mempunyai beratus-ratus projek yang anda mulakan dan tidak pernah selesai, matlamat yang banyak yang anda beritahu rakan anda tetapi tidak pernah melihat melalui dan semua jenis mimpi yang kelihatan kurang dan kurang berkemungkinan untuk membuahkan hasil.

Dan untuk alasan ini, anda mungkin mendapati orang menggulung mata apabila anda memberitahu mereka ‘projek besar seterusnya’ anda. Apabila anda memulakan program latihan baru untuk menurunkan berat badan dan semua orang – termasuk anda – tahu bahawa anda mungkin telah kehilangan minat pada bulan kedua.

Atau apabila anda bercakap tentang aplikasi yang anda ingin buat, laman web, atau projek perniagaan.

Atau apabila anda bercakap tentang perjalanan impian ke Jepun …

Ini adalah cara yang banyak untuk kita. Kami bekerja sangat keras pada perkara-perkara yang kami tidak suka dengan semangat untuk meletakkan makanan di atas meja tetapi apabila ia memenuhi impian kami, kami tidak berkesan.

Sudah tiba masanya untuk menukar semua itu dan untuk mula membuat matlamat tersebut berlaku. Tetapi bagaimana anda boleh mengubahnya?

Mencapai matlamat adalah tentang strategi, ia adalah tentang membuat pergeseran kognitif untuk mengubah cara anda berfikir dan ia tentang menjadi pintar tentang cara anda mendekati setiap matlamat. Ini juga mengenai mengetahui bagaimana memilih matlamat anda dan bagaimana cara membuat frasa.

Buku ini akan menunjukkan kepada anda cara membuat perubahan tersebut. Anda akan belajar bagaimana untuk memilih dan menulis matlamat secara berkesan, bagaimana untuk menulis rencana tindakan yang berkesan dan bagaimana memastikan anda tetap dengan matlamat anda dan tidak pernah berputus asa.

Tetapi buku ini akan menjadi sedikit berbeza daripada kebanyakan tomes menetapkan matlamat. Setelah kami memberi anda alat yang luas yang anda perlukan untuk mula menetapkan dan mencapai matlamat anda, kami akan melihat bagaimana anda dapat mulai menerapkannya.

Kerana sementara matlamat boleh menjadi sesuatu yang cukup banyak, bagi kebanyakan kita, mereka akan jatuh ke dalam salah satu daripada beberapa kategori yang berlainan. Sebilangan besar daripada kita mempunyai tujuan untuk hubungan kita, tujuan untuk kecergasan kita, tujuan untuk kerjaya kita dan tujuan perjalanan. Kami akan menyediakan bukan sahaja strategi abstrak yang anda perlukan untuk mula membuat matlamat yang berkesan kemudian, tetapi juga proses langkah-langkah yang akan membolehkan anda menggunakan strategi ini di setiap bidang ini. Pada akhir buku ini, anda akan mahir dalam menetapkan dan mencapai sebarang matlamat. Dan pada masa yang sama, anda akan mempunyai strategi yang kuat untuk meningkatkan hubungan anda, kecergasan anda, kerjaya anda dan banyak lagi.

Bersedia untuk menukar hidup anda?

Bab 1: Kemahiran Paling Berkuasa yang Anda Boleh Belajar: Menetapkan Matlamat

Belajar bagaimana matlamat matlamat dengan betul dapat dikatakan kemahiran yang paling kuat yang mungkin anda pelajari. Mengapa? Kerana ia akan membolehkan anda untuk mencapai pelbagai tujuan yang lain . Apabila anda tahu bagaimana untuk menetapkan matlamat, ia membolehkan anda untuk bekerja dengan berkesan ke arah apa-apa. Ini adalah kunci untuk membuka kunci semua yang anda inginkan dari kehidupan.

Maka ironinya, matlamat pertama yang harus anda tumpukan adalah matlamat menetapkan matlamat!

Dan sehingga kini, anda mungkin telah melakukan semua yang salah …

Masalah Dengan Matlamat Semasa Anda

Bagaimana matlamat menjadi salah?

Pasti, objektif apa pun adalah satu yang berbaloi, tetapi cara anda mengkaitkan matlamat anda dan strukturnya, akan mengubah kemungkinan anda untuk berjaya.

Mari kita ambil berat badan sebagai contoh kerana ini adalah salah satu tujuan yang lebih mudah yang paling mudah dilaksanakan.

Apabila anda beratur untuk menurunkan berat badan, anda harus bermula dengan matlamat konkrit. Dan untuk kebanyakan orang ini akan kelihatan seperti ini:

“Lose 2 stone by next year”

Ini adalah matlamat yang dahsyat.

Mengapa? Pertama sekali, ia terlalu kabur. Bagaimana anda kehilangan berat badan? Berat dari mana? Mengapa anda mahu kehilangan berat badan? Apa yang anda mahu kelihatan seperti?

Pada masa yang sama, ia tidak dapat dikawal. Walaupun anda benar-benar komited untuk matlamat anda, anda mungkin mendapati pasukan luar menghalang anda daripada berjaya. Mungkin anda sakit, mungkin anda secara tidak sengaja mengikuti program yang salah, mungkin ternyata anda mempunyai metabolisme yang tidak baik!

Akhirnya, matlamatnya terlalu jauh di masa depan. Sekiranya matlamat anda adalah menurunkan berat badan pada tahun depan, maka pada dasarnya anda memberi lesen untuk menunda-nunda. Sasarannya begitu jauh, bahawa anda memanjakan diri anda dengan sedikit makan berlebihan atau menanggalkan senaman untuk beberapa ketika dan tidak bimbang mengenainya sehingga bulan depan.

6 bulan berlalu dan anda menyedari bahawa anda sebenarnya lebih jauh dari matlamat anda.

Dan kerana sudah terlambat, anda mungkin akan berputus asa pada ketika ini.

Bukan matlamat yang baik!

Seperti Apa Matlamat Baik

Jadi, apakah matlamat yang baik kelihatan? Bagaimanakah anda dapat menerangkan matlamat yang sama dengan cara yang akan meningkatkan peluang anda untuk berjaya?

Perkara pertama yang perlu dilakukan, adalah untuk memberi tumpuan kepada perkara-perkara yang berada di dalam kawalan anda dan yang tidak dipengaruhi oleh faktor luar sama sekali. Matlamat ini sepatutnya menjadi perkara yang dapat anda lakukan dengan cara yang terjamin dan anda akan segera digunapakai pada dasar yang gagal.

Oleh itu, sebagai contoh, daripada ingin kehilangan 2 batu pada tahun depan, anda akan menggunakan matlamat ini:

“Saya akan bekerja tiga kali seminggu, setiap minggu, sekurang-kurangnya 15 minit”

Sekarang itulah matlamat yang boleh anda jangkakan. Terlepas dari metabolisme, atau kecederaan, atau faktor luar yang lain, ini adalah matlamat yang boleh anda capai. Ia juga bermakna anda tidak boleh ‘menanggalkan’ matlamatnya dan ini bermakna anda tidak akan pernah mencapai titik yang mengecewakan di mana anda tidak lagi boleh berdiri sebarang peluang untuk menyelesaikannya. Pada bila-bila pun dalam hidup anda, tidak ada sebab yang anda tidak boleh menetapkan untuk mencapai matlamat ini dan mengharapkan untuk berjaya.

Tetapi dengan menumpukan pada matlamat jangka pendek kecil ini , anda akan mendapati bahawa matlamat jangka panjang kehilangan berat badan itu sendiri.

Cara Merangka Matlamat Anda

Tetapi itu tidak bermaksud bahawa matlamat jangka pendek yang bersifat binari akan memotongnya.

Pertama sekali, anda perlu tahu apa yang anda mahukan dan pastikan bahawa matlamat anda menetapkan untuk diri sendiri akan membantu anda sampai ke sana. Anda memerlukan matlamat anda untuk memotivasi secara intrinsik dan itu bermakna anda perlu berasa ghairah tentangnya. Ia hanya mengikut matlamat yang anda rasa teruja, bahawa anda akan mendapati anda mempunyai tenaga dan motivasi untuk terus berjalan.

Bersenam selama 15 minit sehari adalah matlamat yang berkesan kerana ini pasti akan membawa anda lebih dekat dengan tujuan menurunkan berat badan anda. Dengan mengekalkan matlamat akhir itu, anda harus mempunyai peluang yang lebih baik untuk tetap bermotivasi untuk bersenam walaupun anda merasa letih, atau ketika anda merasa rendah pada kekuatan akan.

Dan anda seharusnya tidak hanya bertujuan untuk ‘menurunkan berat badan’ sama ada. Sebaliknya, anda harus mempunyai visi yang lebih konkrit mengenai apa yang diperlukan. Adakah anda mahu menjadi lebih kurus? Adakah anda mahu menjadi lebih berotot? Mengapa anda mahukan perkara itu? Adakah anda akan lebih menarik minat lawan jenis? Atau kerana anda mahu lebih banyak tenaga? Bersikaplah jujur ​​dengan diri sendiri dan dengarkanlah dorongan yang ada di dalamnya yang mendorong anda ke arah matlamat yang anda ingin capai.

Jika matlamat anda adalah untuk menghasilkan wang, maka cuba fokus pada apa yang cangkuk emosi yang membuat anda menginginkan wang itu. Ia mungkin menjadi lebih banyak daripada wang tunai – mungkin status itu anda mahukan? Kuasa? Keyakinan? Kebebasan? Hanya dengan benar memahami sifat sebenar impian anda, anda boleh a) mengambil laluan terpantas untuk mencapai mereka dan b) mengekalkan pemacu dan motivasi yang anda perlukan untuk sampai ke sana.

Ini akan memerlukan beberapa jiwa mencari!

Lebih-lebih lagi, anda perlu memastikan bahawa matlamat dapat dicapai dan realistik dan bahawa anda telah memecahnya menjadi beberapa langkah yang cukup kecil. Kes keutamaan: matlamat kami untuk penurunan berat badan adalah untuk bekerja 15 minit sehari. Itulah jumlah kecil tetapi ia berfungsi kerana ia boleh dicapai dan realistik. Jika anda membuat matlamat anda lebih keras – seperti bekerja selama satu jam sehari – maka anda akan mendapati anda dengan cepat kecewa apabila anda tidak dapat mencari masa atau tenaga. Anda akan menghentikan latihan dan membuat alasan. Bahagian terbaik mengenai latihan selama 15 minit adalah bahawa sebaik sahaja anda bermula , anda akan sering mencari anda pergi lebih lama.

Letakkan dengan cara ini: lebih baik untuk mempunyai matlamat yang kecil, mudah untuk dicapai dan melekatinya , daripada mempunyai matlamat besar, mengubah hidup yang tidak dapat dikendalikan!

Tetapi tentu saja jika anda membuat tujuan anda lebih kecil, itu bermakna ia akan membawa anda lebih lama untuk mencapai tujuan akhirnya anda bersenjata. Ini bukan masalah: ini hanyalah perkara lain yang perlu anda terima sekiranya anda ingin mencapai sesuatu. Perkara yang bernilai mengambil masa . Ambil langkah-langkah kecil yang mantap dan nikmati perjalanan.

Bab 2: Rumusannya – Cara Menyusun Matlamat dan Membuat Rancangan Anda

Sekarang anda tahu asas apa yang membuat matlamat yang hebat, sudah tiba masanya untuk mula membina matlamat ini untuk diri sendiri. Dalam bab ini, kami akan membentangkan beberapa arahan mudah yang boleh anda ikuti untuk memulakan idea-idea ini menjadi praktik.

Nanti kita akan menggunakan formula yang sama ini ke bidang yang berbeza dalam hidup anda, agar anda dapat memulakan badan yang lebih baik, gaji yang lebih baik dan kehidupan cinta yang lebih baik. Tetapi dalam setiap kejadian, kami akan menggunakan strategi yang sama.

Langkah 1: Visualisasi

Langkah pertama dan paling penting ialah untuk menggambarkan apa yang anda mahukan dan benar-benar memahami apa yang anda mahukan. Kami sudah membincangkan perkara ini sedikit demi sedikit untuk menjadi lebih kaya. Sering kali anda akan mendapati ia bukanlah wang yang anda inginkan tetapi sebaliknya apa yang diwakili oleh wang dari segi gaya hidup anda atau status anda.

Begitu juga dengan bersesuaian. Ia tidak mencukupi untuk mahu menjadi lebih nipis atau lebih sihat, anda perlu memahami motivasi anda sendiri untuk menginginkannya. Adakah anda ingin berasa lebih fizikal, mungkin menjadi atlet profesional? Adakah anda ingin menghalang kemerosotan yang banyak pengalaman ketika mereka berumur? Atau adakah anda ingin kelihatan hebat sehingga anda dapat lebih berjaya dengan lawan jenis.

Cara terbaik untuk mendapatkan idea tentang apa yang anda inginkan dari kehidupan di mana-mana kawasan adalah selalunya untuk memvisualisasikan masa depan anda. Ini bermakna menutup mata anda dan hanya memanggil minda masa depan ideal anda. Awak kat mana Macam mana rupa awak? Awak kerja apa? Siapa awak?

Dengan membayangkan masa depan anda dalam cara abstrak ini, anda boleh mula menganalisis apa yang sebenarnya anda cuba capai dan dari sana anda boleh mula melihat langkah-langkah yang lebih konkrit yang anda perlukan untuk pergi ke sana.

Beberapa strategi lain yang dapat menolongnya adalah:

  • Melihat model peranan anda dan melihat apa yang mereka ada bersama
  • Memikirkan perkara yang menggembirakan anda, hobi anda, perkara yang anda gemari, dll.
  • Berfikir tentang kali terakhir anda merasa benar-benar bahagia, atau benar-benar hidup

Dari sana, ia juga merupakan idea yang baik untuk memikirkan realiti sebenar dan untuk memvisualisasikan apa yang akan menjadi seperti untuk sampai ke sana dan menjalani kehidupan itu. Adakah anda masih mahukannya?

Contohnya, sangat mudah untuk menjadi bintang rock dalam teori tetapi anda mungkin tidak menyukai gaya hidup sebenar: ini bermakna menghabiskan banyak masa kehidupan anda, berada di mata awam dan mungkin berjuang untuk membesarkan keluarga.

Inilah sebabnya mengapa kita berfikir tentang abstraksi pada ketika ini. Kerana anda mungkin mendapati bahawa realiti menjadi bintang rock bukanlah sesuatu yang anda mahukan – dalam kes ini anda akan bermula sekali lagi dan menerapkan apa yang ia tentang gaya hidup yang merayu kepada anda. Adakah cara lain untuk memenuhi matlamat emosi yang sama? Sekiranya anda mahu dikenali untuk muzik anda, maka anda boleh cuba memainkan instrumen di YouTube atau Band Band! Jika anda hanya mahu menjadi ahli muzik profesional, maka anda boleh membuat muzik untuk permainan komputer atau video.

Tetapi itu tidak semestinya berkaitan dengan kerjaya anda: anda juga dapat dengan senang hati bahawa anda senang hanya sibuk, atau membuat muzik di masa lapang.

Mendapat ke teras apa yang anda mahu seperti ini juga boleh membantu anda untuk mengatasi kemungkinan yang mustahil. Jika anda ingin menjadi seorang angkasawan misalnya, maka anda mungkin harus memahami dengan kenyataan bahawa anda terlalu tua dan sekarang tidak mungkin berlaku. Tetapi tanya diri sendiri mengapa rayuan kepada anda pada tahap emosi. Mungkin ia jatuh cinta kepada ruang anda, yang mana anda mungkin berpuas hati dengan menjadi seorang ahli astronomi? Mungkin ia jatuh cinta kepada penjelajahan dan penemuan anda, dalam hal ini anda boleh menjadi penjelajah, atau mungkin hanya penyelidik.

Langkah 2: Menilai Situasi Anda dengan Jujur dan Sungguh Baik

Langkah penting seterusnya adalah untuk menilai kedudukan semasa anda berbanding dengan yang ideal yang anda telah visualisasi. Di sinilah anda akan menganalisis jurang antara kehidupan sebenar dan masa depan impian anda dan kemudian cuba dan cari apa cara terbaik untuk menjembatani jurang itu.

Membuat penilaian yang jujur ​​tentang situasi semasa anda adalah cara yang sangat penting untuk menilai kedudukan anda sekarang dan untuk mendapatkan idea kekuatan dan kelemahan anda.

Dan khususnya, anda perlu memikirkan apa kelebihan yang anda ada, rangkaian apa, apa hubungan dan peluang apa. Anda mungkin merasakan bahawa anda tidak mempunyai tetapi itu mungkin bermakna anda tidak cukup teliti. Seperti kata pepatah: tidak ada perkara seperti kekurangan sumber, hanya kekurangan kepintaran.

Ini juga di mana anda akan menganalisis betapa mungkin matlamat anda dan kemudian mungkin mengulangi frasa mereka berdasarkan itu. Jika anda telah melihat bahawa anda tidak mungkin menjadi angkasawan, maka sudah tiba masanya untuk mencipta matlamat yang lebih baik seperti menjadi ahli astronomi.

Sekiranya matlamat anda adalah untuk menjadi wanita yang sangat panas, maka sudah tiba masanya untuk menilai semula dan sekurang-kurangnya bermula dengan mensasarkan wanita yang berada pada tahap yang sama dengan diri anda.

Mantra anda untuk langkah ini adalah untuk menilai keadaan anda dengan jujur ​​dan kemudian mengambil jalan ‘rintangan yang paling sedikit’. Anda sedang melihat manfaat maksimum dari masa dan kerja minimum.

Langkah 3: Merangka Pelan

Ini membawa kami ke langkah seterusnya, iaitu merangka pelan berdasarkan keadaan semasa anda, di mana anda mahu menjadi dan apa pilihan yang anda ada untuk anda.

Untuk kehilangan berat badan atau masuk ke dalam bentuk, ini bermakna mencari – sebagai contoh – pada program latihan yang berlainan. Bagaimanapun, dengan membuat penilaian yang jujur ​​tentang diri anda dan situasi anda dalam langkah terakhir, anda harus berada dalam kedudukan yang lebih baik untuk memilih sistem yang menarik kepada kelebihan dan kelemahan tertentu anda dan yang sebenarnya anda mungkin melihat.

Begitu banyak orang akan membayar program latihan mahal yang melibatkan makan diet yang sangat ketat dan bersenam 10 kali seminggu selama satu jam setiap sesi. Tetapi apakah itu benar-benar realistik? Jika anda telah cuba melekat pada latihan sebelumnya dan telah gagal, maka jawapannya mungkin tidak.

Apabila anda menilai situasi semasa anda, itu juga bermakna menilai di mana perkara-perkara yang salah pada masa lalu dan bagaimana gaya hidup dan keperibadian anda akan dibenarkan.

Dan dengan mengetahui ini, anda boleh mencari program latihan atau merangka satu yang akan berfungsi untuk kelebihan anda . Mungkin itu bermakna mencari cara untuk menyesuaikan CV di sekitar rutinitas biasa anda, atau mungkin ia bermakna melekat pada diet yang anda akan dapati menyeronokkan dan mudah.

Begitu juga untuk merancang perjalanan dan kerjaya anda. Sudah tiba masanya untuk mendapatkan sebenar dan untuk mendapatkan kepala anda keluar dari awan. Berhenti bermimpi tentang perjalanan dunia dan sebaliknya, berfikir tentang bagaimana anda akan pergi lebih banyak walaupun tanggungjawab peribadi anda, batasan belanjawan dan lain-lain. Berhenti berharap anda kaya dan mula berfikir tentang bagaimana anda akan memanjat tangga dalam kerjaya anda sebenarnya ada di sana.

Semasa membuat rancangan anda, penting juga untuk berfikir di luar kotak dan menolak kepercayaan yang diterima umum mengenai apa yang perlu anda lakukan untuk mencapai setiap matlamat.

Tolak Norm

Kerana kita hanya benar-benar mengajar satu cara untuk mendapatkan apa yang kita inginkan dan itu adalah untuk maju melalui karier kita. Dan inilah sebabnya mengapa ramai di antara kita terjebak. Kami memutuskan bahawa kami ingin menjadi kaya dan oleh itu kami bekerja lebih keras, bukannya menyedari bahawa kami boleh menjadi lebih kaya dengan gaji semasa dengan membelanjakan lebih sedikit dan mungkin mencari pendapatan sekunder. Kami fikir satu-satunya cara untuk berjaya dalam muzik adalah untuk terus bekerja dalam kerja seharian untuk membayarnya. Kami fikir bahawa satu-satunya cara untuk melakukan perjalanan lebih banyak adalah untuk bekerja lebih keras dan kemudian bersara awal.

Tetapi kos hidup tidak dapat dielakkan naik untuk memenuhi gaji anda, anda akan mempunyai masa yang kurang dan kurang apabila anda bekerja lebih keras dan lebih keras dan mengambil lebih banyak tanggungjawab dan anda akan mendapati tidak ada ‘masa yang baik’ untuk mencapai matlamat anda.

Dan sebaliknya, anda perlu mengambil jalan yang kurang berjalan. Ada cara lain untuk ke mana anda ingin berada dan jika anda hanya mengepakkan kepala anda terhadap dinding, maka sudah tiba masanya untuk memikirkan semula strategi itu.

Tidak ada yang menghalang anda memulakan perniagaan dalam masa lapang anda sekarang . Tidak ada alasan mengapa anda tidak boleh berhenti kerja dan memulakan perjalanan esok . Anda mempunyai kebolehupayaan yang anda perlukan untuk mula memohon pekerjaan bergaji tinggi. Apa yang menghalang anda?

Langkah 4: Frasa Matlamat Anda dalam Langkah Kecil

Sekarang anda tahu apa yang anda mahu capai dan bagaimana anda mahu ke sana, anda akan mengasah. Sekarang anda tahu ‘gambar yang lebih besar’ dan sudah tiba masanya untuk memikirkan butiran kecil sebaliknya.

Anda tahu bahawa anda ingin cergas, anda tahu bahawa pergi ke gim tidak boleh dilakukan untuk anda dan anda tahu bahawa bersenam dari rumah lebih masuk akal.

Oleh itu, yang tinggal hanyalah membuat ungkapan ini sebagai matlamat yang boleh anda fokuskan setiap hari atau minggu. Oleh itu:

“Saya akan bekerja selama sekurang-kurangnya 15 minit setiap hari”

Mungkin anda telah memutuskan bahawa anda tidak begitu berminat untuk melegakan otot tapi ingin bermula dengan memberi tumpuan kepada kehilangan berat badan supaya anda kelihatan lebih baik dalam guaman dan berasa lebih bertenaga. Dalam hal ini, matlamat anda mungkin:

“Saya akan berjalan ke dan dari kerja setiap hari bahawa ia tidak hujan”

Tidak ada salahnya mempunyai lebih dari satu gol, atau membuat matlamat yang lebih terperinci. Anda mungkin memasangkannya dengan matlamat sekunder, yang mungkin:

“Saya tidak akan makan apa-apa pada makanan saya untuk mengelakkan senarai”

Tumpukan pada langkah-langkah kecil ini dan dapatkan lebih dekat dengan matlamat anda sedikit demi sedikit.

Begitu juga, jika anda ingin memajukan kerjaya anda, maka matlamat anda mungkin adalah untuk:

“Ambil setiap peluang yang timbul untuk meningkatkan CV saya”

Atau

“Memohon satu pekerjaan pada waktu malam, tiga kali seminggu”

Beberapa matlamat yang lebih luas anda akan mengambil beberapa langkah. Sebagai contoh, jika tujuan anda adalah untuk menjadi pemuzik terkenal, maka mungkin anda harus mengambil langkah berikut:

  • Belajar bermain gitar dengan menghabiskan setengah jam setiap malam, empat hari seminggu
  • Jimat $ 15 sehari untuk melabur dalam peralatan studio
  • Output 1 video seminggu untuk membina penonton
  • Keluarkan 2 video seminggu untuk membina penonton
  • Teruskan untuk mengeluarkan 2 video seminggu dan menghabiskan 1 jam seminggu dalam aktiviti promosi diri
  • Luangkan 2 jam seminggu bekerja pada album untuk dijual dari saluran

Ini proses yang panjang tetapi ia juga merupakan strategi yang sebenar . Ia adalah strategi yang anda perlukan untuk berjaya. Ia mewakili pergeseran kognitif di mana anda tidak lagi bermimpi tentang menjadi bintang rock terkenal dan anda bukannya melihat langkah konkrit, realistik, yang boleh dicapai.

Dan itulah apabila anda mula membuat kemajuan sebenar, sebenar!

Bab 3: Melepaskan Ketakutan

Saya akan jujur ​​dengan anda sekarang: ada peluang bahawa anda sudah tahu ini mendalam.

Ia membuat makna logik bahawa anda perlu membuat langkah-langkah kecil dan konkrit untuk mencapai matlamat anda dan bukannya membuat rancangan bombastis untuk ‘menjadi bintang rock’ atau penglihatan abstrak seperti ‘mendapatkan lebih kaya’.

Jadi apa yang menghalang anda daripada melakukan itu?

Dua perkara:

  1. Ia banyak kerja – ia lebih mudah dan lebih memuaskan untuk bermimpi besar dan mendapatkan ganjaran yang datang daripada itu, daripada menghadapi realiti menggiling ke arah matlamat anda. Kita akan membincangkan hal ini lebih lanjut di dalam buku ini ketika kita membincangkan bagaimana untuk terus bermotivasi dan berpegang pada cita-cita anda walaupun keadaan menjadi sukar. Kemudian ada perkara yang merasakan ia bukan masa yang tepat: anda menangguhkan dan bukan mencari kerja lain. Sekali lagi, ini hanya memerlukan sedikit bahan api roket, yang akan kita lihat nanti.
  2. Kamu takut. Inilah yang sering saya lihat dan ini yang mengutuk begitu banyak kita untuk gaya hidup yang membosankan dan tidak mengujakan. Kami tidak mahu mengambil lompatan itu dan meletakkan diri kita di sana. Dan sebenarnya, lebih mudah untuk membayangkan diri kita sebagai sangat berjaya dan berpura-pura kita akan pergi ke sana, daripada meletakkan diri kita di sana dan berisiko merosakkan ego kita apabila perkara-perkara tidak berjalan.

Kami akan menangani isu kedua itu. Kerana jika anda ingin berjaya, maka tidak ada gunanya terus menunda-nunda atau berusaha menunda mengambil risiko itu!

Bagaimana Mengetahui Sekiranya Anda Menunda-nunda?

Beberapa contoh penangguhan termasuk:

  • Menghabiskan masa membaca buku dan meneliti topik bukan hanya tersekat. Saya melihat ini satu tan ketika datang ke matlamat kecergasan. Begitu banyak orang akan menghabiskan berjam-jam membaca buku dan blog untuk program kecergasan, mengambil perunding dan membeli peralatan gim. Tetapi satu perkara yang tidak pernah mereka lakukan? Sebenarnya mula bekerja! Tidak ada yang salah dengan meneliti kesihatan dan kecergasan tentu saja. Malah, ia harus dipuji. Masalahnya ialah apabila anda menggunakan ini sebagai alasan yang mudah untuk tidak benar-benar latihan. Realitinya ialah apa – apa program latihan adalah lebih baik daripada apa-apa. Sekiranya anda mahu mula masuk ke dalam bentuk – jika anda benar-benar berpeluangkejayaan – maka anda perlu mula melakukan press ups dan pull ups sekarang. Tidak semestinya ada sebab untuk tidak. Anda boleh meningkatkan rutin anda dari masa ke masa tetapi anda mula SEKARANG.
  • Bekerja pada projek dan tidak pernah menyelesaikannya. Saya bekerja sebagai pemaju aplikasi dan telah mengeluarkan dua aplikasi yang sangat berjaya dalam hidup saya yang telah bersama-sama memperoleh saya di rantau ini $ 90,000. Tidak banyak perubahan dalam jangka masa beberapa tahun tetapi cukup untuk membuat hidup saya sedikit lebih selesa, terutama kerana mereka terus mendapat pendapatan sementara saya bekerja tetap saya. Hasilnya, saya sering didekati oleh orang yang memberitahu saya bahawa mereka merancang untuk melepaskan aplikasi yang berjaya juga. Mereka kemudiannya bekerja selama tiga tahun dan tidak pernah melepaskannya. Perbezaan antara mereka dan saya? Saya mengeluarkan aplikasi saya apabila ia adalah MVP – produk berdaya maju minimum. Ini dipanggil ‘pendekatan cepat gagal’ dan kami akan membincangkannya lebih lama kemudian. Titiknya walaupun, saya meletakkan diri saya di sana sedangkan mereka membuat alasan. Perfectionism sering kali hanya taktik kelewatan.
  • Mengaku masa tidak betul. Kami menyentuh ini secara ringkas tetapi hanya untuk merakam: masa tidak pernah betul. Anda tidak melancong sekarang kerana wang tidak bagus? Pasti, simpan wang tunai – tetapi pada masa itu anda mungkin akan menjadi titik yang menarik dalam kerjaya anda dan tidak mahu berehat. Kemudian anda akan mempunyai pasangan dan tidak mahu meninggalkan mereka. Kemudian anda akan mempunyai anak. Tidak pernah ada waktu yang baik untuk memulakan hubungan, berkahwin, mempunyai anak, melancong, memulakan perniagaan. Anda juga melakukannya. Dan jika anda bimbang apa yang orang lain katakan? Kemudian ikuti nasihat untuk ‘meminta pengampunan, bukan izin’. Lakukan dan risau tentang akibatnya kemudian. Jika ia benar-benar bermakna banyak kepada anda, maka itu adalah satu-satunya pilihan yang anda ada.
  • Mengabaikan ketidakpuasan anda sendiri. Adakah anda tahu sesiapa dalam hidup anda yang jelas ingin berada dalam hubungan dan siapa yang mengabaikan fakta ini dengan membuang diri dalam kerjayanya? Setiap jawatan di media sosial adalah tentang bagaimana mereka teruja tentang pekerjaan baru mereka, atau mengenai perjalanan mereka. Tetapi anda mengesyaki bahawa sebenarnya, mereka hanya berharap mereka mempunyai seseorang untuk pulang? Dalam kes ini, mereka cuba menutup satu kawasan yang kurang dalam kehidupan mereka dengan menumpukan perhatian kepada yang lain. Bagaimana dengan orang yang mendakwa mereka bahagia tanpa meneruskan kerjaya impian mereka kerana mereka mempunyai keluarga? Pasti, itu hebat … tetapi mengapa tidak pergi untuk kedua-duanya? Dan cara itu dapat memberi inspirasi kepada anak-anak anda dengan cerita inspirasi anda? Jangan buat kesilapan ini kerana anda perlu dipenuhi dalam setiap bidang kehidupan anda jika anda benar-benar gembira.

Ketakutan Menetapkan

Sekiranya anda masih tidak dapat mengatasi blok psikologi ini, maka masa untuk menggunakan teknik yang dikenali sebagai ‘ketakutan’ yang digambarkan oleh Tim Ferriss dalam bukunya: The Four Hour Workweek .

Idea di sini adalah mudah: anda akan menulis semua perkara yang menahan anda dan semua perkara yang anda takut dan kemudian anda akan hadir kaunter-kaunter, rancangan kontingensi dan banyak lagi untuk menghapuskan ketakutan tersebut.

Jadi luangkan masa untuk berfikir tentang matlamat dan mimpi anda dan kemudian tuliskan semua perkara yang anda ingin capai. Tulis matlamat tersebut dan langkah-langkah yang perlu anda ambil seperti yang dibincangkan dalam bab terakhir dan kemudian berfikir tentang mengambil langkah pertama sekarang. Apa yang menahan awak? Apakah ketakutan anda? Jujur dan teliti dan pastikan untuk menyertakan segala kebimbangan yang mungkin.

Katakan anda mahu memulakan perniagaan anda sendiri. Inilah kebimbangan dan kebimbangan anda:

  • Anda tidak mempunyai wang
  • Mengambil pinjaman mungkin melulu dan meninggalkan anda hutang yang serius jika perniagaan itu tidak berjaya
  • Pasangan anda mungkin menganggap pelaburan anda tidak bertanggungjawab dan membawa kepada masalah hubungan
  • Anda mungkin kehilangan pekerjaan anda dan mendapati diri anda tanpa pendapatan yang stabil
  • Anda mungkin tidak dapat mencari kerja di masa hadapan dan yang boleh membawa kepada keluarga anda lapar dan anda kehilangan rumah anda
  • Perniagaan anda mungkin gagal dan membuat anda kelihatan seperti kegagalan juga

Sekarang teliti setiap keberatan ini dan nyatakan seberapa besar kemungkinannya dan bagaimana anda dapat mengatasinya / mencegahnya.

Sebagai contoh:

Anda tidak mempunyai wang dan mengambil pinjaman mungkin melulu dan meninggalkan anda dalam hutang yang serius jika perniagaan itu tidak berjaya:

  • Pertimbangkan pinjaman PayPal, ini adalah pinjaman yang anda bayar hanya melalui pendapatan PayPal, yang bermaksud bahawa anda tidak akan berhutang apa-apa sehingga anda mula memperoleh pendapatan
  • Cuba Kickstarter
  • Bootstrap perniagaan anda – reka bentuknya dengan cara yang akan membolehkan anda memulakan perniagaan kurang
  • Pertimbangkan untuk meminta ibu bapa untuk pinjaman perniagaan
  • Cari pasangan perniagaan dengan modal untuk melabur

Pasangan anda mungkin menganggap pelaburan anda tidak bertanggungjawab dan membawa kepada masalah hubungan

  • Rakan anda lebih cenderung untuk menyokong anda dalam cita-cita anda
  • Jika anda menggunakan kaedah di atas, anda boleh menunjukkan bahawa anda telah masuk akal dan mengambil setiap langkah berjaga-jaga
  • Anda juga boleh mengambil insurans perniagaan
  • Pasangan anda mungkin dapat membantu anda membawa pendapatan tambahan untuk menyokong matlamat anda
  • Mempunyai dana hari hujan
  • Terangkan kepada mereka risiko dan mengapa ia penting bagi anda

Anda mungkin kehilangan pekerjaan anda dan mendapati diri anda tanpa pendapatan yang stabil dan anda mungkin tidak dapat mencari kerja di masa hadapan dan yang boleh membawa kepada keluarga anda lapar dan anda kehilangan rumah anda

  • Dalam kebanyakan kes, anda akan mendapati bahawa majikan anda akan menawarkan pekerjaan anda kembali jika anda memerlukannya
  • Sekurang-kurangnya, anda mungkin dapat mencari pekerjaan peringkat rendah untuk membiayai kelangsungan hidup anda
  • Walaupun itu bermakna hanya melakukan kerja sambilan
  • Anda tidak perlu berhenti kerja seharian sehingga anda telah membuktikan kepada diri sendiri bahawa anda boleh menghasilkan wang dari idea perniagaan anda
  • Atau juga mengekalkan gaji sambilan dalam masa yang sama
  • Anda mungkin boleh bertahan dengan gaji yang lebih rendah daripada yang anda fikirkan dan lebih lama daripada yang anda fikirkan

Perniagaan anda mungkin gagal dan membuat anda kelihatan seperti kegagalan juga

  • Anda akan membuat kajian pasaran dan mengambil langkah berjaga-jaga untuk memastikan rancangan anda berjaya
  • Anda akan mendapatkan nasihat dari pihak ketiga yang berpengetahuan
  • Yang peduli apa yang difikirkan orang lain
  • Alternatif – tidak pernah cuba untuk membuat apa-apa dari diri anda atau mengejar nafsu anda – jauh lebih buruk

Baiklah dan dengan begitu, sekarang kita boleh mula membuat kemajuan dalam pelbagai bidang kehidupan anda yang ingin anda tingkatkan!

Bab 4: Bagaimana Membuat Matlamat Fitness Anda Terjadi

Kami telah melihat asas-asas bagaimana mencapai matlamat umum anda, kini saatnya untuk mencapai tujuan tertentu . Untuk bab ini, kita akan melihat kecergasan dan bagaimana anda akan menerapkan prinsip yang telah kami bincangkan untuk menjadi bentuk yang hebat.

Jadi perkara pertama yang perlu anda ketahui ialah kenapa anda ingin meningkatkan kecergasan anda dan apa yang anda mahu itu benar-benar kelihatan dan dirasai. Adakah matlamat anda untuk mendapatkan pemain bola sepak sehingga anda boleh bermain sukan lagi? Adakah anda ingin kelihatan hebat untuk kepuasan anda sendiri? Adakah anda mahu menjadi kuat supaya anda berasa lebih terancam dengan fizikal? Adakah anda mahu menjadi lebih sihat? Atau mungkin menarik minat anggota lawan jenis?

Dan apakah keadaan anda sekarang? Apa yang anda cuba pada masa lalu? Mengapa ia tidak berfungsi? Apakah bentuk dan saiz semasa anda? Apakah kekuatan fizikal dan sifat terbaik anda? Apa yang anda suka lakukan? Berapa banyak masa yang anda ada?

Ini semua sangat penting kerana ia akan secara drastik mengubah cara anda mencapai matlamat anda.

Contohnya, jika anda seorang lelaki dan matlamat anda adalah untuk lebih menakutkan secara fizikal, maka anda mungkin membuat keputusan yang paling masuk akal. Ini bermakna menambah jisim paling mungkin dalam masa yang singkat, untuk menjadi tangki. Ini melibatkan makan banyak kalori dan lebih banyak protein, berehat banyak dan mengangkat berat badan.

Sebaliknya, jika anda ingin menjadi tona dan bersandar untuk menarik wanita, maka anda akan mahu makan kurang dan mendapatkan lebih banyak senaman aerobik seperti berjalan, berlari, melangkaui sebagainya

Anda juga perlu memikirkan latihan yang anda suka lakukan, senaman yang praktikal untuk bekerja dalam rutin anda, apa-apa batasan fizikal seperti penyakit atau masalah bersama.

Cara Menetapkan dan Melekat pada Matlamat Realistik

Salah satu pertimbangan yang paling penting ketika datang dengan program latihan, menjadikannya sesuai dengan rutinitas anda. Berfikir tentang bila anda mempunyai masa yang bebas, bagaimana tahap tenaga anda berada pada titik yang berbeza pada siang hari dan apa yang anda boleh lakukan untuk memanfaatkan detik-detik dalam rutin anda yang bebas untuk latihan dan sebagainya.

Memasangnya Masuk

Salah satu kaedah terbaik untuk menurunkan berat badan adalah dengan berjalan lebih banyak. Berjalan ideal kerana ia membakar sejumlah kalori yang baik tanpa meletihkan anda, atau membuat anda berpeluh. Itu bermakna anda dapat dengan mudah menyesuaikan diri dengan rutin anda dan melakukannya secara tetap tanpa menjadi tidak mungkin.

Dan kebanyakan kita boleh dengan mudah menyesuaikan dengan rutin kami. Sebagai contoh, anda mungkin mendapati bahawa anda boleh menggunakan rehat makan tengah hari di tempat kerja untuk berjalan-jalan. Jika anda mempunyai 60 minit semasa makan tengah hari, anda boleh makan selama 10 minit dan menghabiskan 50 lagi berjalan (yang terbaik untuk berjalan pada penghujung 60 minit). Berjalan 50 minit setiap hari cukup mudah untuk mencapai sasaran 10.000 langkah anda, yang jaraknya sekitar 5 batu dan akan menyebabkan 3,000 kalori (kira-kira) dibakar setiap minggu. Itulah jumlah kalori yang biasanya dibakar dalam sehari. Lebih penting lagi ia akan membina kecergasan anda dengan ketara, memberikan lebih banyak cahaya matahari dan udara segar.

Jadi lupa cuba lakukan latihan HIIT yang sengit 5 ​​kali seminggu yang meninggalkan anda letih … hanya pergi berjalan-jalan bagus yang akan sesuai dengan rutin anda!

Begitu juga, anda boleh berjalan kaki dengan menaiki bas awal, dengan berjalan pulang dari kerja dan lain-lain.

Begitu juga untuk pemakanan. Saya selalu menasihati pelanggan untuk melekat pada diet tegar sahaja pada waktu pagi dan makan tengah hari. Mengapa? Kerana sebilangan besar daripada kita ingin menjadikan waktu malam kita sebagai waktu untuk menikmati makanan yang menyeronokkan dengan pasangan kita. Atau kita mahu keluar dengan kawan-kawan dan menikmati puding. Sebaliknya, sarapan pagi dan makan tengah hari cenderung lebih berfungsi – dimakan sendiri dan tergesa-gesa. Ini bermakna anda boleh mengurangkan lebih sedikit kalori atau karbohidrat anda pada waktu siang hari dan kemudian ‘mengurangkan’ pada waktu petang.

Fikirkan cara anda boleh menjadikannya lebih mudah untuk anda juga. Sekiranya anda melewati sebuah kedai yang menjual protein shake dalam botol setiap pagi, maka mungkin menukar kopi pagi anda untuk protein shake pagi. Ini adalah ideal jika anda mendapati bahawa pemikiran mencampurkan protein anda menggeletar dan mendapatkannya di atas lantai berpotensi adalah membuang anda daripada memakannya!

Satu lagi contohnya adalah latihan dari rumah jika anda sedang berjuang untuk mendapatkan gim, atau berenang jika terdapat kolam renang di sebelah pejabat anda.

Nikmatinya

Latihan anda hendaklah menjadi sesuatu yang anda nikmati. Sekiranya anda telah mencuba dan gagal membina otot tanpa lemak, maka jelas anda tidak boleh melakukannya. Rupa-rupanya ia tidak merayu kepada apa yang anda nikmati.

Tetapi kita semua harus tahu terdapat beberapa bentuk latihan yang kita nikmati. Mungkin anda perlu mendapatkan sepasang bar selari (yang sangat murah) dan mengambil gimnastik atau mengimbangi tangan di rumah?

Atau sebaliknya, bagaimana dengan melakukan pendakian batu. Panjat tebing adalah hebat untuk membina otot yang kuat, terutamanya dalam lengan dan lengan. Mungkin anda akan mendapati anda suka tinju: mendapatkan diri anda beg berat adalah cara yang hebat dan menyeronokkan untuk membina bahu besar khususnya. Atau mungkin anda boleh dipotong untuk mengangkat kuasa?

Walau apa pun, dapatkan satu bentuk latihan. Ini adalah apa yang semua orang yang paling berkuasa dengan fizikal yang paling luar biasa mempunyai persamaan. Mereka tidak hanya suka menjadi besar, mereka suka menjadi besar. Mereka makan, tidur dan bermimpi gym dan mereka suka segala-galanya dari rasa kapur di tangan mereka, untuk melepak dengan orang lain yang lain.

Anda perlu menemui semangat itu bukan hanya untuk destinasi akhir tetapi untuk perjalanan ke sana.

Main dengan Kekuatan Anda

Sesetengah orang adalah ectomorphs secara semula jadi, ada yang endomoprhs. Ini menentukan sama ada anda jenis besar, besar atau ‘penjanaan keras’ tanpa lemak.

Jika mungkin, cuba menyelaraskan matlamat anda dengan kekuatan semulajadi anda (ingat langkah 2?). Jadi, sebagai contoh, jika anda adalah endomorph, maka anda boleh memberi tumpuan untuk menjadi besar secara besar-besaran. Jika anda seorang ectomorph, maka mengapa tidak pergi untuk rupa tanpa lemak yang banyak orang suka?

Tidak ada yang salah dengan mengejar impian yang lebih sukar tentu saja tetapi jika anda fleksibel, menembak untuk yang anda sudah berbakat. Dengan cara itu, hasilnya akan lebih cepat dan anda akan mendapati ia lebih ganjaran secara intrinsik, lebih cepat .

Petua lain ialah mencari role model yang serupa dengan anda. Cari orang yang bermula dalam keadaan anda, orang yang mempunyai jenis badan yang serupa dengan anda sendiri, tetapi yang telah membuatnya sangat. Mereka adalah orang yang mendengar ketika datang untuk nasihat latihan kerana mereka telah bekerja dengan (kemungkinan besar) titik permulaan genetik yang sama dan sekumpulan keadaan yang serupa dalam hidup untuk bermula dengan.

Ambilnya Perlahan

Ingat apa yang kita katakan dalam bab-bab sebelumnya: matlamat yang baik untuk kecergasan harus melibatkan kerja selama 15 minit, mungkin 10 minit. Jangan tentukan strategi gila yang melibatkan latihan dua kali sehari, atau anda akan mendapat otot dengan cepat dan cepat kehilangannya. Bersabar melihat peningkatan kecil dari masa ke masa supaya anda tidak terbakar.

Sebaliknya, jangan ambil begitu lambat untuk tidak melihat keputusan. Objektif di sini adalah menggunakan MED – atau ‘Minimum Effective Dose’. Itu bermakna anda melakukan cukup masa untuk melihat kemajuan, supaya anda boleh mula menilai dan menilai strategi anda dan supaya anda dapat memperbaikinya dari masa ke masa. Jangan berbuat lebih banyak, jangan buat kurang.

Dengan melakukan semua ini, anda sepatutnya membuat program latihan yang berkesan untuk anda secara khusus dan untuk gaya hidup dan genetik anda.

Jika anda telah mencuba dan gagal mengambil berat angkat beberapa kali pada masa lalu, maka mungkin sudah tiba masanya anda mengambil pendekatan yang berbeza dengan berenang tiga kali seminggu selepas bekerja. Atau dengan mendapatkan beg berat dan menumbuk yang selama 40 minit beberapa kali seminggu. Mungkin anda hanya melakukan penekanan selama 15 minit sebelum tidur.

Apa pun keadaannya, mulailah melakukan sesuatu dengan segera dan kemudian bereksperimen untuk mencari yang sesuai untuk anda.

Bab 5: Bagaimana Membuat Matlamat Kerjaya Anda Terjadi

Terlalu banyak orang yang mempunyai idea yang salah apabila datang kepada pendekatan mereka terhadap kerjaya mereka. Kami sering percaya bahawa bekerja sangat keras dalam pekerjaan yang kita tidak benar-benar menikmati adalah ‘bertanggungjawab’ dan apa yang orang dewasa patut lakukan. Kita sering merasakan bahawa kita tidak mempunyai apa-apa pilihan ketika datang kepada apa yang kita lakukan untuk hidup. Kami sering berasa takut untuk mencuba apa-apa lagi.

Dan inilah sebabnya mengapa ramai di antara kita tidak berpuas hati dengan kerjaya kita: kita hanya ‘membiarkan mereka berlaku’ dan menerima jalan kerjaya yang kita jatuh ke dalam. Kami meninggalkan sekolah atau kolej, mengambil peluang pekerjaan pertama yang keluar jalan, dan kemudian bekerja keras untuk memajukan tangga. Kami tidak pernah mengambil masa untuk bertanya: apakah ini yang saya mahu? Adakah saya mempunyai pilihan?

Berikut adalah beberapa cara untuk menerapkan prinsip yang telah kami bincangkan untuk mencapai kemajuan dalam karier anda…

Mengetahui apa yang anda mahukan

Perkara pertama dan paling penting untuk difokuskan di sini ialah langkah 3 – datang dengan rancangan anda. Sudah tiba masanya untuk mengakui bahawa anda tidak perlu terus bekerja dengan pekerjaan yang anda tidak suka dan tidak ada alasan yang anda perlu fokus pada kerjaya anda sama sekali.

Mitos pertama yang perlu kita hapus kemudian, adalah tanggapan bahawa anda perlu mendapatkan rasa puas dan kemajuan dari kerjaya anda. Itulah yang mengatakan bahawa anda sepatutnya mendapat kepuasan yang sama dari hobi. Kita sering merasakan bahawa perasaan diri kita dan pencapaian kita terikat dalam karier kita dan kita perlu bekerja lebih keras dan sukar untuk berasa seperti kita sedang berkembang dalam kehidupan. Tetapi semasa anda mungkin menjadi CEO syarikat logistik, anda masih bertanggungjawab untuk memastikan orang mendapat staplers – apabila keghairahan anda mungkin melukis karya seni.

Inilah sebabnya mengapa anda sering dapat melakukan yang lebih baik dengan hanya mengalihkan tumpuan anda kepada ‘aktiviti kurikulum tambahan’ anda. Kakak saya melakukan ini sebagai seorang artis apabila dia menyedari bahawa realiti bidang yang dimaksudkannya (mewujudkan alat untuk filem) tidak begitu idealis seperti yang diharapkannya. Oleh itu, dia mengambil kerja yang akan membayar bil dengan bekerja sebagai penjual dan kemudian menggunakan masa lapang untuk bekerja pada ciptaannya pada waktu sendiri.

Dia telah mendapat banyak pengikut di media sosial dan telah menjual beberapa karyanya kepada pembeli swasta. Jadi walaupun kerjayanya bukanlah sesuatu yang dia sangat gembira, dia masih mendapat rasa kemajuan dan keseronokan dan tidak perlu terus mengambil tanggungjawab untuk merasa bahagia dan terpenuhi.

Dan itu juga membawa kita ke titik lain: kekayaan anda tidak sepenuhnya ditentukan oleh kerjaya anda sama ada. Anda boleh dengan mudah menambah pendapatan anda melalui cara lain – sama ada itu bermakna menyewa bilik anda atau sama ada ia bermakna memotong rambut jiran.

Ini sekali lagi mengapa penting untuk mempertimbangkan sifat tepat matlamat anda – jika matlamat anda menjadi lebih kaya, maka anda boleh melakukannya dengan mengecut perbelanjaan, dengan mencari sumber pendapatan lain dan lain-lain. Jika matlamat anda adalah untuk mendapatkan lebih banyak status maka anda mungkin gembira untuk maju dalam kerjaya anda sekarang. Sekiranya ia terpenuhi dalam usaha artis anda, atau diakui untuk idea anda, maka anda lebih suka memberi tumpuan kepada kerja-kerja di luar pejabat.

Inilah yang kami maksudkan sebagai ‘reka bentuk gaya hidup’. Reka bentuk gaya hidup bermakna bahawa anda memfokuskan pada apa yang boleh anda lakukan untuk mencipta gaya hidup yang sempurna dan anda sedang mencari laluan yang paling sedikit untuk mendapatkannya. Ini mungkin tidak bermakna bekerja lebih banyak – ia mungkin bererti kurang bekerja dan bahkan mengambil pekerjaan ‘menial’, supaya anda boleh meletakkan lebih banyak tenaga ke bidang lain dalam hidup anda.

Heck, ini mungkin bermakna menghasilkan pendapatan dari tempat lain supaya anda mampu bekerja 4 hari seminggu. Kenapa tidak!

Membuat Strategi Bukti Bodoh

Kami telah menangani kekuatan yang ditakuti oleh ketakutan terhadap kami dan cara ia dapat menghalang kami daripada mencapai tujuan kami. Hal ini terutama berlaku apabila mencapai sesuatu dalam karier kami. Dan untuk sebab itu, masuk akal untuk kita melihat beberapa perkara yang boleh kita lakukan untuk menjadikan matlamat kerjaya kita kurang berisiko.

Sebagai contoh, ramai orang akan membuat kenyataan bahawa mereka mahu mencari pekerjaan lain tetapi mereka tidak dapat kerana mereka mempunyai terlalu banyak tanggungjawab. Mereka mungkin membuat tuntutan yang tidak berasas bahawa mereka tidak akan dapat mencari yang lain yang akan membayar gaji yang sama … tanpa melihat!

Tetapi tidak ada sebab mengapa ini perlu dilihat sebagai usaha yang berisiko dan tidak ada sebab yang anda harus takut untuk mencari kerja: jawapan yang mudah hanya untuk mencari kerja lain semasa anda sedang menjalankan tugas anda sekarang . Luangkan beberapa malam untuk mencari pekerjaan lain dan melamarnya dan tinggalkan pekerjaan anda sekarang apabila anda mempunyai pekerjaan baru: risiko sifar.

Begitu juga untuk memulakan perniagaan sambilan. Anda tidak perlu segera beralih dari satu pekerjaan kepada yang lain apabila anda hanya boleh menggunakan masa lapang anda pada waktu malam atau pada hujung minggu untuk mengusahakan idea perniagaan baru anda. Hanya setelah anda yakin ia berfungsi, anda harus mempertimbangkan untuk meninggalkan pekerjaan anda sekarang untuk mengambil yang baru dan ini akan memberi anda cara lain tanpa risiko untuk beralih ke pekerjaan atau kerjaya yang anda gemari.

Anda bahkan boleh mencuba mengurangkan waktu kerja anda dan kemudian menggunakan masa lapang itu untuk mengerjakan perniagaan anda. Mengambil kerja sambilan dan selama jam percuma lagi, bekerjasama dengan projek perniagaan anda.

Begitu juga untuk pelaburan. Sekiranya anda memerlukan pelaburan untuk mencipta idea perniagaan maka terdapat banyak cara bebas risiko untuk mendapatkannya. Menggunakan Kickstarter hari ini adalah pilihan yang bagus misalnya dan melibatkan risiko sifar serta cara yang baik untuk menguji penerimaan untuk idea anda.

Begitu juga, anda boleh meminta ibu bapa anda untuk pelaburan, anda boleh mendapatkan rakan rakan kongsi perniagaan, atau anda boleh mengambil pinjaman kad kredit. Selagi anda tidak berhenti dari pekerjaan anda sekarang, anda hanya boleh memastikan bahawa istilah pembayaran balik pinjaman adalah sesuatu yang dapat anda belanjakan untuk membayar jika anda perlu dan dengan cara itu, anda tidak akan meletakkan risiko anda sendiri.

Jika anda benar-benar ingin membuat ini berlaku, maka anda sentiasa dapat mencari jalan.

Dan jika anda telah menilai visi anda dan anda hanya mahu menjadi ahli muzik rock, maka jangan terganggu dengan cuba menjadi kaya. Fokus untuk mula melakukan perkara yang anda sukai dan mencari lebih banyak masa untuknya. Biarkan kejayaan datang sebagai produk sampingan.

Sebaik sahaja anda mula mengerjakan projek anda, anda akan mendapati bahawa ia bermanfaat dan anda kini mempunyai dorongan dan semangat yang dapat membangunkan anda pada waktu pagi dan menjadikan anda lebih bertenaga, lebih bersemangat dan lebih menarik untuk berada di sekitar orang lain walaupun . Ia tidak kira jika anda berjaya. Dan itulah sebabnya anda juga harus melihat ‘kegagalan’ semata-mata sebagai peluang untuk menilai semula strategi anda dan mencuba sesuatu yang lain. Apabila anda mengambil pendekatan ini, tidak ada cara anda boleh gagal.

Laluan Rintangan Rendah

Ingat, benar-benar akan berlaku selepas sesuatu yang anda mahu bermakna mengambil laluan yang paling langsung dan praktikal untuk menuju ke sana: jalan yang paling sedikit perlawanan. Dalam kes ini, ini bermakna mewujudkan idea perniagaan yang anda boleh mencapai secara realistik, atau mereka bentuk satu di sekeliling kenalan dan idea semasa anda.

Salah satu kesilapan yang sering dibuat oleh ramai orang adalah idea yang mereka fikir akan mengubah dunia. Jika itu penglihatan anda, maka ia juga tidak perlu menjadi usaha membuat wang untuk bermula.

Tetapi jika penglihatan anda (langkah 1) menjadi kaya, mungkin untuk mendapatkan kemerdekaan kewangan, maka cara yang paling berkesan untuk mencapai matlamat tersebut adalah dengan memberi tumpuan kepada cara yang dicuba dan diuji untuk menghasilkan wang.

Itulah yang mengatakan bahawa anda tidak perlu memecahkan cetakan dan menghasilkan model perniagaan yang baru. Anda tidak perlu menjadi Mark Zuckerberg yang seterusnya. Kerana terdapat berbilion-bilion projek besar yang gagal setiap tahun.

Sementara itu, hitunglah jumlah kedai, barisan pakaian, penjual semula, syarikat bangunan, dan pendandan rambut yang berjaya. Tidak ada yang salah dengan mengambil idea bahawa anda telah melihat kerja dan kemudian menyusulnya melalui surat. Anda kini mempunyai pelan tindakan untuk berjaya dan anda tidak perlu mencipta semula roda.

Begitu juga, fikirkan sumber dan kenalan anda. Sekiranya anda mengetahui editor majalah berkebun, maka itu adalah sentuhan yang sangat kuat untuk dimiliki dan anda harus membuat sebahagian besar itu – memulakan perkhidmatan berkebun dan menggunakannya untuk mengiklankan!

Anda juga harus bermain dengan kekuatan anda dan jika anda tahu banyak mengenai berkebun, maka sekali lagi, ini adalah pilihan yang baik untuk kerjaya anda. Sering kali, cawangan (tidak bertujuan) untuk memulakan perniagaan anda sendiri akan masuk akal jika anda melekat dalam industri semasa anda: dengan cara ini anda akan mempunyai kepakaran, pengalaman dan kenalan untuk memberikan diri anda permulaan yang hebat.

Ingat langkah 2: menilai situasi semasa anda dan sumber anda. Buat senarai semua yang anda ada untuk anda, semua kemahiran anda, semua batasan anda dan kemudian fikirkan tentang perubahan perniagaan dan gaya hidup yang akan membantu anda mendapatkan

Model Fail Gagal

Ingat ketika kita membincangkan bagaimana ketakutan dapat menahan beberapa orang dan satu cara yang dibentangkan sendiri adalah apabila seseorang akan berusaha menyempurnakan produk mereka tanpa benar-benar melepaskan sesuatu? Bukan sahaja ini kelewatan taktik terang-terangan tetapi ia juga bermakna bahawa jika anda akhirnya melakukan melepaskan produk anda, anda menghadapi risiko mengalami kekalahan dahsyat jika ia tidak pergi perancangan. Ini berlaku kepada seorang teman saya yang mempunyai idea untuk perniagaan dan kemudian menghabiskan 3 tahun akan datang menyempurnakannya. Dia menandakan nama perniagaan, mengambil penasihat undang-undang, bahkan membayar pesta pelancaran yang mahal! Semua apa yang pada asasnya berjumlah sebuah laman web. Dia mengujinya di setiap pelayar dan setiap saiz paparan dengan cermat, dia menjalankan banyak penyelidikan pasaran dan dia membayar banyak ruang server dan lebar jalur yang sedia ada untuk mengatasi sejumlah besar lalu lintas yang tidak dapat dielakkan. Tetapi kos pendahuluan dan berterusannya sangat tinggi sehingga dia bangkrut hampir dengan segera.

Pendekatan sebaliknya adalah ‘model fast fast’. Jika anda mempunyai idea untuk perniagaan, maka anda harus membuat MVP atau ‘produk berdaya maju’. Ini adalah versi produk atau perkhidmatan anda yang paling asas, berpatutan dan mudah yang boleh anda lepaskan ke pasaran dengan segera. Dengan cara itu, anda kini boleh menguji respon pasaran kepadanya tanpa melabur banyak masa dan wang anda ke dalamnya. Anda membuang banyak idea di dinding, dengan cepat menyusun sesuatu yang berfungsi. Jika idea itu berjaya, anda boleh melabur masa dan wang ke dalamnya. Jika tidak, anda berulang, pelajari dari kesilapan anda dan teruskan!

Bab 6: Bagaimana Membuat Matlamat Hubungan Anda Terjadi

Hubungan adalah sesuatu yang sering kita tidak fikir sebagai ‘matlamat’ tetapi mereka sama seperti yang lain. Mungkin anda seorang tunggal dan ingin berada dalam hubungan? Mungkin anda dalam hubungan dan mahu menjadikannya lebih baik? Mungkin anda hanya mahu lebih berjaya dengan jantina yang bertentangan? Ini adalah semua matlamat yang berbaloi dan semuanya boleh tertakluk kepada strategi yang tepat yang kita lihat sebelumnya.

Mengambil Stok

Di sini walaupun, mungkin aspek yang paling penting untuk dilihat adalah langkah 2: penilaian. Anda perlu meluangkan masa untuk menilai keadaan semasa hubungan anda dan diri anda dan kemudian berusaha untuk maju ke hadapan dan memperbaiki bidang-bidang kehidupan anda.

Ini bermula dengan mencari jujur ​​pada hubungan semasa anda. Banyak orang akan kekal dalam hubungan yang tidak bahagia kerana mereka tidak boleh mengakui bahawa diri mereka tidak sempurna; mungkin kerana mereka mempunyai anak atau rumah bersama, mungkin kerana mereka mencintai pasangan mereka.

Tetapi ambil perhatian bahawa meningkatkan hubungan anda tidak semestinya bermaksud menamatkan hubungan anda. Anda boleh mengerjakan hubungan seperti anda boleh mengerjakan kereta, atau perniagaan. Anda boleh memperbaiki cara hubungannya berfungsi, meningkatkan kebahagiaan anda dalam peranan anda dan secara amnya melihat perubahan positif dari masa ke masa. Adakah anda lebih bahagia jika anda mempunyai lebih banyak seks? Adakah anda mendapat cukup masa untuk dibelanjakan dengan pasangan anda dengan betul? Adakah anda berhujah lebih daripada yang anda mahukan? Kadang-kadang, ia hanya satu kes membuat beberapa perubahan mudah yang dapat membantu anda untuk memperbaiki kawasan tersebut dan hubungan anda akan lebih baik untuknya. Jangan hidup dalam penafian.

Begitu juga, jika anda tidak mempunyai kejayaan dengan menghampiri orang, atau jika anda seorang yang tunggal dan anda tidak mahu menjadi, maka anda mungkin perlu menangani aspek-aspek tertentu dari permainan anda untuk mengubah cara anda menjumpai . Ini adalah kemahiran yang boleh dipelajari seperti mana-mana yang lain dan kerap kali ia muncul untuk menunjukkan keyakinan dan menyampaikan diri dengan baik. Sekiranya anda boleh melakukannya – tanpa merasakan sebagai orang yang sombong – maka anda akan mempunyai nasib yang lebih baik menghampiri orang.

Selalunya orang yang tidak pernah berjaya dalam temu janji menunjukkan diri mereka dengan cara yang salah. Mungkin anda terlalu malu untuk mendekati wanita / lelaki dan ini bermakna anda tidak boleh memilih siapa yang anda temui. Mungkin ia adalah isu keyakinan dan anda merasakan bahawa anda tidak boleh mendekati mereka tanpa ditolak.

Atau barangkali anda mendekati tetapi anda berada di tempat yang licik, janggal, atau secara umum tidak menarik.

Membuat Rancangan untuk Janji Temu

Tujuannya adalah untuk kelihatan yakin, berjaya dan disukai. Ini menghantar isyarat kuat dan kuat bahawa orang lain bertindak balas seperti yang bermaksud bahawa anda mungkin menjadi ‘menangkap’ yang hebat. Dengan kata lain, jika anda memproyeksikan diri anda sebagai orang yang sangat yakin, maka orang lain akan menganggap anda mempunyai alasan yang baik . Ini bercakap kepada keperluan evolusi kita: untuk mengejar orang yang mempunyai status yang lebih tinggi daripada kita, orang yang akan menyediakan bahan genetik yang baik untuk anak-anak kita, atau orang yang mempunyai sumber.

Dan di sinilah kita boleh menggunakan langkah 3: mencipta pelan ‘tipu-bukti’ dan ‘tidak konvensional’ untuk mencapai itu. Sebagai contoh:

  • Kepala ke bar dengan beberapa kawan, berbual dengan mereka dan minum beberapa minuman. Cuba tampil seperti kumpulan yang menyeronokkan untuk menghabiskan masa bersama.
  • Semasa anda berada di luar bilik pengakap. Cari wanita / lelaki yang berada dalam jangkauan anda. Dengan kata lain, cari orang yang tidak terlalu jauh dari liga anda. Tetapi jangan takut untuk menumbuk di atas berat badan anda.
  • Jika anda melihat seseorang yang anda suka, menembak mereka senyuman. Sekiranya mereka berminat, mereka akan tersenyum.
  • Ini akan membantu anda untuk menghapuskan risiko ditolak. Jika mereka tidak berminat, mereka tidak akan melihat ke belakang dan anda hanya akan menghalang perhatian anda di tempat lain. Sekiranya orang yang anda temui benar-benar berminat, mereka mungkin mengambil inisiatif dan terus menerus!
  • Jika tidak, anda akan mengetuai mereka. Kini sangat penting, jangan fokus pada satu orang yang anda suka tetapi memperkenalkan diri anda kepada kumpulan dan biarkan kedua-dua kumpulan anda berbaur. Ini adalah peluang anda untuk menunjukkan bahawa anda bersenang-senang, menyenangkan dan yakin. Anda memaparkan alfa lelaki / tingkah laku wanita dan menjadikan diri anda pusat perhatian. Lebih-lebih lagi, adakah anda menunjukkan bahawa anda adalah popular (kerana anda mempunyai sekumpulan kawan) dan bahawa anda meneruskan dengan rakan  rakan mereka . Dan apa yang anda lakukan, menunjukkan bahawa anda mungkin tidak berminat dengan mereka sama sekali – yang membuat anda lebih diingini.
  • Sekiranya keadaan berjalan lancar, maka anda boleh menawarkan orang yang anda minati minuman. Ini menghantar isyarat yang jelas tanpa mengatakan banyak dan jika mereka datang dengan anda, itulah peluang anda untuk mendapatkan mereka sendiri. Jika mereka berkata ya kepada minuman, maka anda boleh meminta mereka untuk menari – sekali lagi tanpa kehilangan wajah jika mereka berkata tidak.

Pelan ini bergantung pada beberapa faktor lagi, yang semuanya berada dalam kawalan anda. Anda memerlukan sekumpulan kawan untuk membantu anda misalnya dan anda memerlukan keyakinan untuk mendekati kumpulan dan menjadikan diri anda pusat perhatian. Ini memerlukan latihan dan yang boleh menjadi matlamat jangka pendek anda – mengamalkan teknik ini sehingga ia datang sebagai kebiasaan dan anda benar-benar melakukan berasa ahli di seluruh yakin dan menawan seks sebaliknya.

Mengetahui apa yang anda mahukan

Sekali lagi, adalah penting untuk mempertimbangkan langkah 1 di sini: mengetahui dengan tepat apa yang anda mahukan. Adalah penting bahawa anda menghampiri jenis pasangan yang betul dan anda menghantar isyarat yang betul. Ia adalah satu set alat dan pendekatan yang sangat berbeza yang anda perlukan jika anda ingin mendekati orang untuk satu malam berdiri, berbanding dengan orang yang anda ingin mempunyai hubungan jangka panjang dengan. Yang pertama bermaksud pergi ke bar dan mencari orang yang menghantar isyarat tertentu. Yang terakhir ini mungkin bermakna semakin dekat dengan seorang kawan, atau mencari orang yang mempunyai banyak persamaan dengan anda dan yang juga bersedia untuk menetap. Sekiranya anda ingin memainkan bidang maka anda mungkin mempertimbangkan untuk menggunakan tapak seperti Tinder.

Bab 7: Bagaimana Membuat Matlamat Perjalanan Anda Terjadi

Bagaimana dengan matlamat perjalanan? Bagaimana jika matlamat anda adalah untuk melihat dunia? Sekali lagi, kami menggunakan langkah-langkah kami yang bermaksud kami melihat jenis perjalanan yang kami ingin capai kemudian membuat satu cara untuk mewujudkannya yang mungkin mengingati keadaan tertentu kami.

Jadi, kita mula lagi dengan visualisasi: gambaran jenis perjalanan yang anda ingin lakukan, tahu apa yang anda ingin dapatkan dari perjalanan anda dan fikirkan cara yang berbeza yang boleh anda capai yang lebih luas.

Kemudian lihat keadaan anda. Apa yang menahan kamu? Kekangan bajet? Tanggungjawab keluarga? Ketakutan?

Kemudian membuat rancangan anda berdasarkan maklumat ini dan memecahnya ke langkah kecil. Sekali lagi, ini mungkin bermaksud berfikir di luar kotak dan mengambil jalan ‘tidak jelas’ untuk berjaya. Anda tidak semestinya perlu mengambil laluan yang jelas dengan mengambil tahun jurang dan melakukan perjalanan ke pelbagai tempat yang jauh dari dunia.

Strategi Perjalanan Alternatif

Mungkin anda tidak mempunyai masa atau anggaran untuk itu dan akan mendapat lebih banyak daripada perjalanan lebih banyak di dalam negara? Ada beberapa perkara yang luar biasa untuk dilihat dan dilakukan di Amerika Syarikat jika anda berada di Amerika, atau jika anda berada di Eropah maka anda mempunyai seluruh EU di depan pintu anda. Ini dapat menyajikan petualangan dan ragam yang sama dan walaupun tidak seperti yang anda fikirkan pada awalnya, ia masih akan mencerna gatal dan keperluan untuk penerokaan dan penemuan.

Atau bagaimana pula dengan masa yang lebih pendek? Anda boleh mempunyai pengalaman yang benar-benar mengubah hidup dalam masa 3 atau 2 bulan sahaja. Dan anda lebih cenderung untuk mendapatkan sabatikal yang bertahan lama dan dapat menjimatkan wang. Anda juga boleh mengubah strategi anda sepenuhnya dan cuba mengambil banyak perjalanan yang sangat kecil sepanjang tahun. Ini mungkin juga sesuatu yang lebih mudah untuk meyakinkan pasangan, berbanding pergi mengembara rama-rama pada satu masa.

Uang bijak, anda mungkin terkejut betapa sedikit yang anda perlukan untuk perjalanan jika anda pergi semasa musim tidak menatap, jika anda tinggal di sofa orang atau jika anda menggunakan Air BnB. Itu bermakna anda boleh mendapatkan sedikit wang dalam talian untuk membiayai perjalanan anda.

Atau bagaimana pula dengan bertanya pekerjaan anda sekarang jika anda boleh dihantar ke luar negeri? Sekiranya perniagaan ini mempunyai cabang di seluruh dunia, ini mungkin sangat baik. Begitu juga, mungkin ada peranan yang melibatkan perjalanan – atau anda hanya boleh melamar pekerjaan yang melibatkan perjalanan. Dengan cara itu, anda bergerak sambil memperoleh wang dan mempunyai penjelasan yang baik untuk separuh anda yang lain.

Dan tidak ada sebab anda tidak boleh mengambil pasangan anda dengan anda sama ada, tentu saja.

Kesimpulan

Terdapat banyak lagi jenis tujuan yang mungkin anda pilih untuk dicapai dan di mana anda mungkin memilih untuk menggunakan formula ini. Sebagai contoh, anda mungkin mempunyai matlamat yang berkaitan dengan kewangan anda sahaja, mungkin kepada harta anda, mungkin untuk kehidupan sosial anda … mungkin matlamat anda semata-mata untuk mempelajari hobi tertentu, atau untuk memperbaiki cara anda berpakaian.

Seluruh titik sistem ini adalah ia boleh digunakan di mana sahaja dan apabila anda melakukannya, ia akan membantu anda untuk benar-benar memahami apa yang anda mahu dan menjadikannya sesuai dan nyata. Ini membawa mereka dari mimpi bahawa anda akhirnya meletakkan di luar selama-lamanya dan mengubahnya menjadi satu siri langkah yang boleh anda gunakan untuk membuatnya berlaku. Kadang-kadang ini mungkin bermaksud menilai semula matlamat anda untuk menjadikannya lebih mudah dicapai tetapi jika anda bijak tentang hal ini, mereka tidak akan mendapat sedikit ganjaran. Mungkin anda tidak boleh menjadi Brad Pitt atau Angelina Jolie yang akan datang tetapi tidak ada sebab anda tidak dapat memainkan bahagian-bahagian kecil dalam filem jika anda berfikir tentang bagaimana untuk membentuk hidup anda di sekitar pemeriksaan.

Ini mengenai mengetahui apa yang anda mahukan dan kemudian menilai cara terpantas untuk mendekati yang ideal mungkin. Dan sebaik sahaja anda mula mencuba, kehidupan menjadi lebih ganjil dan luar biasa. Ia adalah masa untuk berhenti bermimpi dan mula melakukan …

Ia adalah masa untuk membuatnya berlaku!

Beri maklum balas

Please enter your comment!
Please enter your name here