Luaskan Jualan Anda – Teknik Penetapan Harga Terbaik untuk Penjualan Yang Mantap

Izinkan saya mengemukakan soalan kepada anda. Kali terakhir anda menggerakkan produk anda sendiri untuk dijual di internet, atau bahkan di luar talian, bagaimana anda membuat kesimpulan mengenai harga yang akan anda edarkan?

Pada dugaan, saya mungkin mengatakan anda melihat persaingan untuk melihat apa yang mereka tetapkan. Walaupun ini adalah permulaan yang baik, ini jauh dari gambaran keseluruhan, dan anda akan merasa kelam jika anda melihat persaingan adalah satu-satunya komponen yang anda pertimbangkan.

Adakah anda faham bahawa anda dapat menggandakan jumlah jualan dengan menggandakan harga? Saya telah melakukannya sendiri, dan saya akan menunjukkan caranya.

Adakah anda juga faham bahawa 99% produk yang saya lihat dijual terlalu murah. Begitu banyak, sehingga mereka membuat pembeli tidak menarik mereka (yang tidak diragukan lagi apa yang mereka fikir mereka lakukan).

Mari kita keluarkan beberapa mitos harga dan cari fakta sebenar untuk memastikan anda mendapat wang terbanyak di poket anda pada kali anda memulakan salah satu produk anda.

Bab 1: Asasnya

Terdapat beberapa perkara yang ingin saya bicarakan dengan anda berkaitan dengan harga sebelum anda memulakan, menghasilkan sistem penjualan, memasang laman web dan memasukkan harga pada produk anda.

Objektif e-book ini adalah untuk memberikan beberapa pandangan mengenai fleksibiliti yang anda miliki sebagai pemasar bersih dengan produk anda sendiri. Masalahnya ialah, kebanyakan individu nampaknya akan mengecewakan harga produk mereka dengan sedikit masa yang dihabiskan untuk mempertimbangkannya, mengapa mereka memberikan harga seperti itu, dan elemen apa yang akan menyumbang kepada sama ada keputusan itu berjaya. Bunyi rumit dan banyak kerja? Baiklah, izinkan saya memberitahu anda bahawa tidak.

Walau bagaimanapun, saya rasa sangat penting untuk saya tunjukkan berapa banyak kebebasan untuk bereksperimen yang anda miliki dengan merujuk kepada harga, dan kesan apa yang salah dengan beberapa cara, jadi sebelum anda meletakkan harga pada produk anda dan melepaskannya kepada dunia, luangkan sedikit masa, baca, ambil poin dan pertimbangkan untuk memanfaatkannya sebagai senarai semak.

Sekarang faham, ada gambaran yang jauh lebih besar daripada yang disedari oleh kebanyakan individu. Sebilangan besar harga diletakkan di sana, sama seperti mungkin dan mungkin sangat longgar di sekitar persaingan dan produk dan perkhidmatan tambahan yang menawarkan perkara yang serupa, bagaimanapun, ini bukan sekadar menanam nombor dan tanda dolar di belakangnya. Sepanjang prosedur ini, anda mesti bertanya kepada diri sendiri mengapa banyak soalan. Beberapa kali, individu bertanya kepada saya mengapa masalah saya mendalamkan subjek dan membincangkan mengapa ia berlaku. Mereka hanya ingin memahami bagaimana membuat sejumlah besar wang dengan cepat.

Baiklah, saya katakan kepada mereka bahawa saya boleh memberitahu anda bagaimana melakukan sesuatu, tetapi jika keadaan berubah, dan anda tidak faham mengapa ia berfungsi pada mulanya, maka anda harus segera kembali kepada saya sekali lagi untuk mengetahui cara melakukan perkara yang sama dengan cara lain. Tetapi, jika saya memberitahu anda bagaimana perkara itu berfungsi, anda dapat mengambil pengetahuan dan memahami ini dan anda mempunyai kekuatan untuk menyesuaikan diri dengan dunia perniagaan yang cepat berubah secara dalam talian atau luar talian. Sekiranya anda tidak dapat menampung, anda sudah mati.

Seperti yang saya katakan, ada banyak hal ini, dan banyak perkara yang akan kita bincangkan, dan akan ada banyak persoalan yang akan muncul di kepala anda. Adakah persaingan penting di pasaran yang begitu besar dengan merujuk kepada harga? Adakah saya lebih murah? Adakah saya lebih mahal? Bagaimana saya memahami bila menjadi mana dan mengapa? Adakah saya harus memberikan tawaran istimewa kepada kumpulan individu tertentu? Who? Kenapa? Adakah saya mesti menawarkan pelbagai versi produk saya dengan harga yang berbeza? Bagaimana saya dapat mencapainya, dan bagaimana saya faham jika saya melakukannya dengan betul?

Terdapat banyak jawapan mengenai perkara di atas dan banyak lagi yang akan saya berikan sebentar lagi. Tetapi sepanjang ini saya ingin anda mengingat fleksibiliti yang anda miliki sebagai pemasar bersih dengan harga anda. Dapatkan hak ini, dan ini mungkin bermaksud keuntungan dua kali ganda untuk anda. Jangan salah, dan kemungkinan anda akan menghadapi masalah untuk menjual apa-apa.

Bab 2: Peraturan dan Pilihan

Terlalu banyak individu yang takut untuk melakukan lompatan dan menelan kos produk mereka kerana mereka percaya ia bernilai. Terlalu banyak individu melihat persaingan dan berpendapat bahawa mereka perlu menelan belanja lebih rendah jika tidak ada yang akan membeli barang mereka, atau mereka akan mendapat lebih sedikit wang darinya.

Ini tidak benar. Jangan merendahkan diri hanya untuk menjadi lebih murah. Sekiranya anda mempunyai produk yang lebih baik, anda meletakkan label kos yang lebih tinggi. Percubaan dan bermain-main untuk mencari kombinasi tawaran, tawaran, susulan dan pilihan harga yang betul mungkin akan datang kemudian.

Saya mungkin menunjukkan kepada anda banyak produk yang ada sekarang dengan betul, dalam persaingan antara satu sama lain, namun yang satu lebih banyak daripada yang lain.

Bagaimana dengan pembelian terbaru yang anda buat untuk kediaman anda, sama ada keseluruhan permukaan kerja, pintu garaj baru, pembakar roti, meja makan, apa sahaja. Saya yakin jika anda mempertimbangkannya, anda akan melihat bahawa masa telah berubah.

Dulu, sebelum saya dilahirkan, individu mahukan perkara yang berjaya. Mereka baik-baik saja. Namun hari ini tidak mencukupi. Ini mesti menjadi yang terbaik, terpantas, paling baik, paling mudah digunakan. Terdapat pasaran sebenar untuk produk premium yang muncul. Pastikan anda tidak meletakkan barang anda di tong barang murah jika ia dimaksudkan sebagai produk premium, bukan produk bawah tanah murah.

Sekarang saya ingin membincangkan perkara lain yang jarang dilakukan, terutama dalam dunia pemasaran dan produk maklumat bersih, dan yang menawarkan rancangan kos yang berbeza dari kata pergi.

Tentunya individu boleh mengubah kos mereka, menaikkannya ke bawah untuk bereksperimen, membuat tawaran dan sebagainya; namun itu tidak banyak berlaku sekiranya rancangan asal anda tidak difikirkan dengan baik.

Walaupun dengan produk maklumat penjualan tunggal yang paling mudah seperti ini, anda diberi pilihan. Semakin banyak, semakin baik jujur. Sama ada anda adalah item tiket tinggi yang menyediakan potongan yang lebih kecil untuk dibayar dalam jangka masa yang panjang, atau laman web keahlian kos rendah yang berlaku sebaliknya, dan menawarkan sejumlah wang yang memberikan akses selama 3 bulan, 6 bulan atau bahkan setahun.

Ingat, prosedur penjualan adalah mengenai menjawab pertanyaan pelanggan, dan menghilangkan ketakutan mereka atau masalah yang mungkin timbul dalam otak mereka kerana tidak membeli produk anda. Tidak ada gunanya anda menjual seseorang pada sesuatu dan kemudian mereka mengetahui bahawa mereka tidak mempunyai pilihan pembayaran yang mereka mahukan.

Pastikan anda menambah gandaan ini. Sangat mudah, jika ada orang di luar sana dengan laman web yang hanya menawarkan satu pilihan pembayaran, mereka akan kehilangan penjualan. Jangan biarkan ini menjadi anda.

Jangan sesekali, tidak kira apa yang anda lakukan, abaikan individu yang telah membeli dari anda sebelum ini. Tidak sukar untuk mencari kaedah untuk membayarnya. Betul sekarang, saya menyusun skema nombor ID untuk diri saya yang membolehkan pelanggan terdahulu datang dan membeli barang saya dengan harga potongan.

Individu ini adalah yang paling penting. Anda sudah memasukkannya ke dalam senarai anda, mereka sudah membeli barang anda, yang bermaksud mereka sanggup mengeluarkan wang tunai, dan semestinya mereka mempercayai anda, dan mereka serius ingin mendapatkan lebih banyak maklumat, atau produk dan perkhidmatan yang anda menyediakan. Ingatlah ini, kerana jika anda lupa anda akan hancur. Semudah itu.

Anda harus memastikan pembeli yang membeli dari anda senang, dan anda harus terus berhubungan dengan mereka. Sekiranya anda tidak berusaha untuk menggembirakan mereka, anda harus keluar dan menghabiskan lebih banyak masa untuk mencari pembeli baru. Jaga mereka, kerana mereka akan lama bersamamu dan akan menjadi asas perniagaan yang berjaya dari awalnya.

Bab 3: Menambah Nilai

Selamanya meningkatkan nilai. Ingatlah apabila ada kos untuk produk anda; jangan biarkan ia menjadi satu-satunya produk. Sesungguhnya ayat yang pelik, tetapi pertimbangkanlah dengan cara ini, perkara seperti apa yang akan membolehkan anda meningkatkan harga dan benar-benar meyakinkan individu untuk membeli barang anda pada masa yang sama?

Kaliber produk dan sistem penjualan anda adalah jelas, bagaimana pula dengan bonus? Bagaimana dengan testimoni dari individu yang dikenali dan dipercayai dalam bidang anda?

Ia juga bukan perkara material. Bagaimana dengan reputasi anda dan bagaimana orang lain melihat anda? Jadi inilah sedikit nasihat untuk anda. Sekiranya anda merasakan bahawa produk anda tidak bernilai 400 dolar yang anda kenakan maka tingkatkan nilainya melalui teknik ini. Sekiranya anda masih tidak merasa berbaloi, dan pada ketika ini, anda tahu bahawa anda mengenakan bayaran yang tinggi.

Ok, saya akan jujur ​​dengan anda. Sekiranya anda ingin berjaya dan mendapatkan harga anda dengan sempurna, tanpa ‘murah’ anda perlu melakukan sedikit usaha. Beberapa kajian dan sedikit otak berfungsi. Tidak semua di atas satu dua tiga. Fahami bahawa ini bukan tentang menjadi lebih murah daripada orang lain; ini mengenai penetapan harga produk anda tepat bergantung pada persaingan, siapa tujuan produk anda, kalibernya, dan hasil penyelidikan dan penjejakan anda.

Sekarang anda mesti mempunyai idea yang jelas berapa banyak yang ingin anda kenakan, dan bagaimana anda akan melakukannya. Sekiranya anda mempunyai, hebat. Ingatlah, harga yang anda letakkan di sana pada hari pelancaran tidak harus ditentukan dengan menggunakan mata kail atau penjahat. Itu ada untuk dipusingkan dan dimainkan oleh anda sehingga anda merasa betul, dan ujian anda menunjukkan bahawa itu betul. Percaya sedikit pada barang anda. Lain kali anda menghasilkan produk maklumat yang menakjubkan, laman keahlian, atau perisian, cuba elakkan menjualnya dengan harga yang dikurangkan, kerana saya jamin, ini tidak akan memberi anda penjualan, malah kehilangan anda.

Terdapat banyak cara untuk memberikan nilai kepada produk anda, dan kaedah dan tekniknya berubah selamanya melalui perubahan strategi baru dan inovatif.

Perlu diperhatikan untuk ini apabila anda membaca surat jualan yang kuat dari pemasar yang dipercayakan, dan bertanya kepada diri sendiri, bagaimana mereka menambah nilai pada produk mereka?

Menonton bagaimana orang lain melakukan sesuatu di laman web mereka adalah salah satu kaedah penyelidikan yang paling berguna dan bebas dari usaha yang anda miliki di gudang senjata anda, namun ia berfungsi dengan baik. Ingatlah itu sepanjang masa.

Bab 4: Teknik Menjaga Nilai Tinggi Untuk Harga Lebih Baik

Untuk mendapatkan harga yang betul untuk produk anda, anda harus mempunyai nilai yang betul. Berikut adalah teknik untuk menjadikan produk anda lebih berharga bagi pembeli anda.

Tempat yang bagus untuk bermula di sini adalah tarikh dan bilangan terhad untuk surat jualan anda. Mungkin yang paling banyak digunakan dan terkenal selain dari testimoni, yang ini benar-benar membuat penjualan mengalir jika dilakukan dengan betul.

Semua tarikh pemotongan yang diperlukan adalah pemberitahuan bahawa tawaran tertentu berakhir pada hari tertentu, memberikan kesan bahawa pembaca akan ketinggalan jika mereka tidak membeli sekarang, usia tua dan terpakai, walau efektif, bermaksud mendorong penjualan tambahan rumah.

Sekiranya menggunakan teknik ini, gunakan bahasa yang menunjukkan bahawa harga rendah dan tawaran khusus anda hanya dijamin sehingga tarikh tertentu, dengan cara ini jika anda memutuskan untuk melanjutkan ke kemudian hari ia tidak menimbulkan kekacauan, dan anda dapat elakkan menggunakan kod java kecil yang mendorong tarikh ke hadapan setiap hari yang berkaitan dengan waktu jam komputer di hujung pelawat.

Dan kedua, pertimbangkan bilangan terhad, hanya membenarkan sebilangan individu masuk ke laman web anda pada waktu tertentu. Sekali lagi, digunakan dengan meluas, dan kedua-duanya memenuhi permintaan dorongan dan nilai tambah. Salah satu laman web saya sebelumnya telah menyediakan sistem ini, dan masih hingga hari ini, saya mempunyai individu yang bertanya apakah masih ada ruang terbuka, dan bahkan menawarkan lebih banyak wang tunai daripada harga biasa untuk masuk.

Sekarang anda mungkin mengatakan bahawa saya kehilangan wang untuk kesepakatan seperti itu, hanya membiarkan individu dalam jumlah yang sedikit dalam satu masa, namun ia tidak berlaku seperti itu. Sebabnya had ditetapkan di tempat pertama adalah kerana saya mempunyai masa untuk mula mengerjakan projek lain dan dapat menjalankan laman web saya yang lain menggunakan juruterbang automatik, jadi anda boleh mengatakan bahawa saya menemui ini secara tidak sengaja. Jangan lupa bahawa anda selalu dapat menaikkan dan menurunkan had anda jika anda mencuba ini, yang sangat saya sarankan anda mencuba, walaupun mengehadkan nombor tidak sesuai dengan keadaan anda, mengehadkan nombor pada harga yang lebih rendah, sangat kemungkinan akan sesuai dengan setiap keadaan.

Kaedah pemberian nilai seterusnya adalah testimoni. Sebilangan teks standard baik diletakkan di surat jualan anda, atau di sebelah bawah pada bar navigasi anda, atau bahkan keseluruhan bahagian yang dikhaskan untuk komen dan testimoni pembeli. Ini sangat mengagumkan untuk membuktikan kekuatan produk anda dan nilai tambah.

Seterusnya, insentif standard. Sekali lagi, mari kita tidak memperhatikan asas-asas ini kerana kita sudah membincangkannya, bagaimana pula dengan mengambil hadiah bonus standard sedikit lebih jauh?

Bagaimana dengan mengumpulkan siri latihan kecil yang membantu pembeli memberikannya membina reputasi anda, dan juga menambah nilai pada penjualan awal? Atau, bagaimana dengan menyatukan sesuatu yang akan membuat anda memperoleh wang melalui mendidik pembeli. Sebagai contoh, memberi kelas pemasaran afiliasi kepada pembeli anda membantu mereka menjadi ahli gabungan yang lebih baik, dan mudah-mudahan mendorong barang anda dan membuat anda mendapat wang pada masa yang sama.

Sentiasa berusaha mengumpulkan sesuatu yang akan memberi manfaat kepada anda dan juga pembeli, sama ada peningkatan jualan, produk berjenama semula yang disertakan dengan pautan afiliasi atau pautan ke produk anda yang mungkin mereka berikan, atau alat pendidikan yang akan membantu pembeli anda, dan masukkan wang tunai ke dalam poket anda pada masa yang sama.

Sebenarnya, semasa kita bercakap mengenai pemberian insentif untuk meningkatkan barang dagangan anda. Saya telah melihat beberapa produk yang sangat berkesan yang hanya terdiri daripada banyak insentif, tanpa tumpuan utama. Sememangnya mereka mempunyai tema utama, dan semuanya berkaitan dengan beberapa cara, namun ini adalah sesuatu yang perlu diingat f. Selagi semua produk saling melengkapi, dan relevan, mereka dapat bersama-sama membuat produk dan aliran pendapatan segar untuk diri anda sendiri.

Jangan menambah nilai untuk membuangnya. Bayangkan jika saya cuba memberi anda bonus dengan ini dan memberitahu anda bahawa ia disebut ‘Business Now’ dan kemudian teruskan dan memberitahu anda ia bernilai lima ratus.

Sekiranya anda benar-benar mempertimbangkannya, cubalah mencari sesuatu untuk ditambahkan sebagai bonus yang bermanfaat untuk mencuba dan memberi petunjuk kepada pembeli dan anda secara jujur ​​tidak dapat menemui sesuatu yang menakjubkan tentangnya yang sesuai dengan bil, tanpa apa-apa. Tidak ada insentif yang lebih baik daripada yang membuat semua pembeli anda mati. Seperti yang terlihat seperti itu, nampaknya kejadian itu semakin meningkat.

Berikut adalah harga anda. Pernahkah anda melihat produk yang memberitahu anda bahawa produk mereka bernilai 500 dolar, dan kemudian dicoret di sebelahnya adalah harga baru dengan harga asal yang dilewati $ 250, maka harga tersebut akan diceraikan dan di sebelahnya adalah harga $ 20 teg? Saya rasa orang lebih pintar daripada banyak surat penjualan memberi mereka penghargaan.

Tidak ada salahnya menggunakan ini, tetapi $ 500 hingga $ 20? Tidak! Reaksinya sama ada ‘ya betul, ini adalah lelucon’, atau lebih mungkin, apa tangkapannya, atau ‘Ok apa yang salah dengannya?’ Cukup anda menilai sehingga menimbulkan keraguan di fikiran pembeli lagi.

Lihat bagaimana menambah nilai yang terlalu tinggi terlalu cepat, atau benar-benar menjadi yang teratas boleh memudaratkan? Di mana anda melihatnya memberi tawar-menawar kepada pembeli, mereka melihatnya sebagai persoalan yang berbeza dalam otak mereka. Rintangan berbeza yang perlu mereka lalui, atau soalan yang harus mereka temukan jawapannya sebelum mereka membeli produk anda. Ia ada di mana-mana hari ini. Potongan harga tidak buruk sendiri, tetapi dalam keadaan seperti ini, mereka akan membunuh penjualan anda. Kebanyakan orang tidak tahu mengapa. Sekiranya anda tidak melakukannya, sekarang anda lakukan. Jangan buat kesalahan yang sama.

Sangat penting untuk diingat untuk meningkatkan insentif dengan cara yang menjadikan insentif anda kelihatan seperti produk sebenar, tetapi tidak pernah melupakan perkara yang anda mahukan laman web anda. Jangan membuang orang ke arah yang berbeza dan minta mereka membaca 10 surat jualan untuk produk yang berbeza.

Kaedah tambahan untuk menambah nilai: memberikan potongan harga untuk produk tambahan semasa pembayaran. Tambahkan ini ke troli anda, dan beli bersama-sama dan jimat 50%, cara terbaik dan cepat untuk membuat penjualan berganda dalam banyak keadaan.

Sekiranya ini adalah produk pertama yang anda hasilkan, tidak ada salahnya membayar balik kesetiaan. Bagaimana dengan memberi mereka potongan 10% untuk produk seterusnya yang mereka beli dari perniagaan anda?

Sesuatu yang agak dinilai rendah dan tidak pernah digunakan adalah memberi kesetiaan yang setimpal.

Terutama sekali, jika anda tidak mengambil perkara lain dari perkara ini, saya ingin anda mengingat satu perkara, dan bahawa tidak ada urusan dalam perniagaan. Tidak ada peraturan yang ada sekarang akan ada selama-lamanya, tidak ada yang berfungsi sekarang akan berfungsi selama-lamanya. Eksperimen, berinovasi, berbeza dan anda akan dikenang, menjana wang.

Bab 5: Petua Akhir

Menetapkan harga yang betul untuk produk atau perkhidmatan anda adalah keadaan yang sukar. Anda harus menentukan harga yang akan menggambarkan kos pengeluaran anda dan juga nilai yang dibeli oleh pembeli pada produk anda.

Fikirkan kos pengeluaran anda. Kos ini terletak pada perbelanjaan tetap dan berbeza-beza untuk mengeluarkan atau menyediakan produk atau perkhidmatan anda. Kos tetap termasuk sewa, gaji, dan cukai harta tanah – sebarang pengeluaran yang tidak banyak berubah. Kos berubah berubah bergantung pada ukuran barang yang dihasilkan atau perkhidmatan yang dibekalkan. Ini termasuk bahan mentah, upah setiap jam dan komisen penjualan, laman web dan iklan.

Analisis pasaran anda. Berapakah pembeli yang sanggup membayar produk anda? Lakukan penyelidikan pasaran untuk menguji skema harga anda. Lihat apa yang dikenakan pesaing. Anda mungkin harga produk anda lebih tinggi daripada biasa jika anda memberikan perkhidmatan dan produk yang lebih baik daripada pesaing anda.

Nilai keunikan produk anda. Lihat seberapa dekat produk anda menyerupai produk yang bersaing. Pengguna akan enggan membayar harga yang lebih besar untuk produk anda sekiranya mereka mungkin membayar lebih sedikit untuk jenama pesaing.

Tentukan keanjalan harga produk anda. Keanjalan produk anda dipastikan oleh sama ada perubahan harga mengakibatkan perubahan permintaan. Sebagai contoh, jika sedikit perubahan harga mengakibatkan perubahan penting dalam permintaan; produk anda dilihat elastik. Sama juga, jika terdapat sedikit perubahan permintaan walaupun dengan perubahan harga yang besar, produk anda tidak elastik. Semakin besar keanjalan harga, semakin dekat harga produk anda dengan produk pesaing anda.

Tetapkan harga. Pertimbangkan semua komponen ini sebelum membuat keputusan.

Kesimpulannya

Minta maklumat perdagangan atau gabungan perniagaan mengenai teknik penetapan harga biasa atau margin keuntungan purata dalam industri anda.

Gunakan skema harga anda untuk membuat gambar produk. Sekiranya harga anda jauh lebih rendah daripada pesaing, pengguna mungkin menganggap bahawa produk anda berharga lebih rendah kerana harganya lebih rendah.

Ubah harga anda. Anda mungkin mengubah harga anda, bergantung pada matlamat anda. Sebagai contoh, anda mungkin mengenakan harga perkenalan yang lebih rendah untuk jangka masa pendek untuk menarik sebilangan besar pembeli baru.

Sekiranya ragu-ragu, harga di sisi tinggi. Selalunya lebih mudah untuk mendiskaun harga daripada menaikkannya.

Berhati-hatilah dengan pengisian yang terlalu rendah. Menurunkan harga anda jauh di bawah saingan akan menghasilkan imej yang salah untuk produk anda. Perniagaan kecil tidak mampu membayar terlalu banyak kerana mereka sering tidak dapat menghasilkan unit yang mencukupi untuk memenuhi syarat untuk mendapat potongan harga. Oleh itu, pengambilan setiap penjualan adalah tipis.

Beri maklum balas

Please enter your comment!
Please enter your name here