5 Sebab Mengapa Anda Perlu Mula Menggunakan Produk Penjagaan Kulit Organik

Penjagaan kulit organik pada dasarnya bermaksud menjaga kulit anda dengan hanya menggunakan produk dengan bahan organik sepenuhnya. Bagi mereka yang tidak biasa dengan konsep tersebut, produk organik adalah produk yang berasal dari makhluk hidup semula jadi.

Itu tidak bermaksud apa-apa yang telah diproses dengan sangat baik di makmal, dan tidak ada banyak huruf dan nombor yang sesuai dengan namanya. Produk organik dibuat dari mineral, dari lumpur, dari minyak, dari tumbuhan, dan dari makanan. Hasilnya adalah bahawa mereka biasanya lebih kasar dan lebih berkhasiat. Dan ia sangat berkesan membantu anda mengekalkan kulit yang lebih baik.

Tidak dijual? Berikut adalah lima sebab yang menarik untuk menukarnya hari ini.

1) Produk Organik Baik untuk Alam Sekitar

Sebilangan besar alat solek bukan organik dan barang kosmetik lain yang biasa anda gunakan sebenarnya sangat buruk untuk persekitaran. Membuat produk bukan organik memerlukan kilang yang mengeluarkan asap dan gas beracun.

Mereka cenderung memasukkan sebatian seperti petroleum, aluminium dan plumbum, yang kebanyakannya memerlukan perlombongan dan tidak bermain dengan baik ketika dibiarkan di tempat pembuangan sampah. Perlombongan aluminium khususnya adalah pekerjaan yang sangat berbahaya dan tidak berterusan, yang telah diketahui menyebabkan barah dan Alzheimer sejak sekian lama. Banyak bahan berbahaya yang lain juga akan berjaya memasuki ekosistem melalui kaedah lain.

Terlepas dari kenyataan bahawa ini buruk bagi para pekerja, ini juga dapat menjadi kejam terhadap lingkungan yang dikeringkan oleh sumber semula jadi.

Ini bukan industri yang semestinya anda sokong!

Sebaliknya, produk organik menggunakan bahan-bahan yang berasal dari pertanian semula jadi dan berkebun organik. Ini adalah produk yang dihasilkan dengan bekerja dengan tanah, dan tidak menghairankan, ia sangat baik untuk planet ini.

Dan jangan mulakan kami melakukan ujian haiwan.

2) Mereka Tidak Termasuk Bahan Kimia Kasar

Apa yang pada awalnya akan menarik minat kebanyakan orang untuk solek organik dan penjagaan kulit adalah kebebasan yang diberikan oleh mereka dari bahan kimia yang keras. Produk ini mengandungi banyak bahan yang berpotensi berbahaya dan ini termasuk paraben dan phthalates, yang mempunyai kaitan dengan barah dan diabetes jenis 2 antara lain.

Walaupun ini tidak berlaku, selalunya aroma dan agen pengikat yang tidak wajar boleh menyebabkan pelbagai reaksi pada kulit, menyebabkan ruam dan lebih banyak masalah.

Tidak cukup untuk anda? Berikut adalah beberapa bahan lain yang dilemparkan ke dalam pelindung matahari, pelembap, dan penyembur kami:

Plumbum: Plumbum dikeluarkan dari pensil sekolah kerana banyaknya masalah kesihatan di sekitarnya dan kemungkinan besar ia adalah karsinogenik. Walaupun begitu, plumbum masih digunakan dalam jumlah yang banyak dalam pelbagai alat solek.

Parfum: Parfum bukan hanya satu produk tetapi istilah yang merangkumi banyak produk yang berbeza. Ini direka untuk menambahkan wangian pada produk penjagaan kulit kita (kerana itu penting?) Dan juga perkara seperti pelembut kain. Mereka boleh menyebabkan pelbagai masalah mulai dari ruam, sakit kepala, pening, hingga perubahan warna kulit.

Betul, syarikat yang menghasilkan produk yang bertujuan untuk memperbaiki kulit anda secara aktif menambah bahan-bahan yang boleh merosakkan nada dan menimbulkan ruam. Jadi ia akan berbau harum. Pergi angka!

Aluminium: Pada asasnya tidak ada yang salah dengan aluminium, apabila anda menggunakannya di seluruh kulit anda, ia menjadi masalah! Aluminium terdapat dalam antiperspirant khususnya, tetapi boleh didapati di tempat lain juga. Ini mempunyai kesan seperti estrogen, yang boleh merosakkan keseimbangan hormon anda, menyebabkan kehilangan jisim otot, kemurungan, dan banyak lagi.

Sebatian Estrogenik: Sebenarnya, terdapat sebilangan besar sebatian estrogenik dalam alat solek dan produk kulit, sehingga pembuangannya melalui pembetung telah menyebabkan tahap testosteron lelaki rata-rata menurun dengan ketara .

Perkara yang perlu diketahui sebelum anda menggunakan produk ini ialah kulit akan menyerap apa sahaja yang anda letakkan di atasnya. Ini bermaksud bahawa ramuan tersebut akhirnya akan menuju ke aliran darah anda dan dari situlah timbul banyak masalah yang lebih serius.

Bahan Kimia Berbahaya yang Digunakan dalam Syampu Konvensional

Bukan hanya produk solek dan penjagaan kulit anda yang mengandungi bahan cemar dan racun ini! Pertimbangkan syampu …

Berjalan dengan bahan kimia yang kuat di rambut anda – tidak menghairankan – tidak begitu baik untuk anda. Ini bermakna anda akan menyerap bahan kimia tersebut melalui kulit anda dan juga menyedut asap.

Sudah tentu risiko yang timbul bergantung pada produk yang anda pilih tetapi persoalan yang harus anda tanyakan adalah – adakah anda mempercayai pengeluar telah membuat kajian mereka?

Satu perkara yang kita tahu, adalah bahawa banyak syampu dan keadaan sebenarnya mengandungi sebatian estrogen sintetik. Seperti yang disebutkan, ini berfungsi seperti estrogen sebenar dan sebenarnya dapat mencegah tubuh menghasilkan jumlah testosteron yang tepat.

Testosteron rendah sebenarnya merupakan wabak lelaki pada masa ini dan ini sering dianggap sebagai salah satu sebab mengapa. Sekiranya anda menggunakan syampu sintetik, ini boleh menyebabkan suasana hati yang rendah, tenaga yang rendah, kenaikan berat badan dan bahkan kemandulan!

Ini adalah beberapa alasan yang cukup baik untuk beralih ke syampu organik. Kemudian ada faedah tambahan yang anda dapat dari memilih salah satu pilihan perapi organik terbaik – anda akan menyediakan kulit kepala dan rambut anda dengan lebih banyak minyak dan nutrien semula jadi untuk menyokong kesihatan keseluruhan yang lebih baik, anda akan memberikan diri anda lebih banyak aroma semula jadi yang menyenangkan dan anda akan dapat memperoleh keuntungan daripada mendapatkan produk yang lebih murah dalam banyak kes!

Apakah Fluorida?

Bagaimana dengan ubat gigi?

Fluorida termasuk dalam kebanyakan ubat gigi dan kita sering diberitahu bahawa ia boleh menjadi alat yang sangat berkesan dalam memerangi rongga. Walaupun ini memang benar, yang jarang kita dengar ialah ia juga boleh menyebabkan sebilangan besar masalah.

Ini kerana fluorida beracun dan dalam dos yang tinggi sebenarnya boleh merosakkan gigi anda. Bahkan mungkin dikaitkan dengan masalah pembelajaran.

Masih tidak yakin dengan fluorida? Maka pertimbangkan bahawa cara utama pembuatan fluorida sebenarnya adalah mengekstraknya dari sisa industri udara yang dikeluarkan oleh pengeluar baja? Bagus.

Di sinilah keadaan menjadi menarik, kerana anda melihat fluorida sebenarnya sudah ada di dalam air kita. Pemerintah memilih untuk menambahkannya di sana, percaya bahawa ia akan membantu memperbaiki gigi kita dan membuang bakteria.

Ini mengecewakan banyak orang seperti yang anda jangkakan dan pada masa yang sama ia bermaksud bahawa anda benar-benar tidak memerlukannya ditambahkan pada ubat gigi anda! Sebenarnya terdapat lebih dari cukup di dalam air untuk kesan positif yang dapat dinikmati.

Oh ya, fluorida adalah neurotoksik yang bermaksud ia menyebabkan kerosakan otak!

3) Mereka kaya dengan nutrien dan berbau hebat

Produk organik tidak mengandungi semua perkara ini dan dengan itu tidak akan membahayakan kulit anda.

Jauh dari membahayakan kulit anda sebenarnya, produk solek organik ini akan memberi anda banyak nutrien semula jadi termasuk vitamin, mineral dan asid amino.

Sekali lagi, ini diserap ke dalam badan dan ia boleh digunakan untuk menjadikan anda kelihatan lebih bersinar dalam jangka masa panjang dan juga yang pendek. Selalunya, ini termasuk antioksidan semula jadi, yang dapat melindungi sel-sel kulit anda dan mencegah penuaan pramatang – serta menangkis barah!

Inilah perkara yang perlu diketahui: badan anda berkembang di alam liar. Kami berkembang untuk berkembang di persekitaran semula jadi kami, dan dengan itu kami secara fizikal dirancang untuk mendapat manfaat dari nutrien yang berasal dari lumpur, tanaman, dan laut. Apabila anda meletakkannya di wajah anda, seperti pulang ke rumah untuk badan anda. Ia luar biasa untuk anda.

Oh dan solek semula jadi juga berbau hebat dan terasa lebih baik. Daripada menjadi, keras, melekit dan berbau kimia, mereka akan lembut, melembapkan dan semula jadi. Sebilangan dari mereka juga berasa cukup sedap …

4) Mereka Menyeronokkan dan Peribadi

Seolah-olah semua itu tidak mencukupi, solek semula jadi sangat menyeronokkan dan sangat bermanfaat. Bayangkan perbualan ini:

“Gincu yang bagus!”

“Terima kasih, saya membuatnya sendiri!”

Betapa bermanfaatnya itu? Dan apabila anda memberitahu mereka bahawa gincu organik buatan sendiri, pasti akan menghasilkan perbualan yang hebat.

Apabila anda membuat solek organik anda sendiri, anda dapat mencipta warna, rasa dan nada yang sempurna. Lebih-lebih lagi, anda tahu ia akan mempunyai rona halus dan semula jadi yang asli kerana ia terbuat dari bahan semula jadi dan halus.

Kami sebenarnya mengetahui idea kami tentang apa yang ‘indah’ ​​dari masa yang kami habiskan di alam liar ketika kami sedang berkembang. Oleh itu, jika anda kelihatan lebih semula jadi, anda akan kelihatan lebih cantik secara automatik …

5) Mereka Murah!

Dengan banyak alasan yang baik untuk beralih ke produk organik, anda mungkin tertanya-tanya apa tangkapannya. Ia mesti harganya kan?

Tidak! Harganya mungkin sedikit terbaik. Banyak produk organik boleh dibuat semudah mencampurkan beberapa barang di almari anda. Ini bermakna tidak perlu perjalanan ke pasar raya, dan anda boleh mula mendapat manfaat dengan segera.

Bukan hanya itu, tetapi akan menjimatkan banyak wang. Dan walaupun anda memutuskan untuk membeli produk organik, dan bukannya membuatnya, ia tetap lebih murah daripada alternatif sintetik!

Tidak ada alasan untuk tidak menukar.

Beri maklum balas

Please enter your comment!
Please enter your name here