Rahsia Diet Karbohidrat Rendah 2020

Untuk membantu masalah berat badan dan untuk kesihatan keseluruhan yang lebih baik, ramai orang berpaling kepada diet. Sebenarnya, statistik kerajaan menunjukkan bahawa sementara kira-kira 65 peratus orang Amerika berlebihan berat badan, 38 peratus sebenarnya melakukan sesuatu mengenainya.

Dan menurut kaji selidik baru-baru ini oleh Institut Kesihatan Nasional, kira-kira satu pertiga orang Amerika yang berlebihan berat badan yang cuba menurunkan berat badan, melakukannya dengan makan kurang karbohidrat (karbohidrat) sebahagian besarnya disebabkan peningkatan popularitas diet fad seperti Atkins Diet dan Selatan Diet Pantai.

Walaupun sudah tentu ada rancangan diet rendah karbohidrat atau rendah gula sebelumnya, dan lebih banyak lagi pasti akan keluar pada tahun-tahun mendatang, mari kita lihat asas-asas di sebalik banyak rancangan utama. Dan mari kita lihat bagaimana mereka sesuai dengan dunia sebenar hari ini. Kerana walaupun ia mungkin hebat untuk menurunkan kandungan gula badan dan menjadi lebih sihat, tidakkah ia hebat untuk belajar bagaimana melakukannya ketika menjadi sebahagian dari dunia pantas ini?

Dalam dunia pemesejan segera, interaksi Internet yang cepat dan jadual sibuk sehari-hari yang pelbagai, makanan anggaran, perancangan, penyediaan dan membeli-belah adalah masalah yang boleh menjadi punca utama tekanan dan sebab-sebab kegagalan diet. Keluarga berpendapatan dwi di rumah dan orang gaji yang terlalu sibuk dan pemakanan biasanya sering mengalami lebih banyak daripada sekadar tekanan mereka setiap hari seperti ketakutan untuk diberhentikan, kerja mereka dipindahkan atau ditamatkan, menyesuaikan lebih daripada satu pekerjaan, tanggungan ( kedua-dua orang tua dan kanak-kanak) dan berusaha untuk membiayai dan menyesuaikan pendidikan berterusan ke dalam kehidupan, belanjawan dan rutin harian mereka.

Orang mahu dan memerlukan penyelesaian yang lebih mudah. Dan mereka memerlukan rancangan diet yang lebih sederhana. Lupakan perbelanjaan mega dolar pada gourmet, barang yang sukar dicari. Lupakan menghabiskan berjam-jam hanya untuk menyediakan makanan. Dan lupa mengira, mengukur, dan menimbang bahan.

Sama ada pelan karbohidrat rendah sesuai dengan kehidupan dunia sebenar, atau tidak. Mula-mula kita akan melihat beberapa terma dan definisi asas untuk membantu memahami sains di sebalik rancangan karbohidrat rendah. Mari kita lihat berapa banyak pelan utama pemain mengukur.

Perhatikan bahawa kandungan di sini tidak dibentangkan daripada seorang pengamal perubatan, dan bahawa apa-apa dan semua perancangan diet harus dibuat di bawah bimbingan pengamal perubatan anda sendiri. Kandungan ini hanya membentangkan gambaran keseluruhan penyelidikan karbohidrat rendah untuk tujuan pendidikan dan tidak menggantikan nasihat perubatan daripada doktor profesional.

KERETA RENDAH, KERETA RENDAH

Singkatnya, terdapat dua jenis karbohidrat, mudah dan kompleks. Sesetengah merujuk kepada mereka sebagai karbohidrat yang buruk dan baik, karbohidrat pencernaan yang cepat dan perlahan dan lingo lain yang mungkin membingungkan. Inilah sudu.

CARBS YANG SEDANG

Makanan dengan karbohidrat ringkas atau halus paling kerap mempunyai kandungan nutrien yang rendah dan indeks glisemik tinggi. Mereka cepat mencerna dan boleh menyebabkan gula darah melambung kemudian jatuh secara dramatik dalam tempoh masa yang singkat. Untuk memastikan tubuh berjalan lebih sihat dan stabil, penasihat kesihatan mengesyorkan bahawa jenis makanan ini terhad.

Contoh-contoh karbohidrat sederhana ini ialah roti putih, kentang, pisang, dan gula-gula manis seperti kue, gula-gula, kek cawan dan kek, dan minuman soda seperti produk cola yang popular.

KERETA KOMPLEKS

Makanan dengan karbohidrat kompleks mengandungi banyak nutrien dan mempunyai indeks glisemik rendah hingga sederhana. Kandungan serat yang lebih tinggi dalam makanan ini bermakna pencernaan yang lebih perlahan, yang lebih sihat untuk tubuh. Dan makanan ini dianggap sebagai pilihan yang baik oleh penasihat kesihatan.

Contoh-contoh karbohidrat kompleks ini adalah biji-bijian, kebanyakan buah-buahan dan sayur-sayuran. Kekacang, tumbuh-tumbuhan kacang atau kacang, juga dalam kategori ini.

WHICH IS BEST ????

Walaupun kajian seperti satu dari University of Arkansas untuk Sains Perubatan pada bulan Januari 2004 menunjukkan bahawa diet rendah karbohidrat boleh membantu dengan penurunan berat badan; karbohidrat perlu jenis kompleks, glisemik rendah. Ketara adalah bahawa mengelakkan karbohidrat biasa tidak diperlukan sama ada. Dalam erti kata lain, merawat sekarang dan kemudian, dalam kesederhanaan (dan diluluskan setiap penasihat pemakanan anda atau mengikut pengamal kesihatan anda), wajarlah.

Sebagai catatan, gigi anda juga akan lebih sihat tanpa penumpukan gula dari makanan karbohidrat sederhana. Jadi senyuman yang sihat akan bersinar dengan tubuh yang lebih sihat.

SYARAT-SYARAT BERHASIL LAIN

Berikut adalah beberapa syarat lain untuk membantu menjelaskan isu sains dan kesihatan di sebalik penyelesaian perancangan diet rendah karbohidrat. Perhatikan ini hanya definisi asas dan boleh diterokai pada masa lapang anda melalui sumber lain untuk menentukan lagi peranan mereka dalam sistem kesihatan badan.

CALORIE

Kalori adalah ukuran haba. Kalori juga merujuk kepada ukuran jumlah tenaga tubuh mendapat dari makanan. Ringkasnya, semakin banyak kalori dalam makanan, semakin banyak tenaga yang diperlukan untuk tubuh menggunakan nutrien.

CARBOHYDRATE

Karbohidrat adalah salah satu daripada tiga nutrien utama yang memberikan tenaga dengan tenaga. Karbohidrat terdiri daripada gula tunggal atau tali gula.

Contoh gula tunggal (karbohidrat mudah) adalah sukrosa atau gula meja, fruktosa atau gula buah dan laktosa atau gula tenusu. Rentetan gula atau karbohidrat kompleks yang terdapat dalam tumbuhan sering dipanggil kanji.

Contoh karbohidrat kompleks yang mudah dicerna adalah tepung gandum atau pati kentang. Contoh yang tidak dicerna adalah selulosa daripada saderi. Karbohidrat ditukar oleh badan ke dalam gula dan digunakan untuk tenaga. Karbohidrat yang tidak digunakan disimpan di dalam badan sebagai lemak.

FAT

A Fat adalah salah satu daripada tiga kumpulan nutrien utama yang memberikan tenaga kepada tubuh. Lemak berasal dari sumber haiwan atau tumbuhan. Ia dipecahkan oleh badan ke dalam lemak yang lebih mudah dan dibakar atau disimpan di dalam badan.

FRUCTOSE

Fruktosa adalah gula yang berasal dari tumbuh-tumbuhan, terutama jagung, yang digunakan untuk mempermanis produk makanan komersial seperti soda dan makanan lain yang disediakan. Pertama mendapat populariti yang meluas pada tahun 1970-an dan biasanya disenaraikan dalam ramuan sebagai “sirap jagung fruktosa tinggi”.

GLUCOSE

Glukosa dirujuk sebagai gula darah. Semua karbohidrat sama ada sederhana atau kompleks diubah oleh badan menjadi gula dan gula dalam aliran darah badan adalah seperti ini. Tahap glukosa dalam darah adalah rangsangan utama untuk rembesan insulin.

GLUCAGON

Glukagon adalah hormon yang dihasilkan oleh pankreas yang menggalakkan sel lemak untuk menukar kedai mereka kepada glukosa dan melepaskannya untuk kegunaan tenaga. Glukagon mesti dikeluarkan untuk badan untuk melepaskan dan memecah lemak badan. Pankreas tidak dapat dengan cekap melepaskan kedua-dua glukagon dan insulin dan tidak akan melepaskan glukagon jika tahap gula darah dan tahap insulin tinggi.

GLYCOGEN

Glikogen adalah bentuk utama penyimpanan karbohidrat pada haiwan dan berlaku terutamanya dalam tisu hati dan otot. Ia mudah ditukar kepada glukosa seperti yang diperlukan oleh badan untuk memenuhi keperluan tenaga. Juga dipanggil pati haiwan.

INDEKS GLYCEMIC

Indeks glisemik adalah ukuran betapa cepatnya makanan individu akan meningkatkan paras gula darah tubuh anda.

INSULIN

Insulin adalah salah satu daripada dua hormon utama yang dihasilkan oleh pankreas dan hormon metabolik utama. Apabila glukosa darah bertambah, insulin dikeluarkan oleh pankreas untuk membantu memindahkan glukosa ke dalam sel-sel untuk tenaga.

Insulin juga membantu menukar glukosa tambahan untuk penyimpanan dalam tisu lemak, dan membantu menggalakkan asid amino yang bertukar menjadi protein dan disimpan dalam otot. Di hati, ia membantu dalam glukosa tambahan disimpan sebagai glikogen. Insulin boleh menaikkan paras kolesterol dan menyebabkan pengekalan cecair dan garam dan ia mendapat cara memecahkan lemak yang disimpan. Kekurangan insulin yang mencukupi atau kekurangan sensitiviti yang mencukupi untuk kesan insulin dalam badan boleh menyebabkan diabetes.

RESISTANCE INSULIN

Rintangan insulin adalah keadaan yang tercapai ketika tubuh tidak bertindak balas dan memproses insulin yang dilepaskan. Rintangan insulin menyebabkan pankreas menghasilkan terlalu banyak insulin. Menurut Drs. Michael dan Mary Eades dari Kuasa Protein , ketahanan insulin menyebabkan tekanan darah tinggi, paras kolesterol tinggi, penyakit arteri koronari (penyakit jantung), obesiti, diabetes jenis II dan pelbagai penyakit dan gangguan lain.

KETONES

Apabila badan memecah lemak untuk tenaga kerana kekurangan glukosa yang cukup untuk keperluan tenaga digabungkan dengan kekurangan glikogen hati, keton adalah sejenis hasil kimia. Kelebihan keton menyebabkan nafas berbau dan muncul dalam air kencing semasa ujian jalur.

KETOSIS

Ketosis adalah proses pembakaran lemak badan untuk tenaga apabila glukosa tidak tersedia. Mekanisme survival yang digunakan semasa kebuluran.

Secara umumnya, jangan menjadi keadaan jangka panjang yang baik bagi tubuh untuk beroperasi. Apabila ketosis berlaku pada seseorang yang menjadi mangsa kebuluran, atau yang tidak makan makanan untuk alasan apa pun, ia boleh menyebabkan penyakit yang serius dan akhirnya mati.

PROTEIN

Protein adalah salah satu daripada tiga kumpulan nutrien utama yang memberikan tenaga kepada tubuh. Protein berasal daripada produk haiwan dan soya dan dari beberapa produk tumbuhan seperti kekacang (kacang, kacang dan kacang). Ditukar kepada asid amino oleh badan semasa pencernaan dan disimpan dalam sel-sel otot sebagai protein.

SUCROSE

Satu lagi nama untuk sukrosa adalah gula meja; ia berasal dari tumbuhan tebu.

STARCH

Pati adalah sejenis gula yang terdapat dalam kentang, nasi putih, roti, bagel dan makanan lain.

FAT TRANS

Trans lemak adalah sejenis lemak yang diproses yang tidak berlaku dalam alam semula jadi (juga dikenali sebagai lemak atau minyak hidrogenasi atau sebahagian hidrogenasi). Digunakan dalam barangan bakar seperti donat, roti, keropok, kerepek kentang, kue dan banyak lagi produk makanan olahan seperti marjerin dan salad dressings.

SEJARAH DAN LATAR BELAKANG LOW-CARB

Istilah “karbohidrat rendah” tidak benar-benar dicipta sehingga sekitar tahun 1992 apabila USDA mengumumkan model piramid makanan Amerika termasuk enam hingga sebelas hidangan setiap hari bijirin dan pati. Walau bagaimanapun, diet rendah karbohidrat bermula sejak lebih kurang 100 tahun sebelum diet Atkins yang bergaya hingga 1864 dengan risalah bertajuk Letter on Corpulence yang ditulis oleh William Banting, yang hampir dengan diet rendah karbohidrat komersial pertama yang anda dapat.

Banting telah mengalami serangkaian masalah kesehatan yang melemahkan terutama karena kelebihan berat badan atau “bangkai”. Dia mencari sia-sia untuk mengubati masalah berat badannya, yang mana banyak doktor pada masa itu percaya bahawa kesan sampingan yang perlu pada usia tua. Dia juga cuba makan sedikit tetapi dia terus mendapat berat dan mempunyai pelbagai masalah kesihatan. Dia tidak dapat memahami bagaimana jumlah makanan yang dimakannya menyebabkan masalah berat badannya:

“Beberapa lelaki telah menjalani kehidupan yang lebih aktif – secara fizikal atau mental – dari kebimbangan perlembagaan untuk keteraturan, ketepatan, dan perintah, selama lima puluh tahun kerjaya perniagaan, dari mana saya telah bersara, sehingga kecacatan saya dan obesiti berikutnya tidak melalui pengabaian daripada aktiviti tubuh yang diperlukan, dan juga dari makan, minum, atau kelonggaran yang berlebihan, kecuali saya mengambil makanan mudah, susu, mentega, bir, gula dan kentang dengan lebih bebas daripada usia saya … “

Ramai orang Amerika kontemporari di mana mungkin mengenali diet harian harian yang tidak sihat oleh Banting:

“Bekas meja diet saya adalah roti dan susu untuk sarapan pagi, atau satu liter teh dengan banyak susu, gula, dan roti panggang; daging, bir, banyak roti (yang saya selalu sangat gemar) dan pastri untuk makan malam, makan teh yang sama dengan sarapan pagi, dan secara amnya sebiji buah atau roti dan susu untuk makan malam. Saya mempunyai sedikit keselesaan dan kurang tidur bunyi. “

Cukup ganti Pop tart, donat atau muffin dengan kopi dan banyak krim dan gula untuk sarapan pagi, burger makanan segera dan kentang goreng dengan minuman ringan bersaiz super untuk makan tengah hari dan pai periuk beku atau pizza untuk makan malam diikuti dengan pencuci mulut dan anda boleh lihat bagaimana diet Banting begitu banyak seperti zaman moden yang moden.

Ketika doktornya meletakkan barang-barang ini dalam “senarai makanan terlarang”, Banting kehilangan 50 paun dan 13 inci dalam satu tahun. Dia menyimpannya, hidup panjang dan lebih sihat.

Pelan diet barunya terdiri daripada beberapa hidangan daging dan dia menyenaraikannya sebagai berikut:

“Untuk sarapan pagi, pada pukul 9 pagi, saya mengambil lima hingga enam auns sama ada kambing daging lembu, buah pinggang, ikan masak, atau daging sejuk apa-apa jenis; secawan teh atau kopi yang besar (tanpa susu atau gula), sedikit biskut, atau satu ons roti kering; menyatukan enam auns pepejal, sembilan cecair.

Untuk makan malam, jam 2.00 petang , Lima atau enam auns dari mana-mana ikan kecuali salmon, herrings, atau belut, apa-apa daging, sayur-sayuran kecuali kentang, parsnip, bit, lobak, atau lobak merah, satu auns roti bakar kering, buah dari puding yang tidak memasak sebarang jenis ayam atau permainan, dan dua atau tiga gelas klaret baik, sherry, atau Madeira-Champagne, pelabuhan, dan bir yang dilarang; menjadikan sepuluh hingga dua belas auns padat, dan sepuluh cecair.

Untuk teh, pukul 6.00 petang , Dua atau tiga auns buah masak, rusk atau dua, dan secawan teh tanpa susu atau gula; membuat dua hingga empat auns pepejal, sembilan cecair.

Untuk makan malam, jam 9.00 malam Tiga atau empat ons daging atau ikan, sama seperti makan malam, dengan kaca atau dua klaret atau sherry dan air; menjadikan empat auns pepejal dan tujuh cecair.

Untuk pengantin makan, jika perlu, gelas grog (gin, wiski, atau brendi, tanpa gula) – atau segelas atau dua klaret atau sherry. “

Begitu hebat perubahan dalam penampilan dan kesihatannya yang mula diperhatikan oleh rakan dan kenalannya dan seperti hari ini ingin mengetahui diet apa yang sedang dilakukannya. Paling penting semua Banting dapat merasakan dan melihat perbezaannya sendiri.

“Saya diberitahu oleh semua orang yang mengenali saya bahawa penampilan peribadi saya bertambah baik, dan saya seolah-olah menanggung kesihatan yang baik; ini mungkin pendapat atau komen yang mesra, tetapi saya dapat dengan jujur ​​menyatakan bahawa saya rasa dipulihkan dalam kesihatan, “secara jasmani dan mental,” kelihatan lebih berkuasa dan bersemangat otot, makan dan minum dengan nafsu makan yang baik, dan tidur dengan baik. Kesemua simptom keasidan, senak, dan pedih ulu hati (yang mana saya sering diseksa) telah hilang. Saya telah berhenti menggunakan cangkuk-cangkuk, dan lain-lain bantuan seperti ini, yang sangat diperlukan, tetapi kini dapat membungkuk dengan mudah dan bebas, tidak perlu. Saya telah kehilangan perasaan pengsan yang kadang-kadang, dan apa yang saya rasa rahmat dan keselesaan yang luar biasa, bahawa saya telah dapat dengan selamat untuk meninggalkan perban lutut, yang saya telah dipakai semestinya selama bertahun-tahun, dan memberikan kekuda umbilical. “

Cara pemakanannya menjadi sangat popular dan diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa. Walau bagaimanapun, dari masa ke masa ia ditinggalkan.

Banting berkata dalam Surat mengenai Kegelisahan bahawa paradoks kesihatan umum masa kita tidak wujud di dalamnya. Ini adalah paradoks obesiti, secara meluas dipercayai menjadi masalah kelebihan, di kalangan golongan miskin. Orang miskin abad ke-19 tidak dapat membeli makanan bergula yang halus yang menyebabkan kenaikan berat badan. Tetapi orang-orang miskin abad ke 21 pasti dapat hari ini.

Dalam artikel Associated Press baru-baru ini yang berjudul “Paradox Kesihatan: Obesiti Attacks Miskin”, wartawan menyatakan bahawa banyak keluarga miskin sedang meregangkan dolar makanan mereka dengan membeli makanan yang diproses dan ditapis yang tidak sihat. Daripada satu keluarga Barbassa menulis,

“Selama musim sejuk, pekerjaan jarang dilakukan, jadi Caballero memberi makan kepada suami dan tiga anaknya makanan termurah yang dapat dia dapatkan: kentang, roti, tortilla … Oleh kerana makanan yang diproses kaya gula dan lemak menjadi lebih murah daripada buah-buahan dan sayur-sayuran, orang miskin khususnya adalah membayar harga yang tinggi dengan kadar obesiti menembak, diikuti oleh diabetes. “

Malangnya bagi keluarga Caballero, pokok-pokok murah ini tidak baik untuk kesihatan mereka. Daging segar, buah pati dan sayur-sayuran rendah mungkin lebih mahal dan mempunyai jangka hayat yang lebih pendek, tetapi mereka pastinya bernilai harga dalam perbelanjaan perubatan yang selamat dan kesihatan yang lebih baik.

Sepanjang tahun, sebagai “kalori” diketahui, variasi mengira mereka termasuk dalam penyelesaian diet. Dan pelbagai isu lain telah diterokai seperti berapa banyak makanan yang perlu dimakan dan berapa kerap.

Walaupun diet Banting akhirnya kurang mendapat sokongan, diet rendah karbohidrat mula muncul semula pada abad ke-20. Yang paling terkenal adalah diet Atkins dan Scarsdale yang mula popular pada tahun 1970-an. Walaupun Scarsdale mempunyai rancangan makan 14 hari yang mesti diikuti dan sangat membatasi kalori, diet Atkins dibenarkan untuk pengambilan kalori tanpa had selagi kalori itu berasal dari protein, lemak dan sayur-sayuran dan pengambilan karbohidrat tetap rendah.

Atkins dan Scarsdale kurang mendapat sokongan pada 1980-an kerana Jabatan Pertanian Amerika Syarikat menggalakkan pengambilan bijirin dan produk bijirin dengan piramid makanan USDA.

Ia hanya pada tahun 1990-an bahawa kita mula melihat kembali ke diet rendah karbohidrat yang nampaknya lebih daripada satu trend. Ia gaya hidup! Semakin banyak orang menyedari penurunan berat badan dan manfaat kesihatan lain yang tersedia untuk orang yang makan rendah karbohidrat, bilangan diet dan kedai yang menjual produk berkebun rendah khusus terus meningkat.

Ringkasnya, kebanyakan diet rendah karbohidrat mempunyai premis asas yang sama: terlalu banyak karbohidrat sederhana dan halus menyebabkan terlalu banyak pengeluaran insulin, yang menyebabkan penyimpanan terlalu banyak lemak di dalam badan. Penyimpanan lemak ini sangat menonjol di sekitar tengah.

Walaupun terdapat banyak perbezaan di antara banyak diet, mereka semua bersetuju dengan kesan negatif yang dihasilkan oleh pengeluaran insulin berlebihan pada sistem kita.

PERANAN INSULIN

Terdapat tiga unit asas badan yang digunakan untuk tenaga:

  1. Lemak
  2. Protein
  3. Karbohidrat

Ketiga-tiga boleh ditukar kepada glukosa darah. Walau bagaimanapun, sementara lemak dan protein diubah secara perlahan, karbohidrat ditukar dengan pantas menyebabkan pancang cepat dalam kadar gula darah badan. Ini pancang dalam paras gula darah menyebabkan pankreas mencipta dan melepaskan insulin sehingga paras gula darah kembali normal.

Sementara itu, insulin, hormon yang dihasilkan dalam pankreas yang merendahkan tahap glukosa darah kita dibebaskan ke dalam darah sebaik sahaja tubuh mengesan bahawa kadar gula darah telah meningkat di atas paras optimumnya.

Insulin adalah hormon yang sangat berkesan yang menjalankan sistem penyimpanan bahan api badan. Sekiranya terdapat gula atau lemak yang berlebihan dalam insulin darah akan memberi isyarat kepada tubuh untuk menyimpannya di dalam sel-sel lemak badan. Insulin juga memberitahu sel-sel ini untuk tidak melepaskan lemak yang disimpan, menjadikan lemak itu tidak dapat digunakan oleh tubuh sebagai tenaga.

Oleh kerana lemak yang disimpan ini tidak dapat dilepaskan untuk digunakan sebagai tenaga, insulin sangat berkesan menghalang penurunan berat badan. Semakin tinggi tahap insulin badan, lebih berkesan ia menghalang sel lemak daripada melepaskan kedai mereka, dan semakin sukar untuk menurunkan berat badan. Mengikut banyak pihak berkuasa, dalam jangka masa yang panjang, tahap insulin yang tinggi boleh menyebabkan ketahanan insulin dan menyebabkan masalah kesihatan yang serius seperti yang disenaraikan di bawah:

  • Tahap insulin dan rintangan insulin
  • Metabolisme yang lebih rendah membawa kepada peningkatan berat badan
  • Peningkatan tisu lemak dan pengurangan tisu otot
  • Penuaan dipercepatkan
  • Peningkatan alergi makanan dan intoleransi
  • Sistem ketahanan badan yang terlalu banyak
  • Peningkatan risiko penyakit jantung, obesiti, kencing manis dan kanser

Karbohidrat, terutama karbohidrat mudah seperti gula dan kanji, dengan cepat menjadi sukrosa oleh badan yang memasuki aliran darah dengan lebih cepat dan menyebabkan pembebasan sejumlah besar insulin. Karbohidrat yang kurang dimakan, kurang insulin dihasilkan oleh tubuh, dan kalori yang sedikit disimpan sebagai lemak. Penyimpanan kurang lemak sama dengan berat badan yang kurang dan kurang karbohidrat yang dimakan sama dengan kurang insulin dalam darah dan badan menggunakan lemak untuk bahan bakar.

Premis di sebalik setiap pelan diet rendah karbohidrat ialah badan yang menghasilkan kurang insulin membakar lebih banyak lemak daripada tubuh yang menghasilkan banyak insulin. Sesetengah pelan menggalakkan pengambilan karbohidrat yang sangat rendah sehingga tubuh akan memasuki keadaan ketosis dan lebih cepat membakar lemak.

Ini biasanya dipanggil tempoh induksi. Panjang kawalan karbohidrat melampau bervariasi dari tujuh hari hingga berapa lama ia membawa anda untuk mencapai berat ideal anda. Selepas tempoh diet karbohidrat yang sangat rendah, tahap penyelenggaraan penggunaan karbohidrat diikuti untuk mencegah penambahan berat badan. Jumlah karbohidrat yang anda boleh makan dengan selamat akan bergantung pada sistem badan anda yang unik. Dan anda mungkin perlu percubaan untuk mengetahui tahap pengambilan karbohidrat yang terbaik untuk anda.

Tidak kira apa asupan karbohidrat anda, ia akan menjadi lebih rendah daripada norma dan anda masih akan menghapuskan tepung putih dan produk bunga putih dan beberapa makanan manis dan berhidung yang lain. Inilah sebabnya mengapa pelan diet ini dikenali sebagai gaya hidup rendah karbohidrat.

Kejayaan rendah karbohidrat memerlukan anda sanggup melepaskan karbohidrat mudah untuk jangka masa panjang.

Sekarang, inilah senarai 14 pelan dan buku diet rendah karbohidrat yang paling popular dan ringkasan keperluan mereka ….

1. Atkins Diet

Mungkin yang paling dikenali dari semua diet karbohidrat rendah adalah diet Atkins. Dicipta oleh Dr Robert Atkins pada tahun 1970-an diet Atkins dianggap oleh beberapa orang untuk menjadi pelan diet karbohidrat yang paling ekstrim.

Dr. Atkins percaya bahawa hampir semua obesiti disebabkan oleh pengeluaran insulin yang terlalu aktif dan bukan dengan makan berlebihan. Dia percaya bahawa makan berlebihan boleh disebabkan oleh ketagihan karbohidrat dan kebanyakan orang yang berlebihan berat badan sebenarnya makan lebih sedikit daripada rakan mereka yang kurus. Walau bagaimanapun, mereka mendambakan dan makan karbohidrat, yang menimbulkan tahap insulin mereka dan menghalang pembakaran lemak.

Dr Atkins adalah penyokong pembakaran lemak ketogenik, yang dicapai dengan makan kurang daripada 40 gram karbohidrat setiap hari. Beliau menasihati pengikutnya untuk membeli jalur ujian supaya mereka dapat mengukur jumlah keton dalam air kencing setiap hari untuk mengesahkan bahawa mereka berada dalam keadaan ketosis yang tetap. Beliau juga mengesyorkan penggunaan makanan tambahan untuk membantu mengimbangi sistem pemakanan dan badan.

Atkins Diet dibahagikan kepada empat tahap: diet Induksi, diet Berat Berat yang berterusan, pemakanan Pra Penyelenggaraan, dan akhirnya diet Penyelenggaraan Sepanjang Hayat.

Diet induksi adalah sangat ketat sejauh penghapusan karbohidrat (20 gram atau kurang setiap hari), tetapi murah hati dalam elaun lemak dan protein. Harus diingat bahawa sayur-sayuran berkanji rendah adalah sumber karbohidrat yang disyorkan. Tahap diet ini berlangsung selama 14 hari dan diikuti dengan diet Berat Badan yang Berterusan (OWL).

Fasa OWL memungkinkan untuk memperkenalkan semula karbohidrat baik tetapi tahapnya disimpan di bawah 40 gram sehari. Dieters kekal di OWL sehingga mereka mencapai berat ideal mereka. Sebaik sahaja berat badan ideal dijangkau peralihan pemakanan ke dalam diet Pra Penyelenggaraan, di mana mereka bereksperimen dengan memperkenalkan semula karbohidrat tertentu sehingga mereka menemui tahap toleransi karbohidratnya (jumlah gram karbohidrat yang mereka boleh makan dalam sehari dan tidak mendapat berat badan).

Apabila pemakanan memahami berapa banyak karbohidrat yang boleh mereka makan dan mereka mengekalkan berat badan ideal, mereka akan memasuki Penyelenggaraan Sepanjang Hayat. Di sini mereka akan terus mengelakkan gula, makanan olahan, tepung putih dan lemak / minyak hidrogenasi.

Diet Atkins menawarkan sejumlah makanan yang disetujui dan terdapat kedai Atkins di banyak kawasan yang menjual produk yang sesuai dengan diet.

2. Diet Karbohidrat Addict

Pasukan saintis suami dan isteri Drs. Rachael dan Richard Heller memperkenalkan istilah “Carbohydrate Addict” dalam buku mereka 1993 The Diet Carbohydrates Addict .

Idea ini adalah bahawa sesetengah orang yang ketagih karbohidrat kecanduan dadah. Ketagihan ini menyebabkan keinginan kuat, ketahanan insulin dan peningkatan berat badan.

Dr. Rachael Heller mengembangkan diet untuk menghapuskan obesitinya sendiri dan telah mengekalkan penurunan berat badan dramatiknya selama lebih dari dua puluh tahun pada masa buku pertama ditulis. Heller percaya bahawa ketidakseimbangan insulin yang disebabkan oleh karbohidrat menyebabkan badan mengidam lebih banyak makanan dan mengganggu pembebasan serotonin yang akan memberi isyarat bahawa tubuh itu penuh. Ini membawa kepada makan berlebihan dan berat badan.

The Heller mengesyorkan agar penagih karbohidrat mengehadkan pengambilan karbohidratnya kepada “makanan ganjaran”, makan tiga kali sehari dan elakkan makanan ringan sehingga orang itu keluar dari fasa penurunan berat badan dalam diet.

Sebagai tambahan kepada pelan diet, Hellers juga meliputi pencetus psikologi yang boleh menyebabkan penagih karbohidrat menyerang karbohidrat dan menambah berat badan. Mereka menggalakkan pemakanan untuk mengenal pasti pencetus emosi peribadi dan bagaimana untuk mengelakkan pencetus ini untuk membantu menurunkan berat badan.

Salah satu teori yang paling penting dalam diet ini adalah bahawa kelebihan berat badan bukan kesalahan orang gemuk. Mengapa? Kerana biologi seseorang dan daya karbohidrat ketagihan bekerja terhadap mereka.

Seperti semua perancangan karbohidrat yang lain, Hellers mengesyorkan bahawa makanan yang diproses dan banyak jenis gula perlu dielakkan. Walau bagaimanapun, mereka juga menyatakan bahawa sesetengah karbohidrat berkanji harus dimakan dengan makanan ganjaran jika dikehendaki supaya dieter akan lebih cenderung untuk melekat dengan diet untuk jangka masa panjang.

The Heller percaya bahawa kecanduan karbohidrat dirawat selama jangka panjang dengan pemakanan yang baik dan diet yang betul, tetapi ia tidak pernah sembuh dan penagih karbohidrat harus waspada untuk mencegah kenaikan berat badan masa depan dan karbohidrat.

3. Diet Hampton

Dr. Fred Pescatore, bekas Pengarah Perubatan Bersekutu di Atkins Institute, membangunkan Diet Hampton. Diet ini adalah campuran konsep diet karbohidrat yang rendah dan konsep kesihatan diet Mediterranean yang paling sihat. Dia mendorong pengambilan lemak monosaturasi secara liberal untuk membantu menurunkan berat badan dan mencegah penyakit seperti barah, penyakit jantung dan diabetes. Semua ini dibentangkan dalam Diet The Hampton , yang diterbitkan pada bulan Mei 2004.

Buku beliau termasuk pelan makan selama tiga puluh hari, resipi gourmet dan maklumat tentang minyak kacang macadamia Australia, yang dia menggalakkan pemakanan untuk menggunakannya secara bebas. Dia mencadangkan penggunaan minyak zaitun dendam sejuk khas jika anda tidak mampu membeli minyak kacang macadamia yang dia anggap sebagai yang terbaik untuk kesihatan anda.

Terdapat bilangan resipi yang liberal tetapi kebanyakannya menggunakan bahan-bahan yang mahal dan cukup bergaya gourmet. Pemilik koki bertaraf dunia dan pemilik restoran menyumbang banyak resipi buku ke kreasi karbohidrat yang berjaya mereka sendiri yang dinikmati oleh pelanggan di seluruh dunia.

Kerana gabungan Dr. Pescatore dengan Dr Atkins, dietnya sangat dipengaruhi oleh diet Atkins. Perkara utama perbezaan kelihatan lebih menekankan pada buah-buahan dan sayur-sayuran, penggunaan lemak yang lebih sihat seperti minyak kacang macadamia dan cadangan bahawa semua kulit dan lemak dipotong dari daging sebelum memasak.

Pelan ini mempunyai banyak ciri yang sama seperti Atkins, tetapi mempunyai resipi lazat dan rancangan makan 30 hari dan lebih daripada 100 resipi.

4. Diet Indeks Glisemik

Ditulis oleh Rick Gallop, bekas Presiden Yayasan The Heart and Stroke of Ontario, The Glycemic Index (GI) Diet mendakwa, “jika anda dapat memahami cahaya lalu lintas, anda akan memahami diet ini”.

Gallop membahagikan makanan kepada tiga kumpulan berdasarkan indeks glisemik mereka, berapa cepat mereka menyebabkan pancang pada tahap gula darah. Dia memisahkan makanan ke dalam cahaya hijau, cahaya kuning dan makanan ringan merah. Glukosa ditetapkan pada tahap GI 100 dan semua makanan lain dibandingkan dengannya. Makanan cahaya merah harus dielakkan, makanan ringan kuning dielakkan semasa fasa penurunan berat badan awal dan kadang-kadang dimakan semasa fasa penyelenggaraan yang berterusan dan makanan cahaya hijau harus menjadi asas diet anda sepanjang masa.

Tiada makanan khas perlu dibeli. Cukup cari di mana makanan kegemaran anda sesuai dengan rancangannya, makan hijau, ambil sampel kuning dan elakkan merah. Tempoh. Gallop mengatakan pemakanan harus mengharapkan untuk kehilangan satu hingga dua pon setiap minggu dan tidak perlu bermula dengan diet kemalangan. Walaupun ini adalah diet rendah karbohidrat, ia tidak protein tinggi seperti kebanyakan diet lain dan mendorong pemakanan untuk memotong lemak dan juga karbohidrat. Dia juga menggalakkan bersenam selama 30 minit setiap hari dan makan tiga makanan seimbang termasuk karbohidrat, protein dan lemak.

Menurut Gallop, pengikut diet GI harus mempertimbangkan perubahan gaya hidup yang mereka akan mematuhi untuk sepanjang hidup mereka, bukan diet. Ia tidak mudah, walaupun. Sebagai contoh, pertimbangkan “Makanan Merah Makanan” ini dan perhatikan semua “makanan yang baik”:

  • Kacang panggang
  • Kacang refried
  • Minuman ringan biasa
  • Bagel
  • Croissants
  • Baguettes
  • Kek
  • Kuki
  • Roti jagung
  • Muffin Bahasa Inggeris
  • Roti Hamburger
  • Roti anjing panas
  • Kaiser rolls
  • Roti bakar Melba
  • Muffin
  • Donuts
  • Pancakes
  • Waffles
  • Pizza
  • Regular Granola Bar Stuffing
  • Tortillas White bread Millet
  • Padi putih Instan beras Kek beras Sereal sejuk
  • Krim gandum Granola
  • Grits Muesli
  • Segera oat
  • Croutons
  • Ketchup
  • Mayonis
  • Sos tart
  • Keju
  • Susu coklat
  • Keju kotej
  • Krim
  • Keju krim
  • Ais krim
  • Susu keseluruhan / 2%
  • Krim masam
  • Yogurt
  • Butter
  • Minyak kelapa
  • Hard Margarine Lard
  • minyak sawit
  • Mentega kacang
  • Perjumpaan salad biasa
  • Minyak tropika
  • Perkembangan sayur-sayuran
  • Cantaloupe
  • Tarikh
  • Tembikai susu
  • Prunes
  • Kismis
  • Tembikai
  • Buah kalengan dalam sirap
  • Semua buah kering
  • Applesauce w / gula
  • Semua minuman buah-buahan
  • Jus prune
  • Sorbet
  • Bologna
  • Bratwurst
  • Telur biasa
  • Bawang lembu dengan lemak 20%
  • Sosej
  • Pastrami
  • Daging yang diproses
  • Salami Sosej
  • Gulung sushi
  • Semua pasta dalam tin
  • Couscous
  • Gnocchi
  • Makaroni dan keju
  • Mi
  • Pasta dipenuhi dengan daging atau keju
  • Saus Alfredo
  • Sos dengan gula
  • Jell-O
  • Kentang
  • Kerepek
  • Gula-gula
  • Goreng Perancis

5. NeanderThin

Ray Audette, pengarang NeanderThin mengutip dietnya sebagai cara untuk “Makan seperti orang gua untuk mencapai badan yang kurus, kuat dan sihat”. Pada usia 33 tahun, Audette mengalami artritis reumatoid dan diabetes. Selepas mendengar dari doktor bahawa keadaannya boleh dirawat tetapi tidak dapat disembuhkan, Audette memutuskan untuk menjalankan penyelidikan pemakanan untuk mencari penawar yang lebih baik.

Penyelidikannya membawanya untuk mengamalkan pemakanan “Paleolithic”, pemakan hunter-gatherer, seperti yang dimakan oleh nenek moyang manusia sebelum mereka menetap di masyarakat pertanian. Dalam tempoh satu minggu, paras gula darahnya normal dan selepas satu bulan dia kehilangan 25 pound, rasa sakitnya yang rematik itu lega dan dia melihat nada otot yang lebih baik.

Menurut Audette, nenek moyang Paleolitik kita di mana jauh lebih sihat dan hidup lebih lama, lebih sihat daripada nenek moyang Neolitik agraris kita. Dia menyatakan bahawa lelaki Neolitik lebih pendek, mempunyai kesihatan pergigian yang lebih buruk dan terdedah kepada kegemukan daripada lelaki Paleolitik. Wanita juga mula menstruasi lebih awal dan mempunyai lebih ramai kanak-kanak lebih dekat bersama-sama menyebabkan peningkatan populasi yang menggalakkan gaya hidup agrarian.

Dia menyarankan bahawa manusia moden harus menjadi pemburu moden yang mengumpulkan dengan menghapuskan makanan yang memerlukan campur tangan manusia untuk menjadi makanan. Makanan ini termasuk susu, bijirin, kacang, kentang, dan gula. Bijian termasuk semua gandum, jagung, beras, gandum, barli, dan rai. Dia juga mengikuti teori bahawa karbohidrat ini menghasilkan keinginan dan memberi amaran bahawa jika ia dimakan, mereka akan menyebabkan binging akhirnya.

Pemerintahan Audette adalah bahawa jika buah atau sayuran dimakan mentah tanpa pemprosesan, maka ia selamat dalam diet NeanderThin. Dia menerangkan bahawa banyak sayuran, seperti kentang, sebenarnya beracun jika tidak disimpan dan dirawat dengan racun kulat. Beliau seterusnya menggalakkan makan buah apabila mereka berada di musim dan mengehadkan pengambilan musim sejuk buah untuk membantu tubuh membakar lemak yang disimpan.

Dia memberikan Sepuluh Perintah. Dipadatkan, mereka adalah:

Jangan makan: daging dan ikan, buah-buahan, sayur-sayuran, kacang-kacangan dan biji-bijian, beri Jangan makan: biji-bijian, kacang, kentang, tenusu, dan gula.

6. Kuasa Protein

Drs. Michael dan Mary Eades, penulis bersama The Protein Power LifePlan mempunyai pandangan serupa dengan Audette dan juga percaya bahawa masalah kesihatan moden disebabkan oleh diet moden kita yang berat pada bijirin dan makanan yang diproses. (Paling penting ialah Dr Michael Eades bahkan menulis pengenalan kepada Audrey NeanderThin .)

TheEades menawarkan piramid makanan yang piramid USDA bertukar terbalik supaya protein membentuk asas, sayur-sayuran dan buah membentuk pusat dan bijirin penuh membentuk tip piramid.

Selain menanam diet anda pada protein tinggi dan pengambilan makanan rendah, Eades juga menggalakkan senaman yang kerap dan diubah suai sunburning sans sun block untuk membantu tubuh menghasilkan vitamin yang diperlukan dan mengawal sistem badan. Mereka juga mengesyorkan mengambil suplemen multi-vitamin dan mineral lengkap setiap hari.

Dieters mesti mengenal pasti keperluan protein minima setiap kali dengan ketinggian, berat badan dan seks. Setiap makanan harus merangkumi minimum jumlah protein dan protein yang harus dimakan pada setiap hidangan. Dieters harus menghilangkan lemak buruk, termasuk minyak jagung, minyak sayur sayuran, marjerin, pemendek sayur-sayuran dan semua minyak hidrogenasi.

Diet dapat diikuti secara bertahap yang memungkinkan peralihan cepat ke karbohidrat rendah dan penurunan berat badan yang dipercepat. Fasa pertama dipanggil Intervensi dan pengambilan karbohidrat adalah terhad kepada 7 hingga 10 gram setiap hidangan. Fasa kedua dipanggil tahap Peralihan dan harus dipatuhi selama beberapa bulan. Pada tahap ini sehingga 15 gram karbohidrat bersih dibenarkan setiap hidangan. Dalam fasa pemeliharaan akhir, sehingga 30 gram karbohidrat boleh dimakan dengan setiap hidangan. Di samping itu, mereka menawarkan pilihan makanan dan rancangan untuk 3 jenis pemakanan karbohidrat rendah: Purists, Hedonists, dan Dilettantes.

Purists mencari untuk meniru gaya makan paleolitik dalam dunia moden dan akan bergantung kepada protein haiwan dan akan menghindari semua produk tenusu, kafein, kekacang, gula (kecuali madu), makanan olahan, bijirin bijirin dan produk yang mengandunginya. Selain itu, mereka juga akan memakan buah-buahan, sayur-sayuran dan sayur-sayuran organik serta produk daging atau permainan semulajadi.

Hedonists dibenarkan kelonggaran yang paling diet. Mereka hanya perlu memakan protein yang mencukupi, menyimpan karbohidrat dalam lingkungan setiap hidangan, mengambil banyak air dan lemak yang baik dan mengambil makanan tambahan kalium dan magnesium.

The Dilettantes menyusuri jalan tengah di antara kedua-dua ekstrem ini. Mereka terus mengelakkan gandum, jagung, bijirin, rai dan produk yang dihasilkan dari tepung mereka. Namun, mereka dibenarkan karbohidrat dalam garis panduan harian, beberapa gula semulajadi dan produk tenusu organik.

7. Prinsip Schwarzbein

Dr. Diana Schwarzbein adalah ahli endokrinologi kepada bintang-bintang. Doktor pilihan untuk Suzanne Somers, Larry Hagman dan banyak lagi, Schwarzbein menggalakkan ujian yang terperinci untuk ketidakseimbangan hormon dan kemudian mencadangkan pelbagai program diet dan senaman dan penggantian hormon selektif untuk merawat sebarang kekurangan.

Prinsip diet Dr. Schwarzbein dibentangkan dalam Prinsip Schwarzbein , pelan 5-langkahnya untuk kesihatan yang optimum.

Langkah pertama program ini adalah Pemakanan sihat dan terdapat sepuluh peraturan asas:

  1. Jangan sekali-kali melangkau makanan lagi
  2. Makan makanan yang sebenar dan tidak diproses
  3. Makan makanan seimbang
  4. Pilih protein sebagai nutrien utama dalam makanan anda
  5. Tambah beberapa lemak yang sihat
  6. Tambah karbohidrat sebenar
  7. Tambah sayur-sayuran bukan berkanji
  8. Makan makanan ringan
  9. Makan makanan pepejal
  10. Minum air secukupnya

Langkah kedua program ini adalah Pengurusan Tekanan:

  1. Jadikan waktu henti sebagai amalan harian
  2. Berikan kehidupan anda dalam perspektif
  3. Menjejaki isyarat tekanan
  4. Dapatkan tidur yang mencukupi

Ketiga, elakkan semua bahan kimia toksik termasuk:

  1. Nikotin
  2. Alkohol
  3. Gula halus
  4. Pemanis buatan
  5. Dadah haram
  6. MSG, aditif & bahan pengawet
  7. Lemak palsu dan penyekat lemak
  8. Kafein
  9. Ubat preskripsi tertentu

Keempat, latihan cardio, rintangan dan fleksibiliti / latihan santai.

Dan akhirnya, langkah kelima untuk kesihatan yang optimum adalah mengambil terapi penggantian hormon jika diperlukan.

8. Mengejutkan

Suzanne Somers pertama kali memperkenalkan “Somersizing” di Suzanne Somers Eat Great, Menurunkan Berat pada tahun 1992. Somersizing adalah cara makan di mana anda memotong gula dan “makanan funky” dan makan banyak lemak, protein dan karbohidrat yang baik seperti sayur-sayuran dan buah-buahan. Makanan mesti digabungkan dengan cara tertentu supaya tubuh mudah digali dengannya. Dieters Somersize dalam dua langkah, yang pertama (Tahap Satu) menurunkan berat badan dan mendorong “cair” lemak dan kedua (Tahap Dua) ​​untuk mengekalkan berat badan ideal mereka.

Somers memisahkan makanan kepada empat kumpulan makanan Somersizing: Protein / Lemak, Sayuran, Carbos, dan Buah. Dia mencadangkan bahawa buah dimakan pada perut kosong. Protein / Lemak termasuk daging, hidangan, telur, minyak semula jadi, mentega, krim dan keju. Sayuran termasuk sayuran segar pati yang rendah. Carbos merangkumi roti bijirin, pasta dan bijirin serta produk tenusu bukan lemak.

Dia menyenaraikan “Tujuh Langkah Mudah untuk Mengomentari”:

  1. Hilangkan semua Funky Food.
  2. Buah timur sahaja, semasa perut kosong: 20 minit sebelum makan Carbos, 1 jam sebelum makan Pro / Lemak dan sekurang-kurangnya 2 jam sebelum makan terakhir hari itu.
  3. Makan Pro / Lemak dengan Sayuran.
  4. Makan Carbos dengan Veggies.
  5. Pastikan Pro / Lemak dan Carbos terpisah.
  6. Tunggu 3 jam antara waktu makan jika berpindah dari Pro / Fat ke Carbos atau sebaliknya.
  7. Makan sekurang-kurangnya 3 kali sehari dan jangan makan makanan.

Funky Foods termasuk:

  • Gula putih
  • Gula perang
  • Gula mentah
  • Sirap jagung
  • Sucrose
  • Molasses
  • Madu
  • Sirap maple
  • Beet
  • Lobak
  • Acorn Skuasy
  • Pisang
  • Butternut Skuasy
  • Jagung
  • Kentang
  • Parsnips
  • Labu
  • Ubi keledek
  • Tepung putih
  • Nasi putih
  • Hubbard Skuasy
  • Avocado
  • Kelapa
  • Hati
  • Susu rendah lemak
  • Susu Seluruh
  • Kacang
  • Zaitun
  • Soya
  • Teh Kafein
  • Kafein Soda
  • Kakao
  • Kopi

Semua makanan di dalam senarai Funky Foods harus dielakkan semasa fase pertama diet (Tahap Pertama) tetapi ada yang dapat diperkenalkan semula secara sederhana semasa tahap pemeliharaan (Tahap Dua). Somers menjual jenama pemanis tiruannya sendiri yang dikenali sebagai “SomerSweet”. Semua buku beliau termasuk resipi untuk makanan, makanan ringan dan pencuci mulut.

9. Diet Pantai Selatan

Dibangunkan oleh Dr Arthur Agatston, The Diet Beach South menyusun dirinya sebagai diet pemakanan untuk makan karbohidrat yang betul dan lemak yang betul. Diet mempunyai tiga fasa. Dieter pertama mengusir keinginan karbohidrat mereka yang buruk dan mendorong penurunan berat badan yang cepat. Pada fasa kedua, beberapa jenis karbohidrat diperkenalkan semula dan penurunan berat badan lebih perlahan. Fasa terakhir adalah fasa “Diet untuk Kehidupan”. Ini diet pemakanan dan akan diikuti untuk sepanjang kehidupan dieter. Sekiranya pada bila-bila masa pemakanan mula mendapat berat badan yang tidak diingini, maka dia hanya melalui fasa induksi dan pra-penyelenggaraan lagi.

Fasa pertama menekankan protein dari sumber daging berkualiti tinggi dengan banyak sayuran segar dan salad dengan minyak zaitun sebenar. Roti, beras, pasta, kentang, roti bakar, susu kedelai dan keju, yogurt, bit, wortel, jagung dan semua buah dilarang dalam fasa induksi 14 hari. Ini termasuk semua gula-gula, kek, ais krim dan gula, ditambah daging yang disembuhkan dalam gula atau molase.

Diet menggalakkan tiga hidangan sehari dengan pertengahan pagi dan snek tengah hari.

Terdapat juga pelan makan harian. Pelan ini termasuk kawalan bahagian yang ketat dalam fasa induksi. Satu contoh makanan ringan harian ialah 20 kacang. Dan 30 pistachio adalah satu lagi pilihan snek.

Tidak seperti Atkins, penggunaan protein yang tidak terhad tidak dinasihatkan atau dibenarkan untuk diet ini. Walau bagaimanapun, semasa fasa terakhir diet beberapa kawalan bahagian yang ketat adalah akhir dan pemakanan dapat makan sehingga kenyang.

Beberapa makanan yang terlarang boleh perlahan-lahan diperkenalkan semula, kadang-kadang dalam bentuk diubahsuai dalam fasa kedua diet. Fasa kedua berlangsung sehingga berat gol pemakanan tercapai. Walau bagaimanapun, produk tepung putih, kentang, jagung, wortel, bit dan buah-buahan manis seperti pisang dan nanas masih dilarang.

Selepas pemakanan mencapai berat badan ideal mereka, mereka meneruskan ke Diet for Life atau diet penyelenggaraan.

Dalam fasa ini, makanan terlarang diproses makanan, produk tepung putih, buah-buahan manis, dan makanan dengan indeks glisemik tinggi secara umum.

Dalam tempoh induksi selama 14 hari, Dr. Agatston meramalkan penurunan berat badan antara lapan hingga 13 pound, dengan lemak perut menjadi yang pertama pergi. Dieter fasa kedua harus terus kehilangan 1-2 paun setiap minggu selagi mereka tidak pergi ke laut dengan pengenalan semula karbohidrat.

10. Pembakar Gula!

Pada Busters Gula! pemakanan memotong gula untuk mengurangkan lemak. Diet ini dibuat oleh sekumpulan doktor dan Ketua Pegawai Eksekutif perniagaan Fortune 500 dari New Orleans yang menyedari bahawa makanan rendah lemak penuh dengan gula dan ia adalah gula dalam makanan yang menghasilkan tindak balas insulin negatif dan membawa kepada penambahan berat badan.

Mereka menekankan keseronokan makanan yang hebat sambil mengelakkan makanan terlarang seperti gula diproses dan produk bijirin yang halus. Gula tidak dilarang, tetapi penggunaan gula lembur perlu dikurangkan dan pemakanan harus mula mengenali produk dengan gula tersembunyi. Gabungan makanan yang betul juga ditekankan untuk membantu mengelakkan kenaikan berat badan.

Mengenai pelan ini, anda akan menghapuskan kentang, jagung, tepung putih, beras putih, roti dari tepung halus, bijirin yang paling sejuk, bit, wortel, gula halus, sirup jagung, molase, madu, kolas manis dan bir.

Penulis juga mengesyorkan makan buah sahaja dan makan buah-buahan secara keseluruhan sebanyak mungkin. Mereka membenarkan tiga kali makan, dua makanan ringan dan pencuci mulut tanpa gula, Tetapi penekanan diberikan pada kemampuan untuk mengawal bahagian makanan, serupa dengan apa yang akan sesuai dengan selesa di pinggan makan bersaiz normal.

Diet bermula dengan pelan diet 14 hari dan termasuk perancang makan. Dieters digalakkan untuk makan serat tinggi, karbohidrat kanji rendah yang mempunyai indeks glisemik yang lebih rendah. Penulis juga menggalakkan pengambilan daging tanpa lemak untuk protein. Mereka menganggarkan bahawa anda akan mengambil kira 30 peratus protein, 40 peratus karbohidrat dan 30 peratus minyak monosaturat dan lemak lain.

11. Zon

Dicipta oleh Dr Barry Sears, Zon menggalakkan pengambilan karbohidrat dan protein yang seimbang. Dr. Sears mencadangkan bahawa anda membahagikan plat anda kepada tiga bahagian, satu untuk protein dan dua untuk buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hidangan. Ini berfungsi untuk 30 peratus protein, 40 peratus karbohidrat, dan 30 peratus lemak. Untuk setiap hidangan, bahagian protein hendaklah kira-kira saiz kepalan tangan anda yang ketat. Bahagian karbohidrat mestilah berukuran dua kepalan tangan yang tertutup longgar dan bahagian lemak tambahan kira-kira jumlah ibu jari anda.

Zon adalah mengenai pengukuran dan kawalan bahagian makanan. Satu lagi alat yang pemakanan di zon boleh digunakan untuk mengukur makanan adalah “blok”. Setiap orang dewasa dibenarkan sekurang-kurangnya 11 blok sehari dan saiz hidangan yang betul akan memberi kesan kepada berapa banyak makanan secara volum yang digunakan oleh seorang dieter setiap hari.

Pelan ini tidak membenarkan bahagian protein tanpa had atau makan sehingga kenyang. Sebaik sahaja bahagian makanan Zon anda hilang, hidangan anda selesai.

Peraturan dasar Zon adalah untuk:

  1. Makan makan zon dalam masa satu jam untuk bangun setiap hari.
  2. Makan makanan zon seimbang setiap kali anda makan (protein, karbohidrat, lemak).
  3. Makan lima kali sehari; tiga kali makan, dua makanan ringan.
  4. Jangan pergi lebih dari lima jam tanpa makan makanan Zon.
  5. Makan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran serta kemudahan roti, pasta, bijirin dan pati.
  6. Minum 64 auns air sehari.
  7. Sekiranya anda merosakkan satu hidangan, buatlah zon makan anda seterusnya.

Walaupun tidak ada makanan yang dilarang pada diet Zona, karbohidrat yang tidak menyenangkan harus dihindari atau jika dimakan, jumlahnya tidak lebih dari 25 persen dari makanan atau makanan ringan apa pun. Karbohidrat yang tidak baik adalah suspek biasa: tepung putih, kentang, gula, nasi putih, jus, soda, pisang, anggur, wortel, jagung dan minuman dengan kafein. Dr. Sears percaya bahawa makanan ini tidak hanya meningkatkan pengeluaran insulin tetapi juga boleh menyebabkan ketidakseimbangan hormon dan keradangan tisu-tisu tubuh, yang menyebabkan penyakit dan kesihatan keseluruhannya tidak baik.

Diet zon juga telah dibungkus ikatan makanan seperti bar pemakanan, minuman, produk roti dan makanan tambahan nutrisi. Tetapi berhati-hati, bar pemakanan Zon mengandungi sirap jagung fruktosa tinggi, tetapi menurut laman web, ia adalah jenis “berkualiti tinggi” yang mempunyai indeks glisemik yang lebih perlahan daripada jenis biasa dan protein di bar membantu untuk melambatkan lagi tindak balas insulin. Makan dengan berhati-hati.

12. Tipis untuk Baik

Sebelum dia mula memuji kebaikan minyak kacang macadamia Australia, Dr. Fred Pescatore menulis buku Thin For Good: The One Low-Carb Diet yang Akhirnya Akan Bekerja untuk Anda . Rancangan ini meneroka hubungan minda-badan dalam penurunan berat badan yang berkekalan dan merangkumi rancangan untuk lelaki dan wanita serta rancangan diet rendah karbohidrat untuk vegetarian.

Di Thin For Good , Dr Pescatore menyatakan “Tahap Elegant Emas Makan” yang adalah:

1 Kemarahan: sering dirasakan pada permulaan diet baru, atau pada diri kita untuk mendapatkan lemak; tetapi ini bagus kerana ia memotivasi

2 Kekecewaan: boleh menyebabkan melihat kejayaan orang lain dan membandingkannya dengan kekurangan kejayaan kita sendiri; tetapi berhati-hati – ini adalah emosi negatif dan selalunya yang menyebabkan orang berputus asa

3 Kesedihan: berkait rapat dengan kesedihan diri atau berkabung untuk cara hidup dan makan lama

4 Takut: emosi ini sering sangat sukar untuk dilepaskan dan biasanya muncul pada masa yang sama sebagai kejayaan berat badan pertama (Bolehkah saya menyimpan diet ini sepanjang hayat saya?)

5 Memahami: anda mesti berusaha melalui 4 emosi pertama untuk mencapai titik yang lebih positif ini apabila anda mula memahami apakah tabiat makanan buruk anda dan menerimanya

6 Keraguan: digambarkan sebagai kegelisahan, kegelisahan dan kewaspadaan; keraguan yang boleh ditetapkan semasa anda mula melihat hasil dari diet anda

7 Envy: emosi yang berbahaya yang timbul daripada membandingkan diri anda dengan orang lain

8 Kebosanan: emosi ini boleh membunuh diet; tambah beberapa jenis untuk makanan anda mengikut pelan diet anda

9 Kelegaan: permulaan emosi positif yang harus dinikmati 10 Kegembiraan: datang setelah anda mencapai hasil yang nyata; cuba jangan mensabotajnya dengan pemikiran negatif

11 Konten: emosi akhir yang dialami apabila orang menyedari matlamat penurunan berat badan mereka

Bersama dengan pelbagai latihan untuk membantu anda bekerja melalui emosi anda, Dr. Pescatore mencadangkan resipi makanan ringan karbohidrat yang dia katakan dapat membantu anda merasa lebih baik ketika berhadapan dengan emosi ini.

Beliau mencadangkan “Mind Over Calories” sebagai konsep untuk memeluk kerana ia akan membantu anda menjaga berat badan untuk kebaikan. Dia mendedahkan bahawa konsep ini membantunya apabila dia kehilangan berat badan dan telah membantu dia untuk menjauhkannya. Mind Over Calories adalah tentang latihan diri anda untuk tidak merasakan keinginan untuk makanan manis dan buruk karbohidrat yang akan merosakkan diet anda dan membawa anda kembali kepada anda sebelum ini – berat badan berlebihan dan tidak sihat.

Dia juga menyertakan cadangan makanan tambahan untuk lelaki dan wanita, makanan yang harus dihindari jika anda menjalani diet ragi, mempunyai masalah tiroid atau hormon dan lebih daripada 40 halaman resipi.

Bonus tambahan adalah Pyramid Makanan Tipis Untuk Makanan yang mempunyai protein dan lemak di dasar, karbohidrat yang tepat di atasnya, karbohidrat mudah seperti sayuran dan buah-buahan berair di tempat ketiga dan akhirnya di gula hujung dalam pelbagai bentuknya.

13. Rancangan Penyelamat dan Pemulihan Rendah-Carb 7 Hari

Buku ini ditulis oleh Drs. Rachel dan Richard Heller dan disebut-sebut sebagai buku untuk mana-mana kereta bawah tanah rendah di mana-mana pelan yang memerlukan bantuan untuk kembali ke landasan – sekarang.

Ini adalah buku untuk orang yang membiarkan percutian, percutian atau pilihan makanan yang buruk menjadi krisis atau yang tidak digalakkan kerana mereka telah mencapai dataran tinggi penurunan berat badan yang tidak diingini.

Doktor memberikan rancangan makan 7 hari untuk membantu anda kembali ke arah yang betul serta petua untuk mengurangkan keinginan karbohidrat anda, menangani penyabot dan mengenal pasti karbohidrat dan gula tersembunyi.

Pertama dan terpenting Hellers menjelaskan bahawa orang yang berlebihan berat badan dan orang yang mempunyai gigi manis secara fisiologi berbeza daripada orang yang nipis dan perlu berhenti menyalahkan diri mereka untuk masalah berat badan mereka. Dengan memahami apa yang diperlukan oleh tubuh anda – dan apa yang perlu dielakkan – untuk mengurangkan berat badan hanya akan membantu anda mencapai matlamat anda lebih awal.

Rancangan diet 7 hari yang mereka cadangkan membantu untuk mengimbangi tahap insulin, membendung keinginan dan menggerakkan badan kembali ke mod pembakaran lemak. Setelah ini dilakukan, anda boleh kembali ke pilihan pelan rendah karbohidrat anda dengan wawasan baru tentang bagaimana untuk mengelakkan perangkap umum. Terdapat 7 langkah, untuk ditambah satu setiap hari. Mereka adalah:

  1. Tambah protein karbohidrat rendah untuk setiap hidangan dan makanan ringan
  2. Tambah pada sayuran rendah dan / atau salad untuk makan tengahari, makan malam dan makanan ringan
  3. Sertakan bahagian protein, sayur-sayuran dan / atau salad rendah karbohidrat yang baik untuk makanan berkarbur tinggi yang mungkin anda ambil.
  4. Makan semua protein rendah karbohidrat anda, sayuran dan salad sebelum anda makan makanan tinggi karbohidrat anda.
  5. Makan makanan ringan rendah sahaja. Simpan makanan tinggi karbohidrat untuk makanan.
  6. Makan sahaja makanan rendah karbohidrat pada semua makanan ringan dan pada satu hidangan.
  7. Makan hanya makanan rendah karbohidrat di semua makanan ringan dan dua kali makan.

Setelah berjaya menyelesaikan langkah-langkah ini selama 7 hari, anda akan dapat beralih kembali ke rencana rendah karbohidrat pilihan anda. Mereka juga menyarankan agar anda menghindari pengganti gula seperti yang terdapat dalam diet-colas untuk membantu anda mengikuti rancangan diet anda.

Di samping itu, mereka memberi nasihat kepada semua orang berkaki rendah untuk makan ke arah karbohidrat dalam makanan mereka. Dengan cara ini mereka mengisi protein dan karbohidrat kanji rendah terlebih dahulu. Akhirnya, anda boleh makan makanan berkanji dan karbohidrat yang lebih tinggi di pinggan anda. Ini akan membantu anda mengisi dan mengambil kurang daripada makanan yang mungkin menyebabkan masalah anda. Sekali lagi, apabila makanan tinggi karbohidrat mencecah sistem anda, ia akan menjadi sangat sibuk memecahkan protein dan serat yang anda makan agar ia akan lebih perlahan mencerna karbohidrat yang anda gunakan.

14. Hidup Rendah Karbohidrat

Ditulis oleh Fran McCullough, penulis The Low-Carb Cookbook, subtitle agak panjang buku ini menjanjikan untuk mengajar “semua pemakanan makanan yang suka makan perlu tahu untuk mencapai kejayaan yang kekal, termasuk: strategi untuk mengawal binges dan keinginan, berurusan dengan peningkatan berat secara tiba-tiba dan senjata metabolik rahsia “.

Buku ini adalah sekeping teman untuk diet rendah karbohidrat pilihan anda dan bertujuan untuk memberi anda petua dan cara untuk membuat jalan menuju kejayaan karbohidrat rendah dan lebih kurang bergelombang.

Jumlah ini mengandungi sumber roti rendah karbohidrat dan barang-barang lain dan cara membuat sayuran rasanya seperti pasta. Terdapat juga petua untuk pelbagai alat dapur yang dapat menjadikan kehidupan anda lebih mudah dan cadangan untuk menyimpan stok karabin rendah.

McCullough juga memberikan cadangan untuk makan karbohidrat rendah pada gaya hidup yang sangat aktif. Contohnya, terdapat petua untuk berkhemah atau berkemah di Eropah. Terdapat juga cadangan untuk mengendalikan keinginan karbohidrat anda dengan pengganti karbohidrat rendah.

Sebagai contoh, dia memberikan resipi mudah untuk pizza yang berkarat dan kulit kentang. Terdapat juga cadangan pengganti ais krim yang menggabungkan tenusu dan buah.

Walaupun McCullough tidak banyak mengetengahkan asas diet rendah karbohidrat pada permulaan buku ini, dia terutama memberi tip, teknik dan resipi. Jangan lihat di sini untuk asas diet.

TIP SUCCESS

Dieting tidak mudah. Sekiranya, kami mungkin akan nipis. Oleh kerana kita tidak, inilah beberapa tip yang digunakan orang yang berjaya untuk menurunkan berat badan supaya orang lain juga dapat memberi manfaat.

TIP SUCCESS NO. 1: DRINK 8-10 KACA HARI AIR AIR

Okay, bagi ramai orang ini masalah besar. Air tidak merasai semua yang sangat umum kerana air tidak benar-benar “rasa” seperti apa-apa. Minum air 8 hingga 10 kali setiap hari menjadi lebih mudah apabila anda sebenarnya melakukannya. Ia hanya satu perkara yang menyejukkan citarasa anda, dan diri anda, sehingga menjadi lebih mudah dilakukan.

Sebaik sahaja anda bermula, anda akan mula mengidamkan air.

Untuk bermula, anda perlu minum segelas air pada pagi hari, sebelum anda makan. Ini mungkin kaca paling mudah anda akan minum sepanjang hari dan ia akan membantu anda ingat untuk minum air sepanjang hari. Lebih baik lagi, mengapa tidak minum dua gelas?

Sekiranya anda tidak dapat menampung rasa air, cuba gunakan kendi penapis atau penapis air. Anda juga boleh menambah beberapa tetes lemon atau limau ke air anda – tetapi tiada gula atau pemanis! Ais juga membantu.

Lihat perasa air di pasaran juga. Cukup perhatikan bahan tambahan.

TIP SUCCESS NO. 2: MAKAN SARAPAN EAT

Jangan lengah sarapan pagi. Sekiranya anda perlu tidur sedikit lebih awal supaya anda boleh bangun 20 minit lebih awal setiap pagi – lakukan! Sarapan sangat penting untuk kesihatan anda dan untuk mengawal berat badan. Menurut Dr. Barbara Rolls seorang profesor pemakanan di Penn State University, “metabolisme anda melambatkan semasa anda tidur, dan ia tidak akan kembali semula sehingga anda makan lagi.”

Makan sarapan tidak hanya baik untuk penurunan berat badan secara keseluruhan, ia akan membantu anda mengekalkan diet anda sepanjang hari. Anda lebih cenderung untuk menikmati sesuatu yang manis dan dalam kumpulan “roti” jika anda melewatkan sarapan.

Anda selalu boleh menyimpan sebilangan telur rebus di dalam peti sejuk atau sebilangan buah berkanji tinggi serat tinggi. Jika anda merancang untuk makan buah sepanjang hari, sarapan adalah masa yang sesuai untuk melakukannya.

PETUA KEJAYAAN BIL. 3: MAKAN SEHINGGA 3 MAKANAN DAN 2 HARI SELAMA HARI

Ini boleh menjadi salah satu pelarasan paling sukar untuk dilakukan. Lagipun, awak sibuk! Anda sudah mempunyai “full-plate”. Bilakah anda mempunyai masa untuk bimbang tentang mengisi pinggan anda dengan makanan yang lebih kerap?

Sama seperti makan sarapan pagi akan meningkatkan metabolisme anda, jadi akan makan lebih kerap. Ini juga akan membantu anda mengekang pengambilan karbohidrat buruk anda dengan memastikan makanan ringan anda dirancang dan berlaku secara teratur sepanjang hari.

Benar-benar, ia akan mengambil sedikit masa perancangan pelaburan di kedai runcit dan di rumah setiap pagi sebelum anda menuju ke hari untuk membuat pilihan makanan yang sihat dan menyediakan beberapa makanan ringan dan makanan yang sihat. Untuk cadangan, lihat sahaja senarai makanan ringan dan pembuka selera yang disenaraikan di kemudian hari.

TIP SUCCESS NO. 4: HINDARI MAKANAN PUTIH

Ini adalah salah satu cara mudah untuk mengingati apa yang tidak boleh dimakan. Jika ia dibuat daripada gula, tepung, kentang, beras atau jagung – hanya katakan tidak. Mengingati peraturan ini akan menjadikan mereka lebih mudah mengenali kek beras sebagai makanan ringan berkarboh tinggi.

Sentiasa cari buah-buahan dan sayur-sayuran berwarna-warni untuk menggantikan yang putih. Beli brokoli, salad, lada belacan, kacang hijau dan kacang polong, beras coklat dengan sederhana, sayur-sayuran berdaun seperti kale dan bayam, epal, tembikai, oren dan anggur.

Makanan ini bukan sahaja berwarna-warni, ia juga tinggi serat, nutrien dan antioksidan penting. Makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang berwarna-warni akan memberikan pelbagai diet anda serta memberi anda manfaat kesihatan tambahan.

TIP SUCCESS NO. 5: MAKAN VEGGI ANDA

Sangat mudah untuk menggunakan diet rendah karbohidrat sebagai alasan untuk pemakanan yang buruk. Tolak godaan ini. Jika satu-satunya sayuran yang anda makan dalam 5 tahun yang lalu adalah kentang, kini adalah masa yang baik untuk mula bereksperimen dengan sayur-sayuran lain. Ini penting untuk kesihatan keseluruhan anda dan untuk mengelakkan beberapa kesan sampingan yang tidak baik untuk tidak mendapat serat yang cukup dalam diet anda.

Jika anda mencuba cukup keras, anda akan mendapati sayur-sayuran yang anda suka makan. Eksperimen dengan sayuran memanggang dan masak dengan mentega sebenar untuk menambah rasa. Anda juga boleh mencari resipi baru di Internet atau dalam buku masakan.

Ingat, jika anda hanya makan 40 gram karbohidrat sehari atau kurang, dua cawan salad hijau biasa mengandungi hanya kira-kira 5 gram karbohidrat. Anda tidak mempunyai alasan untuk tidak memakan sayur-sayuran anda.

TIP SUCCESS NO. 6: MENYEDIAKAN MAKANAN SENDIRI SENDIRI SEBAGAI POSIBLE

Walaupun semakin banyak restoran yang menawarkan barangan menu rendah karbohidrat, banyak daripada mereka masih tidak sesuai dengan tambang rendah karbohidrat. Terdapat banyak resipi untuk makanan cepat dan mudah yang anda boleh menyediakan diri anda di rumah. Cuba lakukan ini sesering mungkin.

Jika anda memasak makanan anda sendiri, anda pasti tahu apa kandungannya dan anda akan dapat mengawal gula yang tersembunyi dan makanan diproses dengan lebih baik.

Manfaat lain adalah penjimatan kos dalam jangka panjang. Walaupun anda perlu pergi ke kedai runcit lebih kerap, anda akan menjimatkan jumlah yang besar setiap hidangan berbanding dengan makan di restoran dan pertubuhan makanan segera.

Ia juga akan lebih mudah untuk mengekalkan diet anda dengan pilihan makanan segar kegemaran anda sendiri.

TIP SUCCESS NO. 7: MELAKUKAN DALAM SETEMPAT BAIK PENYELESAIAN PENYIMPANAN MAKANAN

Mempunyai bekas penyimpanan makanan dari pelbagai saiz di tangan akan menjadikannya lebih mudah bagi anda merancang makanan dan makanan ringan anda. Apabila anda membeli kacang, buah-buahan dan sayur-sayuran secara pukal, anda hanya dapat menyediakan, memisahkan dan menyimpannya untuk kegunaan mudah kemudian.

Sebagai contoh, anda boleh memotong apel anda terlebih dahulu dan mengunyahnya selama beberapa hari. Hanya memotongnya, bilas dengan jus nenas atau lemon dan simpan. Ini akan membuat snek cepat dan mudah untuk kemudian.

Betulkan makan tengah hari dan bawa bersama anda untuk bekerja. Lebih baik lagi, selesakan makan tengah hari dan 2 makanan ringan untuk kerja.

PETUA KEJAYAAN BIL. 8: MAKAN SEORANG PROTIEN PADA SELAMAT DATANG & SEBAGAI SUNGAI

Selain semua yang telah dibincangkan sebelumnya, makan protein membantu anda membakar lebih banyak kalori. Jeff Hample, Ph.D., RD, jurucakap Persatuan Dietetik Amerika mengatakan bahawa, “Protein terdiri terutamanya dari asid amino, yang lebih sukar bagi tubuh anda untuk dipecahkan, jadi anda membakar lebih banyak kalori untuk menyingkirkannya.”

Cuba fikirkan – makan makanan ringan yang kaya dengan protein dapat membantu menurunkan berat badan. Bagaimana dengan beberapa keping kalkun atau ham atau sebilangan keju?

Protein makan juga akan membantu anda merasa kenyang supaya anda kurang cenderung untuk mengidamkan makanan ringan yang tidak sihat.

PETUA KEJAYAAN BIL. 9: MINUMAN KACA AIR SELEPAS SELESAI

Ini akan membantu anda mendapatkan 8 hingga 10 gelas air setiap hari tetapi ia juga boleh mendapat manfaat lain. Pernah berasa lapar selepas makan sebilangan kecil kacang atau biasa? Cuba minum air selepas itu. Air akan membantu anda merasa kenyang dan menghindari keterlaluan.

Minum air selepas snek juga akan membantu mengeluarkan aftertaste dari mulut anda dan boleh membantu mengekang keinginan anda untuk lebih.

PETUA KEJAYAAN BIL. 10: MAKAN perlahan dan nikmati makanan anda

Anda akan berasa kenyang dan lebih puas jika anda meluangkan masa untuk menikmati makanan anda dan mengunyahnya lebih perlahan. Jangan mengambil tabiat makan semasa berdiri atau makan dengan cepat. Duduk dan mengunyah.

Makan lebih perlahan akan membantu anda menikmati makanan anda lebih banyak, perhatikan apa yang sebenarnya anda makan dan dapatkan rasa yang lebih baik apabila anda benar-benar penuh.

PETUA KEJAYAAN BIL. 11: MAKAN MAKANAN LARGER ANDA SELESAI DAN SELESAIKAN SELESAI

Anda akan berasa lebih baik dan menurunkan berat badan lebih cepat jika anda makan sarapan pagi yang besar dan makan malam yang lebih kecil. Anda juga mungkin mahu memakan kebanyakan karbohidrat anda pada awal hari, menyimpan salad dan protein daging tanpa lemak untuk makan malam.

Makan makanan yang lebih besar sepanjang hari ketika anda yang paling aktif akan membantu anda berasa puas sepanjang hari dan mengatasi keinginan untuk makanan ringan yang tidak sihat.

PETUA KEJAYAAN BIL. 12: MENGHIDUPKAN MAKAN SALMON ATAU MACKREL UNTUK SARAPAN

Ya, ini mungkin kelihatan aneh, tetapi ia adalah salah satu cara untuk bekerja dalam asid lemak Omega-3 yang baik untuk anda dan menambah beberapa jenis diet harian anda. Selepas beberapa bulan anda boleh tayar makan telur untuk sarapan pagi. Menggantikan ikan akan memberi anda protein dan minyak ikan yang sihat yang anda perlukan.

Anda boleh mencuba salmon atau makarel dalam tin croquette untuk pengganti sosej yang sihat. Atau anda boleh makan salmon sisa sejuk pada keesokan harinya dengan sos dill.

PETUA KEJAYAAN BIL. 13: GUNAKAN Daun BOLEH DIBAWA DARI BREAD

Petua ini nampaknya agak aneh pada mulanya tetapi jika anda mencubanya, anda mungkin akan menyukainya. Daripada makan roti dan roti dengan sandwic dan hamburger anda, kenapa tidak cuba daun selada?

Anda boleh membuat cheeseburger berganda dengan bawang, acar dan tomato dibungkus dalam daun salad keseluruhan. Atau anda boleh membuat sandwic bungkus yang lazat dengan selada dan bukannya tortilla dan roti.

Ini akan membantu meningkatkan pengambilan karbohidrat dan serat yang baik semasa memberi anda lebih banyak variasi dalam diet anda.

PETUA KEJAYAAN BIL. 14: EAT A DUERERT FRUIT

Okay, kita semua mahukan pencuci mulut kecil kadang-kadang, tetapi bagaimana anda mempunyai pencuci mulut dan diet rendah karbohidrat anda? Mengapa tidak mencuba keju dengan kepingan buah atau beri?

Lebih baik lagi, mengapa tidak mencuba krim dengan beri? Anda juga boleh mencuba nanas manis atau strawberi dengan keju kotej?

Beri manis dan tinggi serat dan nutrien dan produk tenusu tinggi protein. Jika pelan rendah karbohidrat anda akan membenarkannya, ini adalah alternatif yang manis dan lazat untuk pencuci mulut yang lebih manis.

Manfaat tambahan adalah bahawa protein dalam produk tenusu dan serat dalam buah segar akan menjadikan pencuci mulut lebih banyak mengisi.

PETUA KEJAYAAN BIL. 15: MELAKUKAN BANYAK BANYAK ANDA TIDAK SELAMATKAN

Jus buah boleh menjadi sangat menggoda sebagai pengganti soda, tetapi seberapa sihat jus buah? Jika anda membaca label anda akan menyedari bahawa dalam banyak jus komersial yang terdapat di kedai runcit tempatan anda terdapat sedikit jus buah sebenarnya.

Apa yang anda akan dapati adalah banyak air gula dan bahan-bahan lain. Mengapa tidak melangkau jus sama sekali dan makan buah segar? Buah segar tidak hanya mengandungi gula lebih sedikit daripada jus, buah segar mempunyai serat yang baik untuk anda dan akan membantu anda merasa kenyang lebih lama.

PETUA KEJAYAAN BIL. 16: PERLU MEMENUHI PERMOHONAN MAKANAN

Shake penggantian makanan baru dan bar pergi di pasar hampir setiap hari. Gegaran dan bar ini boleh dikatakan sihat, tetapi hampir semuanya, bahkan bar Zona Perfect, mengandungi minyak dan pemanis terhidrogenasi.

Jadi berhati-hati. Bar terutamanya mungkin sedikit lebih sihat daripada bar gula-gula Snickers. Kadang-kadang, mereka mungkin tidak begitu buruk untuk anda tetapi sebagai peraturan, anda mungkin tidak mahu memanjakan penggambaran makanan atau bar setiap hari.

PETUA KEJAYAAN BIL. 17: JIKA PUNYA ITU SANGAT BAIK UNTUK MENYETUJUI BENAR-BENAR IT

Donk dan muffin karbohidrat rendah? Anda boleh mencari barangan berlabel karbohidrat rendah ini di kedai runcit kejiranan anda dan di kedai-kedai khusus gaya hidup rendah karbohidrat. Itu tidak bermakna bahawa anda perlu membuat kebiasaan daripada memakannya.

Walaupun pastri rendah karbohidrat mungkin menggoda ingat bahawa mereka masih mengandungi semua suspek karbohidrat biasa: gula atau pengganti gula dan tepung.

Mereka mungkin lebih sihat daripada muffin tipikal anda sebagai merawat sekali-sekala, tetapi ingatlah untuk menerapkan asas-asas untuk kejayaan rendah karbohidrat yang berterusan.

PETUA KEJAYAAN BIL. 18: DI STORE GROCERY – MELAKUKAN AISLES OUTER

Lebih mudah untuk mengekalkan gaya hidup rendah karbohidrat anda jika anda mempelajari satu benang biasa dalam semua reka bentuk kedai runcit: makanan sihat berada di lorong perimeter.

Fikirkanlah, apabila anda pergi ke kedai runcit semua barangan, buah-buahan, sayur-sayuran, daging, dan produk tenusu yang sihat diatur di sekitar dinding kedai.

Anda hanya jarang perlu memasuki kawasan lorong tengah di beberapa kedai yang menyimpan mentega dan keju di pusat berhampiran makanan beku. Sebilangan besar makanan yang anda perlukan untuk diet rendah karbohidrat anda boleh didapati di perimeter kedai runcit.

Melatih diri anda untuk memulakan satu hujung lorong luar dan bekerjasama dengan anda. Lebih mudah untuk mengelakkan pengambilan karbohidrat dan mengisi bakul anda dengan barang-barang yang sihat jika anda berbuat demikian.

PETUA KEJAYAAN BIL. 19: PELABUR DALAM COOKBOOK BAIK BAIK

Tidak boleh memikirkan apa yang hendak dimakan? Perlu beberapa jenis dalam diet anda? Beralih ke buku masakan. Diberikan, tidak semua resipi di dalam buku masakan adalah tambang karbohidrat rendah, tetapi anda akan terkejut dengan bilangan resipi mesra rendah dan rendah karbohidrat rendah yang anda dapati dalam Betty Crocker Cookbook standard anda.

Buku masak adalah alat rujukan yang sering mengandungi tip berguna untuk membeli potongan daging dan menyediakan daging, buah-buahan dan sayur-sayuran dalam cara yang baru dan menarik.

Tambahan lagi, buku masakan rendah karbohidrat baru memukul rak sepanjang masa. Oleh itu, pastikan anda menggunakan sumber-sumber ini untuk mencuba sesuatu yang baru, berbeza dan lazat.

PETUA KEJAYAAN BIL. 20: AMBIL MULTIVITAMIN YANG BAIK

Kita tidak boleh melakukannya dengan betul sepanjang masa. Malah kombinator makanan yang paling teliti boleh terlepas beberapa vitamin, mineral dan unsur surih yang sihat dalam diet mereka. Untuk membantu memastikan anda mendapat semua yang anda perlukan, pertimbangkan untuk mengambil multivitamin yang baik.

Semak dengan doktor anda terlebih dahulu untuk cadangan dan anda harus diuji untuk anemia untuk melihat jika anda memerlukan vitamin dengan besi. Walau bagaimanapun, semakin lama anda makan rendah karbohidrat dan lebih banyak daging merah yang anda makan, anemia yang kurang akan menjadi masalah dan anda harus dapat mengambil vitamin dengan zat besi yang kurang.

Kejayaan anda adalah sepenuhnya kepada anda. Dengan mengandaikan bahawa anda adalah individu yang sihat, tubuh anda akan melakukan bahagiannya. Ingatlah untuk mematuhi pelan diet rendah karbohidrat yang sesuai untuk anda dan menambah beberapa jenis makanan untuk membantu anda tetap setia kepada matlamat kesihatan dan penurunan berat badan anda.

IDEAS RAMBUT & MAKANAN UNTUK ORANG PADA PERHUBUNGAN

Salah satu cabaran diet karbohidrat rendah adalah bahawa ia sering sukar untuk mencari pilihan snek yang menyelerakan dan ekonomi. Ini benar terutamanya jika anda berada dalam bajet yang ketat dan tidak mampu membeli makanan khas. Halangan lain untuk penyediaan makanan ringan dan penyediaan makanan berkala adalah mencari bahan-bahan yang menyelerakan dan tidak akan membiarkan anda bosan selepas beberapa hari.

Pemakanan karbohidrat yang rendah perlu kreatif dalam pilihan makanan mereka. Ia mudah difokuskan pada apa makanan tidak dibenarkan. Sering kali makanan yang tidak dibenarkan nampaknya menjadi tumpuan utama kita. Walau bagaimanapun, terdapat banyak makanan cepat dan makanan ringan di hadapan mata kita jika kita hanya memikirkannya secara kreatif.

Makanan tertentu sesuai untuk snek dan juga sebagai asas untuk hidangan yang enak. Sebagai contoh, ambil ayam. Payudara ayam boleh dimasak dan dimakan dengan pelbagai kanji rendah, sayur-sayuran tinggi untuk makan malam yang berkhasiat. Susu ayam sejuk diiris juga boleh membuat snek selera di jangka. Berikut adalah beberapa idea untuk makanan segera dan makanan ringan semasa dalam perjalanan.

Pastikan pilihan anda serasi dengan pelan karbohidrat rendah pilihan anda dan bahawa mereka dibenarkan di peringkat anda dalam rancangan itu. Nikmati makanan ini semata-mata sebagai makanan ringan atau sebagai sebahagian daripada hidangan utama:

PEMOHON & SNACK

  • STRING KERING KAPAS APPLES
  • BURUNG TANAMAN TANAH BANYAK TANAH
  • SHRIMP DENGAN COCKTAIL SAUCE PROSCUITTO
  • ORANGES
  • CELERY STICKS DAN PEANUT BUTTER EDAMAME (SOYBEANS)
  • GARBANZO BEANS (CHICKPEAS) HUMMUS
  • HARD BOILED EGGS LOW FAT YOGURT
  • APPLE TERSEBUT MENGGUNAKAN SUSU LOW FAT
  • KERANGKAN BAYI BANYAK TURKI TURKI CHERRY TOMATOES
  • CUCUMBER DENGAN PENGUMUMAN PERMULAAN GARAM / DIP FROZEN SLICED BELL PEPPER
  • BEEF ROH SELURUH
  • SARDINES RINDS JERKY OYSTERS

MINUMAN

MENYENANGKAN BUAH

  • 1 ½ cawan jus strawberi atau strawberi yang dihancurkan
  • ½ cawan oren jus
  • ¼ cawan jus limau gedang
  • 1 jus lemon jus
  • 1½ cawan air botol (atau ketik)
  • 1 paun anggur putih beku (tanpa biji)

Campurkan semua kandungan bersama dalam periuk besar kecuali anggur. Gunakan anggur beku seperti kiub ais; tuangkan dan berkhidmat.

TASTY TOMATO TREAT

  • 2 cawan tomato atau jus sayur 2 sendok teh jus limau
  • 1 sudu teh saus Worcestershire
  • ½ sudu teh lobak
  • Beberapa tetes sos panas panas kegemaran kami
  • Kaki kiub ais diisi dengan air, ditaburkan dengan titisan air jus lemon dan setiap slot kubus

Letakkan dulang kiub ais di dalam penyejuk beku untuk menetapkan dan membuat kiub ais berperisa lemon. Campurkan semua bahan lain dalam periuk. Kacau dan sediakan ais kiub lemon.

DESSERTS

WHIPPED JELLO TREAT

  • 1 paket Jello percuma gula, pelbagai jenis air mendidih 2/3 cawan kegemaran anda
  • 2 cawan ais kiub
  • 1 bekas topping beku beku, dicairkan
  • Kacang kegemaran secukup rasa

Larutkan Jello dalam air mendidih. Tuangkan ke dalam mangkuk pencampur. Tambah ais kiub dan kacau sehingga bahan menjadi tebal. Keluarkan mana-mana bahagian kiub ais yang tinggal.

Campurkan dalam krim disebat dan kacau hingga sebati. Hidangkan hidangan. Hiaskan dengan kacang kegemaran anda di atas.

PECA TASTY

  • ½ lb pecan
  • 1 sudu teh kayu manis
  • ½ melekat marjerin, cair
  • ¼ cawan gula perang

Panaskan ketuhar hingga 350 darjah. Pisang pecan 10 minit.

Dalam mangkuk campuran, gabungkan: kayu manis, gula perang dan marjerin. Tuangkan pecan panggang. Pecah yang diletakkan pada lembaran penaik dan bakar selama 10 minit di setiap sisi, berpaling sekali.

MASA MAKAN

MUSHROOM MUDAH DAN ASPARAGUS OMLETTE

  • 2 telur
  • 2 sudu air
  • 3 batang asparagus segar, berpunca
  • ¼ cawan cendawan putih yang dihiris
  • ¼ cawan mencincang keju mozzarella yang dikurangkan lemak

Sembur kuali kecil dengan semburan masak nonstick dan panaskan lebih panas. Cubuk ringan (dengan tangan baik-baik saja) telur dan air. Tuangkan telur / air ke dalam kuali.

Apabila puncak adalah teguh, sudu asparagus, cendawan dan keju ke separuh omlette. Lipat lebih separuh lagi. Hidang.

BROCCOLI DENGAN CHEESE DAN GARLIC

  • 1 pon broccoli floret 2 cengkih bawang putih yang dicincang
  • 2 sudu besar minyak zaitun dara tambahan
  • ¼ cawan segar, keju parut (jenis kegemaran anda)

Brokoli wap dalam 2 inci air selama 2 minit. Longkang. Panaskan minyak zaitun dalam kuali di atas api sederhana, berpusing ke bahagian bawah kuali. Masukkan bawang putih dan tumis sehingga wangi (kira-kira 1 minit).

Masukkan brokoli dan tumis selama 4 minit, kacau sering. Keluarkan lekapan dari haba. Masak ke atas brokoli. Cahaya melambung.

BURUNG ALMONDS DAN BEBERAPA HIJAU

  • 1 paun kacang hijau
  • 3 sudu mentega
  • ½ cawan badam yang dihiris
  • garam dan lada secukup rasa

Masak kacang hijau dalam air masin sedikit selama 5 minit. Longkang. Dalam kuali, masukkan kacang almond dalam mentega selama 2 minit, kacau kerap. Masukkan kacang hijau dan tumis selama 2 minit lagi, kacau kerap.

CREAMY CAULIFLOWER

  • Bunga api 1 paun floret
  • ¼ cawan keju parut (Parmesan atau kegemaran anda)
  • ¼ cawan krim cambuk 1 sudu mentega lembut
  • Garam ¼ sudu teh
  • 1/8 sudu kecil lada

Kukus kembang kol dalam 2 inci air selama kira-kira 18 minit atau sehingga lembut. Masukkan air jika perlu semasa mengukus). Longkang.

Dalam pengisar atau pemproses makanan, kembang kol kekuningan. Tambah ramuan lain. Campurkan ringan. Masukkan ke dalam pinggan tertutup dan sejukkan. Boleh dipanaskan semula dengan api kecil.

BOLA SEPAK

  • ½ paun tanah
  • Ayam tanah 1 paun
  • 1 bawang kecil, cincang halus
  • 1 telur
  • 2 ulas bawang putih yang dicincang
  • 2 sudu teh dicincang Dill
  • 2 sudu besar minyak canola
  • garam dan lada secukup rasa

Panaskan ketuhar hingga 375 darjah. Dalam mangkuk, campurkan semua bahan KECUALI minyak sehingga sebati. Buat kira-kira 12 bebola daging dari campuran.

Panaskan minyak dalam kuali di atas api sederhana dan bebola coklat. Kuali bergerak (atau letakkan bola bakar pada kue atau lembaran penaik) dan bakar dalam ketuhar selama 15 minit atau sehingga dimasak sepenuhnya.

GABUNGAN SLOPPY

  • 1 paun daging lembu
  • 2 sudu besar bawang cincang
  • garam dan lada secukup rasa
  • ½ sudu teh bawang putih
  • 1 cawan tomato dihancurkan
  • 3 sudu besar gula perang
  • 1 sudu teh saus Worcestershire
  • roti karbohidrat rendah (atau sekurang-kurangnya apa-apa kecuali putih!) atau daun salad

Daging lembu coklat dan longkang. Kurangkan haba ke tahap rendah. Tambah bahan-bahan lain. Perlahan-lahan masak selama kira-kira 10 minit dan sajikan roti (daun gandum atau berbilang gandum) atau daun salad.

SELAMAT YANG DIKENAKAN

  • 4 dada ayam tanpa kulit tanpa tulang (dibelah dua)
  • Keju Parmesan (untuk percikan secukup rasa)
  • 1 ½ cawan cincang cincang
  • 1 cawan kaldu ayam
  • 2 sudu besar lobak merah manis, dicincang
  • 1 sudu air
  • 1 ulas bawang putih, cincang
  • ¼ sudu teh kering marjoram, dihancurkan 1 sudu minyak masak

Buat pemadat dengan menggabungkan cendawan, lada bawang putih dan marjoram dalam kuali yang disembur dengan semburan masak nonfat. Selesai apabila cendawan lembut lembut lembut.

Buat celah dalam kepingan ayam supaya poket dibuat. Bahan dengan pemadat yang baru dibuat dan taburkan di dalam poket dengan keju. (Jika anda suka, selamat ditutup dengan tusuk gigi).

Ayam coklat di kedua-dua belah dalam kuali, masak dengan minyak. Tambah sup. Masak selama sederhana hingga panas sehingga ayam tidak lagi merah jambu di dalamnya. Hidangkan dengan kuah yang dicurahkan di atas ayam.

Beri maklum balas

Please enter your comment!
Please enter your name here