10 Kata-Kata Motivasi dari Orang Berjaya

Anda mahu berjaya?

Tidak ada formula rahsia. Hanya ada kerja keras dan motivasi. Sekiranya anda terus berusaha mencapai matlamat anda. Sekiranya anda membuat kerja setiap hari. Sekiranya anda berfikiran tunggal dalam tekad anda dan anda TIDAK MENINGGALKAN, akhirnya anda akan berjaya.

Tidak percaya? Sebentar lagi, apabila anda telah membaca nasihat yang memberi inspirasi dari para motivator di bawah, maka anda akan melakukannya. Individu yang luar biasa ini berdiri sebagai tonggak kejayaan, kepintaran, dan tekad. Tetapi pada masa yang sama, mereka juga menunjukkan kepada kita bahawa jalan menuju kejayaan tidak begitu istimewa – sehingga mereka menggunakan teknik biasa dan bahawa mereka menghadapi banyak cabaran yang sama seperti yang kita lakukan.

Belajar dari mereka, dan anda juga boleh mencapai impian yang paling liar.

1) Mempunyai Matlamat tunggal – Arnold Schwarzenegger

Arnold Schwarzenegger tidak diragukan lagi adalah salah satu orang paling berjaya di planet ini. Bukan hanya Arnie menjadi sangat luar biasa dan membangun sejumlah besar otot, tetapi dia juga berjaya menjadi pelakon filem dengan bayaran tertinggi pada masanya, dan gabenor LA.

Itu semua cukup mengagumkan untuk seorang lelaki yang dibesarkan di sebuah desa luar bandar di Austria, dan yang mempunyai aksen tebal untuk bersaing!

Bagaimana dia melakukannya? Sederhana: dia bekerja sangat keras. Arnie ingat bagaimana dia akan berlatih berjam-jam pada satu masa, menjalankan perniagaan, dan pada masa yang sama mengusahakan bahasa Inggerisnya di sekolah malam. Dia mampu untuk melakukan semua ini kerana satu sebab dan satu sebab sahaja: kerana dia mempunyai satu matlamat bahawa dia benar-benar bersungguh-sungguh. Dia mengatakan bahawa setiap perwakilan yang melelahkan itu sangat berharga kerana dia tahu bahawa pada akhir masing-masing, dia akan menjadi langkah lebih dekat ke tujuan akhir. Dengan setiap ikatan dan tekan, dia semakin hampir menjadi Mr. Olympia.

2) Berlatih Menendang Sama 1,000 Kali – Bruce Lee

Bruce Lee mengatakan bahawa dia tidak takut pada lelaki yang melakukan 1,000 tendangan berbeza sekali. Bruce Lee takut dengan lelaki yang melakukan satu tendangan seribu kali.

Dengan kata lain, Bruce Lee “takut” (atau paling tidak dihormati) penguasaan. Bruce terpikat dengan mereka yang telah mengasah dan menyempurnakan teknik mereka melalui latihan ketat selama berjam-jam. Inilah yang dapat kita semua capai dan apa yang harus kita semua cita-citakan.

Ini berkaitan dengan subjek kecergasan yang disebut “mengoleskan alur.” Pada dasarnya, hujah di sini adalah bahawa dengan melatih pergerakan atau corak setiap hari, anda akan mendapati ia menjadi semakin mendalam dengan setiap percubaan. Akhirnya, ia akan menjadi sifat kedua dan anda akan menjadi lebih pantas, kuat, lebih cekap dan lebih berkebolehan.

Oleh itu, walaupun penguasaan yang sempurna itu mungkin sudah lama dilakukan, ingatlah bahawa setiap percubaan adalah salah satu daripada seribu perwakilan anda. Bahawa setiap percubaan menjadikan anda sedikit lebih baik. Akhirnya, anda akan menjadi tuan.

3) Gunakan Fear Setting – Tim Ferriss

Pengarang Tim Ferriss bertanggungjawab untuk memulakan gerakan “reka bentuk gaya hidup”, dan bahkan dapat mengambil sejumlah kredit untuk tren pengesanan kesihatan yang sama besarnya. Buku-buku Tim telah mencapai senarai buku terlaris, dia telah bekerja dengan beberapa orang yang paling berjaya di planet ini, dia telah menjalankan banyak perniagaan, dan dia juga memiliki podcast BESAR. Sekiranya anda belum memeriksanya, maka kami mengesyorkan anda melakukannya!

Tim mengesyorkan teknik yang disebut ketakutan untuk mencapai matlamat anda.

Ideanya adalah bahawa banyak dari kita gagal membuat kemajuan kerana kita takut akan kegagalan. Anda mungkin tidak melamar pekerjaan lain kerana anda takut akan maksud meninggalkan pekerjaan anda sekarang. Anda mungkin tidak bercakap dengan anggota lawan jenis yang menarik kerana anda terlalu takut ditolak.

Tetapi inilah masalahnya: kebanyakan kita gagal untuk menentukan dengan tepat apa yang kita takuti. Akibatnya, kami akhirnya melenyapkan ketakutan itu dari semua bahagian dan menjadi ketakutan.

Dengan meluangkan masa untuk menulis dengan tepat apa yang anda takutkan, anda akan sering menyedari bahawa ketakutan anda sebenarnya tidak seburuk itu dan anda mungkin bertindak balas secara berlebihan. Tuliskan semua perkara yang anda takuti, dan kemudian di sebelah setiap titik, tuliskan kemungkinan besar kejadian itu berlaku, bagaimana ia dapat dicegah, dan apa yang akan anda lakukan dalam senario terburuk itu.

Sebagai contoh, mari kita bincangkan meninggalkan pekerjaan anda untuk pekerjaan baru. Mungkin anda takut bahawa anda akan meninggalkan pekerjaan anda dan tidak menyukai kedudukan baru, anda akhirnya akan dipecat atau pergi, dan kemudian akan mendapat wang. Pasangan anda akan meninggalkan anda kerana anda membuat keputusan buruk, anak-anak anda akan kelaparan, dan anda terpaksa menjual rumah anda. Jurang pada CV anda bermaksud anda tidak akan pernah bekerja di industri itu lagi.

Baiklah, jadi bagaimana mungkin ini?

Pertama: anda tidak akan melepaskan pekerjaan anda sekarang sehingga anda mendapat pekerjaan baru. Kedua: jika anda tidak menyukai pekerjaan baru, anda hanya boleh mencari pekerjaan lagi. Terdapat undang-undang yang berlaku untuk mencegah pemecatan yang tidak adil, dan anda seharusnya dapat memperoleh idea yang sangat baik mengenai budaya kerja dan suasana sebelum anda beralih ke kedudukan baru.

Semua ini menjadikan peluang pengangguran menjadi lebih kecil. Sekarang pertimbangkan bahawa anda mungkin boleh mendapatkan pekerjaan lama anda sekiranya anda memerlukannya. Anda mungkin mempunyai sekurang-kurangnya sedikit simpanan yang dapat anda habiskan untuk sementara waktu. Agar ibu bapa anda boleh membantu. Anda boleh membincangkan idea itu dengan pasangan anda. Dan bahawa mereka menyokong keputusan anda.

SEMUA ini membuat anda menyedari bahawa “ketakutan” itu adalah rekaan fikiran anda sendiri.

4) Jadikannya Hebat – Elon Musk

Elon Musk mungkin merupakan perkara paling dekat yang kita miliki dengan Tesla zaman moden – sehingga dia menamakan salah satu syarikatnya setelah dia! Elon beralih dari ketidakjelasan sepenuhnya untuk menjalankan PayPal, Tesla, dan Space-X. Dia hampir sepenuhnya bertanggung jawab untuk memacu industri pelancongan ruang komersial, mengubah persekitaran dengan kereta elektrik, dan terkenal kerana melepaskan aksi PR Tony Stark-esque.

Bagaimana dia melakukan semua ini? Sederhana: Elon Musk jelas suka menjadi lelaki untuk memperkenalkan dunia kepada idea fiksyen sains. Dia pernah bercakap tentang bagaimana dia tidak menyukai perniagaan yang membosankan. Dengan demikian, dia mengejar tujuan dan cita-cita terbesarnya.

Cukup dengan melakukan ini, dia lebih berjaya. Itu benar kerana dia menyukai apa yang dia lakukan dan merasa terdorong untuk bangun setiap hari. Tetapi ia juga benar kerana tujuan besar yang tinggi itu juga mendorong orang lain menjadi lebih baik. Mereka tidak dapat dilupakan, mereka menarik perhatian media …

Oleh itu, jangan mempunyai matlamat kecil! Jadikannya hebat dan selamat.

5) Biarkan Ia Datang – Einstein

Einstein hanyalah salah satu contoh pemikir hebat yang mempunyai pencerahannya ketika bersantai. Kisahnya terkenal sekarang: dia sedang menyusun paten di pejabat paten tempat dia bekerja, kemudian teori relativiti khas datang kepadanya dalam sebuah visi. Dia membayangkan bagaimana rasanya jatuh dari bumbung sambil melihat objek lain jatuh dari titik yang sama. Dengan berbuat demikian, dia memahami relativiti!

Mengapa perkara ini berlaku? Jawapannya adalah bahawa dia benar-benar terlibat dalam apa yang kebanyakan kita anggap pekerjaan kasar atau tanpa akal. Apabila kita melakukan ini, ia mengaktifkan rangkaian kawasan otak yang dikenal secara kolektif sebagai “rangkaian mod lalai.” Sebabnya penting, adalah bahawa rangkaian ini bertanggungjawab untuk kreativiti, imaginasi, dan lamunan.

6) Jangan Takut Mempromosikan Diri Anda – Ali

Ali adalah yang terbaik sepanjang masa, dan dia tidak ragu untuk memberitahu anda! Dia terus-menerus meluncurkan mulutnya kepada pesaingnya, kepada pers, dan kepada siapa saja yang akan mendengar.

Ini mungkin membuatnya seolah-olah memiliki ego yang besar, tetapi sebenarnya dia hanya jujur ​​tentang apa yang dia percayai. Dan pada masa yang sama, ini membantunya mengingatkan orang lain tentang kualiti terbaiknya … terutama lawannya!

Kita semua dibesarkan untuk menjadi rendah hati dan malu terhadap pencapaian kita. Tetapi jika anda perhatikan, kebanyakan orang yang paling berjaya di dunia sebenarnya suka membincangkan betapa berjaya mereka sebenarnya. Bukan kebetulan!

7) Ini Bukan Tentang Seberapa Keras Anda – Sylvester Stallone

Nasihat kehidupan yang sangat baik ini diucapkan oleh Rocky Balboa dalam filem dengan nama yang sama, tetapi ditulis oleh Sylvester Stallone – dan mungkin mengenai kehidupannya sendiri!

Garis penuh adalah:

“Ia bukan mengenai berapa keras anda boleh memukul: ia adalah mengenai bagaimana keras anda boleh mendapatkan hit dan terus bergerak ke hadapan.”

Sebagai peninju, garis ini masuk akal yang dituturkan oleh Rocky. Tetapi ia juga merupakan metafora yang hebat. Tidak kira seberapa berbakat anda, jika anda ditangguhkan oleh kemunduran pertama, anda tidak akan pernah berjaya. Oleh itu, teruskan maju.

8) Ketidakaktifan – SEALS Tentera Laut

Navy SEAls menjalani neraka secara berkala, dan itu hanya semasa latihan (sebenarnya ujian mereka yang paling meletihkan sebenarnya disebut minggu neraka). Mereka melakukan ini untuk mempersiapkan tubuh dan fikiran mereka untuk jenis situasi yang perlu mereka lakukan ketika mereka benar-benar berperang.

Jadi bagaimana mereka mengatasi? Salah satu alat yang mereka gunakan adalah muslihat mental yang disebut nonreactivity. Itu bermaksud memilih untuk tidak bertindak balas terhadap berita buruk, tekanan, kegelisahan, atau kemunduran. Ini banyak persamaan dengan aliran pemikiran yang dikenali sebagai Stoicism. Ini pada dasarnya bermaksud bahawa walaupun anda tidak dapat mencegah perkara buruk berlaku, anda dapat mengelakkan diri daripada merasa marah terhadapnya.

Perhatikan apa yang telah berlaku, dan teruskan. Anda boleh risau mengenainya kemudian.

9) Anda Hanya Perlu Berjaya Sekali – JK Rowling

JK Rowling mempunyai salah satu kisah kejayaan klasik yang ditolak oleh hampir setiap penerbit sebelum akhirnya mendapat tawaran buku. Ini adalah berita baik untuknya dan penerbit, kerana siri Harry Potter terus menghasilkan lebih banyak wang daripada yang dapat diramalkan oleh siapa pun .

Ini adalah bukti tekad dan kepercayaan diri Rowling, perkara yang telah kita bincangkan pada ketika ini.

Tetapi ini juga mengingatkan kita pada satu fakta lain: bahawa anda hanya perlu berjaya sekali.

Inilah sebabnya mengapa kerja keras dan tekad sangat penting. Kerana semakin anda terus mencuba, semakin banyak peluang yang anda mahukan. Sekiranya anda menjual cukup produk, SATU akhirnya akan menjadi hit besar. Sekiranya anda bertanya cukup banyak orang, akhirnya seseorang akan mengatakan ya.

10) Jadilah Yang Terakhir Untuk Turun dari Treadmill – Will Smith

Will Smith adalah pelakon lain yang kejayaannya kelihatan astronomi. Setelah memulakan kariernya dalam bidang sitkom, Will terus menjadi salah satu pelakon blockbuster dengan gaji tertinggi di Hollywood. Dia mengambil peranan dramatik dan juga peranan yang lebih besar, dan dia mempunyai banyak kejayaan lain dalam muzik dan perniagaan.

Apa rahsianya? Will meletakkannya sebagai “tinggal di treadmill paling lama.” Dia tidak percaya dia yang paling berbakat, tetapi dia mengatakan bahawa dia tidak akan BERHENTI melakukan kerja keras sehingga dia melakukan yang paling mutlak yang mungkin dia dapat lakukan.

Oleh itu, apabila semua orang sudah lama pulang dan menyerah hantu, dia masih terus berusaha dan mengusahakannya. Itu memastikan bahawa dia menonjol, dan itu memberikannya kelebihan daya saing yang besar berbanding orang lain.

Beri maklum balas

Please enter your comment!
Please enter your name here