5 Kerisauan Marketer dan Cara Mengatasinya

Setiap orang mempunyai ketakutan dan ini tidak dapat dielakkan. Ia adalah sebahagian daripada kehidupan. Walau bagaimanapun, apa yang memisahkan pemenang daripada orang ramai yang gagal adalah keupayaan untuk mengakui ketakutan dan menolak seseorang melalui mereka.

Manakala menakluk kebimbangan paling dalam dan paling gelap seseorang adalah tidak mudah, ia pasti berbaloi. Sebagai pemasar dalam talian, akan ada masa apabila langit kelihatan suram dan anda tertanya-tanya jika ia akan semua kerja-kerja.

rasa tidak yakin kewangan, halangan sementara dan cabaran biasa yang hidup melemparkan pada anda boleh menakutkan. Majoriti baru akan kalah dan berhenti masa ini berterusan yang mendapat sukar.

Mereka secara palsu percaya bahawa mereka tidak mempunyai apa yang diperlukan untuk berjaya atau perjalanan adalah terlalu sukar untuk mereka. Mereka takut ‘meters keras’ dan penderitaan yang harus bertahan selama satu untuk melihat kejayaan. Mereka berhenti kerana takut.

Tetapi anda berbeza berada kerana anda tahu lebih baik. Apabila ia datang kepada takut, anda benar-benar hanya mempunyai 2 pilihan.

1. F orget E verything A nd R un

atau

2. F ace E verything A nd R ise

pilihan adalah agak jelas. Manakala yang pertama akan mudah, ia akan meninggalkan anda terkandas dalam lumpur dan mire kesederhanaan. impian dan matlamat anda akan mati akibat dicekik oleh ketakutan.

Memilih pilihan kedua dan anda akan menolak lalu ketakutan anda dengan penentuan suram. Apabila anda keluar di sisi lain, anda hanya emosi kuat, mental lebih sukar dan anda akan merasai hasil kemakmuran negara.

Tidak ada cara lain. Anda hanya mempunyai 2 pilihan. Pilih yang kedua. Semua yang anda perlu adalah di sisi lain ketakutan.

Dalam panduan ini kita akan melihat 5 kebimbangan yang paling biasa yang melanda yang paling dalam talian pemasar dan bagaimana anda boleh menenangkan hati yang menewaskan anda.

1. Takut yang tidak diketahui

Ini mungkin salah satu daripada kebimbangan terbesar yang dihadapi usahawan. Apabila anda memulakan perniagaan anda sendiri, semasa anda mungkin telah melakukan kerja rumah anda dan menyediakan yang terbaik anda boleh, akan sentiasa menjadi tahap tertentu yang tidak menentu. Itu hanya cara ia.

Anda perlu sentiasa ingat bahawa anda tidak boleh mencari tanah baru jika anda takut untuk lupa pantai. Anda mempunyai untuk menolak melalui dan pergi dengan hati anda, walaupun ia memukul tanpa kawalan pantas.

Kadang-kadang pada tahun 1999, terdapat filem yang dipanggil “3 Kings”. Dalam satu adegan dalam filem, seorang tentera muda yang berasa takut akan menghadap Sarjan Major Archie Gates (George Clooney) dengan soalan dan dia akan membalas … “Cara kerja-kerja ini adalah … Anda melakukan perkara yang anda sh takut berada * tless daripada dan anda mendapat keberanian selepas anda melakukannya. Tidak sebelum anda melakukannya. “

Ini adalah sangat benar dan ia terpakai di seluruh papan. Jika anda bimbang bahawa anda mungkin tidak mempunyai kemahiran untuk membuat perniagaan dalam talian, pergi ke depan dan melakukannya juga. Kemudian belajar seperti yang anda pergi bersama-sama.

Anda mesti mempunyai iman untuk mengambil langkah pertama walaupun anda tidak boleh melihat keseluruhan tangga. Cara terbaik untuk menghentikan ketakutan anda yang tidak diketahui adalah untuk mempunyai iman.

Anda perlu percaya pada diri sendiri dan apa yang anda cuba untuk mencapai. Terdapat beribu-ribu orang yang datang dalam talian beramai-ramai dengan harapan untuk membuat wang cepat dan mudah. Sebahagian besar daripada mereka gagal dan berhenti.

Jalan kepada kejayaan dalam talian adalah berturap dengan mayat banyak yang telah mencuba dan berhenti. Mereka berhenti kerana mereka tidak percaya pada diri sendiri dan mereka membiarkan takut mengambil alih.

Seperti John Stewart Mill berkata, “Seorang dengan kepercayaan adalah sama dengan daya sembilan puluh sembilan yang hanya mempunyai kepentingan.”

Masa depan anda mempunyai keraguan dan kebimbangan, tanya diri anda mengapa anda perasaan kedua mereka. Mungkin anda telah membuat pendapatan yang stabil dalam talian tetapi anda bimbang tentang berhenti kerja hari anda kerana perlindungan kewangan yang dihasilkan.

Dengan bertanya diri sendiri mengapa anda mempunyai ketakutan ini, anda akan memahami bahawa apa yang anda benar-benar takut adalah bahawa anda mungkin tidak mempunyai wang dalam kes perniagaan online anda mengalir.

Sekarang anda akan dapat membuat perancangan seperti menyimpan wang yang cukup yang akan berlangsung enam bulan dalam hal apa-apa halangan yang tidak diduga. Ini adalah pelan tindakan.

Jika anda tidak menganalisis kebimbangan anda dan semua yang anda lakukan adalah membiarkan mereka mengawal anda dan menghalang anda, kehidupan anda akan menjadi bertakung dan dalam hampir semua kes, akan ada kemunduran.

Satu-satunya cara untuk kemajuan adalah untuk terus bergerak ke hadapan sama ada atau tidak anda mempunyai kebimbangan.

2. Takut Kegagalan

Ini merupakan satu lagi ketakutan utama yang melumpuhkan begitu banyak pemasar daripada mengambil tindakan ke atas matlamat dan impian mereka. Takut kegagalan telah berhenti lebih ramai orang di jejak mereka daripada sebarang ketakutan lain.

Biasanya ketakutan ini menyamar dalam pelbagai cara. Jika anda bimbang bahawa semua usaha anda akan sia-sia apabila usaha online anda memberi anda wang, itu adalah satu takut gagal. Kebanyakan orang mengatakan bahawa mereka hanya ‘tidak mahu membuang masa mereka pada sesuatu yang tidak akan berfungsi.

Kebenaran keras adalah bahawa anda tidak akan tahu melainkan anda cuba. Ia mungkin mengambil masa anda 3 tahun untuk membina perniagaan online yang yang membuat anda enam angka setahun. Tetapi rasa apa? Jika anda tidak cuba kerana anda takut bahawa anda akan gagal, masa yang akan lulus juga.

3 tahun yang akan berlalu dan kemungkinan hidup anda mungkin akan sama. Manakala jika anda telah berpindah ke hadapan dengan matlamat anda, anda mungkin berada dalam kategori pendapatan enam angka.

Ramai orang takut kegagalan kerana ia akan membuat mereka kelihatan bodoh di hadapan rakan-rakan mereka dan keluarga. Mereka tidak mahu bertahan kritikan atau sneers dari rakan-rakan mereka.

Kebimbangan ini adalah benar-benar tidak perlu. Perkara yang orang lain fikirkan anda perlu menjadi sedikit kebimbangan anda. Malah, anda mungkin perasan bahawa apabila anda cuba untuk lebih baik diri sendiri dan melakukan perkara-perkara yang orang lain tidak lakukan, rakan dan keluarga anda mungkin akan menjadi pengkritik paling sukar anda dan mereka akan memanggilnya ‘kebimbangan’ atau ‘cinta sukar.’

Kebenaran perkara ini ialah bahawa anda membuat kemajuan dan mencapai matlamat yang anda bersinar perhatian pada kegagalan mereka. Ia membuatkan mereka berasa terancam dan satu-satunya cara bagi mereka untuk merasa lebih baik adalah untuk mengheret anda ke bawah ke tahap mereka supaya status quo dapat dikekalkan.

Ini adalah kehidupan dan dengan memahami bahawa apa yang orang lain fikirkan anda bukan urusan anda, ketakutan ini mencari bodoh akan hilang semua dengan sendiri.

Lao Tzu pernah berkata, “Penjagaan tentang apa yang orang lain berfikir dan anda akan sentiasa menjadi tawanan mereka.”

Cara terbaik untuk berurusan dengan takut gagal adalah untuk bertanya kepada diri sendiri apa yang mungkin boleh pergi salah. Kini merancang bagaimana langkah-langkah tindakan yang boleh diambil untuk mengelakkan usaha anda daripada gagal.

Menghabiskan masa menggambarkan diri menolak rintangan masa lalu dan berjaya. Ulangi proses visualisasi ini setiap hari … dan walaupun beberapa kali sehari. Ini akan memberikan anda keyakinan dan kepercayaan pada diri sendiri untuk terus melangkah ke hadapan.

3. Takut Yang Anda Are Not Good Enough

Kebimbangan ini timbul apabila seseorang telah gagal beberapa kali sepanjang hidup. Ramai orang tidak melakukannya dengan baik dalam bidang akademik manakala di sekolah kerana mereka tidak mempunyai pertalian semula jadi untuk mata pelajaran yang mereka telah belajar.

Gadis yang berbakat di art mungkin gagal pada matematik dan sains dan tidak boleh pergi lebih jauh daripada sekolah tinggi. Kegagalan ini boleh membuat dia berasa seperti dia tidak boleh berjaya pada apa-apa dalam hidup … walaupun dia mempunyai potensi untuk menjadi artis yang berjaya.

Yang bijak Albert Einstein pernah berkata, ” Semua orang adalah seorang yang pintar. Dan jika kamu memutuskan ikan oleh keupayaan untuk memanjat pokok, ia akan hidup seluruh hayatnya mempercayai bahawa ia adalah bodoh. 

Titik pernyataan yang bahawa seseorang itu tidak boleh menghukum sendiri berdasarkan bagaimana mereka dilakukan di sekolah atau pekerjaan sebelumnya.

Terdapat cerita-cerita yang tidak terkira banyaknya orang yang gagal banyak kali dan akhirnya berjaya melebihi impian mereka wildest apabila mereka mendapati panggilan sebenar mereka. Jangan sekali-kali berputus asa pada diri sendiri. Fortune nikmat yang berani.

Biasanya apabila anda cuba untuk membina perniagaan online, akan ada keluk pembelajaran yang anda akan perlu untuk pergi melalui. Ini tidak dapat dielakkan.

Anda akan membuat kesilapan. Anda akan membeli produk yang sampah … Dan anda akan membuang masa dan wang. Ini juga adalah perkara biasa dan tidak dapat dielakkan. Walau bagaimanapun, jika anda berhenti dan pada peringkat ini kerana anda merasa seperti anda tidak cukup baik, anda TIDAK akan menjadi lebih baik.

Anda hanya mendapat lebih baik seperti yang anda terus belajar dan maju. Banyak pemula melihat pemasar pakar dan rasa takut. Mereka percaya bahawa lelaki lain lebih bijak, lebih kaya dan lebih baik daripada mereka.

Jangan membandingkan diri anda dengan orang lain. Ini adalah satu kesilapan yang besar dan akan sentiasa meninggalkan anda berasa puas. Anda boleh membandingkan awal anda dengan kemasan orang lain. Ia tidak adil kepada anda dan anda akan melakukan diri anda merugikan. Semua yang anda perlu lakukan ialah memberi tumpuan kepada menjadi yang terbaik yang anda boleh.

Berikut adalah kebenaran. Semua orang bermula sebagai pemula. Anda tidak berjaya dalam sekelip mata. Terdapat perjalanan yang anda perlu melalui dan melaluinya anda mesti.

Takut bahawa anda tidak akan terjumlah kepada banyak akan bermakna bahawa anda telah berputus asa sebelum anda bermula. Anda mesti mempunyai keyakinan.

Mencatatkan setiap kegagalan kecil yang anda hadapi di sepanjang jalan sebagai pengalaman pembelajaran. Anda tidak boleh membuat anggaran daripada data yang tidak lengkap. Lebih banyak anda belajar, lebih baik anda akan mendapat.

Semakin banyak kesilapan yang anda buat, lebih baik. Kegagalan tidak bertentangan dengan kejayaan. Ia adalah sebahagian daripada kejayaan. Anda cukup baik. Anda sentiasa. Anda hanya perlu percaya.

4. Takut bahawa anda lewat atau Terlalu Lama

Ini adalah satu lagi besar. Anda mungkin pernah mendengar istilah seperti ‘Perkara pemasaran adalah mati … atau’ The baik ol ‘hari lebih’ … ‘anda terlalu tua untuk memulakan perniagaan’ … Tetapi adakah kenyataan ini benar walaupun?

Sudah tentu tidak. Walaupun beberapa kaedah boleh datang dan pergi, membina perniagaan dalam talian di sini untuk tinggal dan setiap hari ada orang mencapai matlamat pendapatan mereka. Ia tidak pernah terlambat untuk memulakan dan kini adalah seperti baik masa seperti mana-mana.

Anda juga tidak akan pernah terlalu tua untuk menetapkan matlamat baru atau mendapat mimpi baru. Stan Lee dicipta hit komik berhampiran pertamanya ke hari jadi ke-39 beliau. Henry Ford adalah 45 apabila dia mencipta kereta Model T. Ray Croc hanya mula MacDonald pada usia 52 dan Kolonel Sanders adalah 62 apabila dia francais KFC.

Seperti yang anda lihat, orang telah berjaya dalam hidup di semua peringkat umur. Anda tidak akan pernah terlalu tua. Supaya membuang ini takut mengetepikan dan mengejar impian anda hari ini.

“Masa terbaik untuk menanam pokok adalah 20 tahun yang lalu. Kali kedua terbaik adalah sekarang. ” – Peribahasa Cina

5. Takut Kejayaan

Ia mungkin mengejutkan tetapi ia adalah benar. Terdapat ramai orang yang takut kepada kejayaan. Terdapat cabut emosi dalam diri mereka. Sebab untuk ini adalah bahawa ketika membesar, kami membentuk kepercayaan kita berdasarkan apa yang kita lihat, apa yang kita dengar dan apa yang kami diberitahu.

Satu contoh yang baik akan menjadi orang yang kelebihan berat yang berasa seperti mereka ‘ditakdirkan’ untuk menjadi lemak. Ibu bapa mereka, adik-beradik, saudara-mara dan semua orang yang rapat dengan mereka kelebihan berat badan supaya mereka membeli ke dalam cerita bahawa mereka secara semula jadi cenderung kepada obesiti.

Walaupun sedikit sebanyak ia boleh menjadi benar kerana sesetengah orang mempunyai metabolisme yang secara semula jadi lebih perlahan, kebenaran perkara ini ialah bahawa pilihan makanan, tabiat makan, sikap terhadap makanan, dan lain-lain sering diturunkan daripada ibu bapa kepada anak-anak.

Oleh kerana itu, semua mereka pernah tahu tentang makanan dan makan adalah apa yang mereka lihat dan dengar. Jika mereka mengambil keputusan untuk makan bersih, senaman lebih dan menonton kalori mereka, mereka pasti akan kehilangan semua £ berlebihan dan mungkin berakhir menjadi orang yang leanest dalam keluarga mereka.

Tetapi sampai ke peringkat ini memerlukan seseorang untuk mengatasi pemikiran mereka yang terhad dan percaya bahawa mereka layak untuk berjaya.

Begitu juga dengan orang yang dibesarkan dalam keluarga miskin di mana ibu bapa membuat ia kelihatan seperti wang adalah sukar didapati atau bahawa orang kaya jahat dan tamak … sementara orang miskin adalah pemurah dan baik hati.

Dengan kepercayaan seperti ini, minda bawah sedar mereka tidak akan membolehkan mereka untuk membina kekayaan kerana mereka tidak mahu menjadi jahat dan tamak, sehingga mereka?

Mengatasi kepercayaan diri terhad anda adalah tugas yang berat tetapi ia boleh dilakukan. Anda akan perlu proaktif dan benar-benar berwaspada dengan cara anda berfikir dan membetulkan diri sendiri.

Sebaik sahaja anda sedar bahawa hanya had anda adalah anda, kehidupan anda akan berubah dan anda akan menakluki ketakutan ini. Anda adalah layak untuk berjaya.

Kesimpulan

Sekarang anda akan menyedari ketakutan yang f alse e vidence yang ppearing r EAL. Cara terbaik untuk menakluk ketakutan adalah melalui tindakan. Menganalisis mengapa anda rasa dengan cara yang anda rasa tidak berguna … tetapi tiada yang lebih tindakan ketika datang untuk menghapuskan ketakutan. Melakukan apa yang anda takut yang paling dan takut akan hilang.

Beri maklum balas

Please enter your comment!
Please enter your name here