Cara Mendapatkan Bekas Anda

Terdapat ribuan pasangan di seluruh dunia yang telah berpisah dengan pasangan sempurna mereka (untuk mereka) kerana salah faham yang sangat sederhana. Sangat menyedihkan apabila memikirkan bahawa perpisahan ini dapat dielakkan sepenuhnya sekiranya setiap orang mempunyai pemahaman yang lebih jelas mengenai apa yang difikirkan oleh pasangan mereka dan apa yang mereka mahukan dari hubungan tersebut.

Malangnya, kerana lelaki dan wanita secara biologi sangat berbeza antara satu sama lain, ada perkara-perkara khusus yang kita masing-masing dapat dengan mudah menjauhkan pasangan daripada menjauhkannya, seperti yang kita inginkan. Sudah tentu anda mungkin sakit. Anda mungkin merasa bingung mengapa hubungan anda berakhir sama sekali. Tetapi kenyataannya adalah bahawa hubungan baik putus sepanjang masa … tidak perlu.

Betul – tidak perlu. Sekiranya lelaki dan wanita mempunyai sedikit kesedaran tentang bagaimana pemikiran lawan jenis, maka perpecahan tidak akan pernah berlaku. Sebenarnya, anda boleh mengubah hubungan anda dengan mantan anda menjadi perkongsian bahagia sepanjang hayat di mana anda tidak akan pernah mempertimbangkan untuk melihat lebih jauh.

Sekiranya anda baru saja putus cinta dengan hidup anda, jangan merasa semuanya hilang. Masih ada harapan bahawa anda dapat memenangi mantan anda dan sebenarnya lebih mudah daripada yang anda fikirkan. Walaupun anda telah mencuba semua yang anda boleh fikirkan untuk memberitahu bekas anda tentang seberapa banyak anda ingin bersama, mungkin anda perasan, itu tidak berjalan seperti yang anda rancangkan.

Masalahnya adalah bahawa kita tidak diajar tentang bagaimana pemikiran lawan jenis, jadi kebanyakan misteri bagi kebanyakan orang. Kami buntu mencuba taktik yang kami fikir boleh berfungsi tanpa memikirkan apa yang lebih disukai oleh pasangan kami.

Artikel ini akan menerangkan beberapa taktik yang sangat sederhana yang dapat memberikan pandangan yang sama sekali kepada orang lain mengenai diri anda dan membuatnya jatuh cinta pada anda lagi.

Adakah anda bersedia untuk menghidupkan kembali mantan anda? Adakah anda benar-benar bersedia untuk mereka jatuh cinta kepada anda, lebih mendalam dan kuat daripada kali pertama?

Kemudian mari masuk ke dalam perkara yang baik …

Apabila Hubungan Baik Menjadi Buruk

Sangat disayangkan bahawa kadang-kadang hubungan yang terbaik menjadi masam, tetapi, walaupun kita tidak dapat melihatnya, pada mulanya, selalu ada alasan.

Sebenarnya ada banyak sebab mengapa hubungan baik menjadi buruk dan berakhir dengan perpisahan. Anda mungkin mengalami pertikaian yang tidak bermakna atau anda mungkin mendapati bahawa mantan anda berhenti berkomunikasi dengan anda sepenuhnya dan kemudian menarik diri, meninggalkan anda dalam kegelapan tentang apa yang sedang berlaku.

Orang yang sakit hati dan tidak pasti di mana pasangannya berada dalam hubungan sering kali melakukan kebalikan dari perkara yang harus mereka lakukan untuk mengembalikan mantan mereka.

Ini kerana lelaki cenderung untuk melakukan perkara-perkara yang kelihatan logik bagi seorang lelaki dan wanita cenderung untuk mencuba taktik yang mereka mahu lihat. Ini adalah pelajaran besar untuk belajar bahawa lelaki dan wanita berfikir secara berbeza. Menerapkan logik lelaki untuk masalah memenangkan kembali wanita biasanya tidak produktif seperti kebalikannya iaitu menerapkan logik wanita untuk proses memenangkan kembali lelaki.

Bahagian yang sangat menyedihkan adalah bahawa, walaupun ada niat terbaik mereka, dalam situasi ini, lelaki dan wanita cenderung melakukan perkara yang benar-benar akan mematikan dan menjauhkan orang yang mereka benar-benar ingin bawa kembali ke dalam kehidupan mereka dan tanpa mengetahui mereka sedang melakukannya.

Ini bermakna mereka sering melakukan kebalikan dari apa yang harus mereka lakukan untuk mengembalikan mantan mereka dan menjadikan orang itu sebagai sebahagian daripada kehidupan mereka lagi, namun mereka sama sekali tidak menyedarinya. Fikirkan mengenainya. Adakah apa yang anda buat sekarang agar bekas pekerja anda bekerja dengan baik? Atau adakah hanya menjauhkan orang itu lebih jauh dari anda, membuat anda merasa lebih teruk daripada yang sudah anda lakukan?

Mari kita lihat beberapa perkara yang difikirkan oleh lelaki dan wanita semasa hubungan dan bagaimana mereka melihat tindakan pasangan mereka. Pandangan ini sering kali dapat menghasilkan pemahaman yang jauh lebih mendalam tentang apa yang mungkin salah dalam hubungan dan membawa pengetahuan yang lebih mendalam tentang apa yang harus dilakukan apabila hubungan baik menjadi salah.

Lelaki dan Wanita Berbeza Secara Biologi

Anda mungkin berfikir bahawa ini menyatakan yang jelas, tetapi selain dari perbezaan yang jelas, terdapat perbezaan hormon dan biologi penting yang membezakan kita.

Sebagai contoh, tahukah anda bahawa untuk lelaki mengurangkan tahap tekanan mereka, mereka sering mencari cara untuk meningkatkan testosteron ? Ini bermakna mereka akan menonton berita ketika mereka pulang dari hari yang panjang, mencari jalan untuk mencetuskan mod “perbaiki” mereka sendiri. Ini bererti mereka mungkin senang menghadapi masalah orang lain kerana menimbulkan keperluan dalam diri mereka untuk mencuba dan menyelesaikan masalah dunia. Itu mungkin yang dia fikirkan walaupun dia tidak bergerak di sofa. Dia tidak akan dapat menghadapi masalah di dunia nyata semasa tahap stresnya diselesaikan.

Apabila tahap testosteron mereka meningkat, mereka akan merasa lebih baik tentang dunia dan berusaha untuk mengatasi masalah mereka sendiri hanya setelah mereka cukup tenang setelah seharian bekerja, di mana mereka telah menghabiskan hari untuk menunjukkan kasih sayang mereka berapa banyak penyedia perkhidmatan yang baik.

Malangnya, wanita mempunyai dorongan biologi yang sama sekali berbeza, yang boleh menyebabkan masalah dalam hubungan. Sebagai contoh, apabila seorang wanita telah meningkatkan kadar testosteron di dalam tubuhnya, ia sebenarnya dapat meningkatkan tahap stresnya, menyebabkan dia ingin bertengkar mengenai perkara-perkara remeh yang tidak mungkin difahami oleh pasangannya.

Untuk mengurangkan tahap tekanan, wanita akan mencari cara untuk menghasilkan hormon oksitosin . Anehnya, oxytocin dikenali dalam bukan saintifik

lingkaran sebagai “hormon pelukan” dan ia sangat berkaitan dengan tingkah laku ibu serta hormon ikatan yang membuat seorang wanita ingin menjalin hubungan dengan pasangan dengan lebih kuat.

Kini, bagi wanita untuk membuat oxytocin , mereka perlu merasa disayangi, dihargai dan dihargai. Apabila mereka cenderung merasa seolah-olah pasangan mereka menarik diri dari mereka, dengan alasan apa pun, ini sebenarnya menyebabkan hormon testosteron membanjiri sistem mereka, yang meningkatkan tahap tekanan mereka dan cenderung menjadikannya defensif.

Untuk seorang lelaki mengalami penurunan testosteron , sebaliknya, dia mengalami reaksi yang serupa di mana tahap tekanannya sendiri meningkat dan ini menjadikannya defensif juga.

Perkara menarik … eh?

Bagaimana Hormon Boleh Merosakkan Hubungan yang Hebat

Fikirkan berapa kali anda berada dalam suasana hati yang hebat, tidak sabar untuk berjumpa dengan pasangan anda. Anda pasti menghabiskan masa seharian dengan melakukan perkara-perkara yang membuat anda merasa lebih baik terhadap diri sendiri. Sekiranya anda wanita, anda mungkin telah meluangkan masa untuk mengatasi tekanan anda dengan bercakap dengan teman wanita anda mengenai pelbagai masalah yang anda alami, yang akan meningkatkan tahap oksitosin anda .

Anda pasti berasa hebat!

Namun, apabila mantan anda selesai bekerja untuk hari itu, dia pasti akan tertekan dan mengalami kesukaran setelah seharian bekerja. Dia sama sekali tidak mempunyai keinginan untuk membicarakan masalahnya kerana ini meningkatkan jenis hormon yang salah dalam sistemnya. Yang ingin dia lakukan hanyalah bersantai – mungkin menyelesaikan masalah dunia duduk di depan TV sebentar.

Tetapi dia sekarang berhadapan dengan pasangan yang ingin bercakap dan berkongsi serta berpelukan dan menjadi penyayang ketika itu di mana tahap stresnya tinggi dan mungkin juga tidak dapat dikendalikan. Dia belum berkesempatan untuk bersantai dari hari stresnya sendiri, tetapi dia sekarang berhadapan dengan pasangan yang merasa baik dan sepertinya tidak memahami keperluannya sama sekali. Ini adalah contoh mudah tetapi adakah anda melihat masalahnya di sini? Malah hubungan terbaik dapat dihancurkan oleh perbezaan hormon sederhana antara lelaki dan wanita jika terdapat kekurangan pemahaman mengenai mereka.

Sudah tentu, ada hubungan yang salah kerana alasan lain.

Apabila Hubungan Keliru Kerana Sebab Lain

Apa yang berlaku apabila anda melakukan semuanya dengan betul dan mantan anda masih menjauhkan diri dari anda?

Ada kalanya hubungan menjadi salah tanpa alasan yang dapat anda fahami sama sekali. Anda mungkin menyangka semuanya berjalan lancar, namun mantan anda memutuskan untuk berhenti memanggil anda, berhenti mengembalikan mesej anda dan menarik diri dari hubungan itu seolah-olah anda sama sekali tidak berada di sana.

Pasangan yang dijauhi sering merasa seolah-olah mereka tidak melakukan sesuatu yang salah, namun pasangan yang telah menarik diri sepenuhnya mungkin mempunyai idea yang sama sekali berbeza tentang di mana hubungan itu berlaku.

Yang benar adalah, ketika manusia jatuh cinta, mereka melepaskan hormon tertentu yang sangat mirip dengan hormon yang dilepaskan oleh orang yang menderita Gangguan Kompulsif Obsesif (OCD). Ini adalah salah satu sebab mengapa orang yang jatuh cinta tidak dapat memikirkan perkara lain melainkan orang yang dengannya, tidak dapat makan, tidak dapat tidur dengan betul dan tidak dapat menumpukan perhatian di tempat kerja.

Sudah tentu, hanya kerana anda merasa seperti ini tidak semestinya pasangan anda merasakan perkara yang sama pada masa yang sama. Sama seperti tidak semua orang merasa lapar pada masa yang sama, tidak semua orang mendapat perasaan yang sama pada masa yang sama.

bahagian yang malang tentang ini adalah bahawa kadang-kadang satu orang dalam hubungan itu akan mula berfikir untuk memajukan hubungan lebih jauh. Mereka akan meluangkan masa untuk memikirkan masa depan dan memainkan pelbagai senario dalam fikiran mereka tentang apa yang akan berlaku sebaik sahaja perkongsian berlangsung melepasi peringkat kencan.

Ini dapat menyebabkan orang itu mempercayai bahawa hubungan itu sebenarnya telah berkembang menjadi sesuatu yang jauh lebih mendalam daripada yang sebenarnya terjadi, sementara orang lain mungkin masih berusaha untuk mengetahui apa yang berlaku dengan perasaan mereka. Ini kadang-kadang dipanggil ‘hubungan segera’. Seorang pasangan berpendapat bahawa mereka baru berpacaran sementara yang lain sudah berada dalam mod hubungan penuh dan bertanya-tanya mengapa pasangan mereka nampaknya tidak berpasangan.

Kesalahan terbesar yang dapat dilakukan oleh seseorang dalam situasi ini adalah berusaha meyakinkan pasangan mereka bahawa mereka harus bersama atau meyakinkan mereka tentang betapa mereka mencintai mereka. Apabila lelaki melihat tingkah laku ini pada wanita, itu cukup untuk membuat mereka ingin memperlahankan atau bahkan melepaskan diri, bertanya-tanya apa yang sedang berlaku. Mereka melihat pasangan mereka entah bagaimana memerlukan dan putus asa dan kadang-kadang mereka dapat menarik diri atau bahkan menarik diri sepenuhnya. Keputusasaan dan rasa tidak selamat pada seorang wanita adalah perubahan total bagi lelaki.

Namun, terdapat banyak lelaki yang bersalah melakukan perkara yang sama kepada wanita yang mereka gemari. Mereka mungkin berusaha meyakinkannya bahawa tidak ada yang mencintainya sama seperti dia dan cuba beralasan dengannya bahawa dia lebih baik baginya daripada lelaki lain. Masalah dengan senario ini adalah bahawa mereka tidak memahami apa yang mereka lakukan salah.

Berfikir Kembali ke Permulaan untuk Mencari Jawapannya

Dalam hampir setiap perpecahan, jalan keluar untuk mendapatkan bekas kekasih anda adalah dengan berfikir sejak awal hubungan.

Seperti apakah pasangan anda ketika pertama kali bertemu? Lebih penting lagi, seperti apa anda ketika bersama di awal?

Kemungkinan anda berdua berada dalam tingkah laku terbaik anda. Anda berdua bekerja keras untuk memastikan orang lain bersenang-senang. Anda juga akan terlepas dari kebiasaan atau tingkah laku kecil, hanya kerana anda terdorong untuk memberi kesan yang baik pada orang lain. Sekarang fikirkan tentang kali terakhir anda menghabiskan masa dengan mantan anda. Adakah anda berdua saling menemani? Atau adakah anda bertengkar, tertekan, kecewa atau bimbang dengan apa yang dipikirkan orang lain?

Sekiranya anda tidak bergaul dengan baik, kemungkinan gambar yang dimiliki oleh mantan anda dalam fikirannya adalah gambaran anda berdebat, marah, menangis, kesal dan bimbang tentang masa depan hubungan. Ini tidak kondusif untuk memikirkan pemikiran gembira tentang masa depan yang positif dan bahagia bersama. Sebagai gantinya, mereka mungkin memikirkan cara untuk mencari seseorang yang lebih menyerupai orang yang sebenarnya ketika pertama kali bertemu dengan anda.

Betul – orang yang pernah anda temui ketika bertemu. Dia pasti akan jatuh cinta pada orang yang bahagia, yakin, positif, bermotivasi, berdikari ketika anda pertama kali bertemu. Anda pasti akan membuatnya merasa gembira ketika dia bersama anda dan mereka pasti akan tertanya-tanya bila anda terlepas dalam kesibukan anda untuk melihatnya lagi.

Jadi … apa yang berubah?

Kesalahan yang Mungkin Anda Lakukan

Adakah anda bersalah kerana cuba meyakinkan mantan anda untuk kembali bersama anda, walaupun setelah mereka berpisah dengan anda? Pasti, hati anda mungkin hancur dan gerak hati anda memberitahu anda bahawa ini adalah orang yang sepatutnya anda habiskan sepanjang hidup anda. Tetapi adakah mantan anda merasakan hal yang sama?

Sekiranya anda telah mencuba memanggil mantan anda, menghantar SMS, menghantar e-mel atau menghantar mesej, cuba meyakinkan mereka bahawa anda adalah orang yang tepat untuk mereka, kemungkinan anda mendorong mereka lebih jauh. Masalah dengan percubaan terus-menerus ini adalah bahawa mantan anda melihat mereka sebagai tindakan putus asa di pihak anda. Tiada siapa, lelaki atau perempuan, suka putus asa. Ia menimbulkan rasa tidak aman dan kekok dan itulah sifat yang sangat tidak menarik bagi sesiapa sahaja.

Kedua-dua lelaki dan wanita merasakan keyakinan sangat menarik pada lawan jenis. Orang yang yakin, tahu apa yang mereka mahukan dan tidak memerlukan orang lain untuk mewujudkannya, akhirnya sangat menarik bagi semua orang.

Namun seseorang yang tiba-tiba menjadi sangat yakin bahawa satu-satunya cara mereka dapat bahagia adalah dengan melekatkan diri kepada anda secara tiba-tiba sangat tidak menarik. Ingatlah bahawa pasangan anda mungkin jatuh cinta dengan versi anda yang gembira dan ceria.

Versi anda yang sengsara, kesepian, putus asa bukanlah perkara yang sama dan mantan anda mungkin tertanya-tanya apa yang berlaku kepada orang yang mereka cintai. Lagipun, orang yang tidak berpuas hati di depan mereka sekarang tidak membuat mereka merasakan perasaan yang sama seperti yang mereka rasakan ketika mereka jatuh cinta.

Adakah anda merasa seperti meluangkan masa dengan orang hebat sekiranya anda hanya mendengar penderitaan, berdebat, mengemis, memohon dan cuba meyakinkan, setiap kali anda berada di dekat orang itu? Sudah tentu tidak; anda mahu pergi dan pergi meluangkan masa dengan orang yang sedikit lebih menyenangkan bukan?

Jadi apa yang anda lakukan sekiranya anda telah menjadi mangsa perangkap meminta atau bahkan meminta mereka untuk kembali kepada anda dan, sebagai akibatnya, ia mendorong mantan anda lebih jauh? Itulah yang akan kita pertimbangkan seterusnya kerana, walaupun anda bersalah kerana menghantar mesej berterusan atau menghubungi mantan anda atau menghantar SMS, menghantar e-mel atau menghantar mesej kepada mereka, mungkin tidak terlambat untuk menyelamatkan hubungan anda yang putus.

Membalikkan Masalah Masa Lalu

Tidak peduli seberapa teruk yang anda mahukan, langkah pertama anda untuk mendapatkan mantan anda untuk kembali kepada anda adalah dengan mengelakkan menghubungi bekas pekerja anda dengan cara apa pun. Berhenti menghantar mesej. Berhenti memanggil. Hentikan e-mel. Jangan tanya rakannya tentang mereka – berhenti begitu sahaja.

Sekarang, fikirkan kembali siapa anda sebelum bertemu. Anda mungkin hidup baik dengan kehidupan anda sendiri. Anda pasti mempunyai pekerjaan anda sendiri, rakan anda sendiri, minat anda sendiri. Kembalilah dan buat mereka berguling seperti semula sebelum anda bertemu bekas kekasih anda.

Walaupun anda mungkin tidak merasakannya dan keadaan emosi sedih anda sendiri mungkin membuat anda merasa seperti duduk di rumah menunggu telefon berdering… jangan. Letakkan senyuman di wajah anda dan luangkan masa bersama keluarga dan rakan anda. Bergaul dengan orang yang membuat anda berasa seronok dengan diri anda dan masa anda bersama mereka.

Elakkan rakan-rakan atau orang-orang negatif yang akan membiarkan anda menjadi murung tentang cinta yang hilang. Orang-orang ini tidak akan membantu anda mendapatkan mantan anda sama sekali jadi pastikan anda menjauhkan diri dari mereka. Kuncinya di sini adalah untuk mengembalikan versi diri anda yang bahagia dan bebas yang mana bekas kekasih anda mula jatuh cinta.

Selepas beberapa ketika, mantan anda akan mula bertanya-tanya mengapa anda tidak memanggil atau menghubungi mereka dengan cara apa pun dan mereka akan mula risau tentang anda. Anda belum berada di sana, ketika ini berlaku, tetapi anda pasti akan memulakannya dengan baik. Fikirkanlah: untuk mantan bimbang anda menunjukkan bahawa masih perlu ada tahap penjagaan untuk anda.

Jadi – pelajaran besar di sini – berhenti menghubungi mereka dan sebaliknya, selesaikan apa yang berlaku dalam diri anda.

Memecahkan Gambar Hubungan Peri-Dongeng

Filem Hollywood banyak disalahkan untuk gambar dongeng yang kebanyakan orang ada dalam fikiran mereka tentang bagaimana cinta berfungsi. Entah bagaimana, layar perak berjaya membuat kita berfikir bahawa setelah banyak drama, konflik dan pertengkaran, cinta hidup kita tiba-tiba datang ke akal mereka dan kita semua akan hidup bahagia selamanya.

Ini tidak realistik dan ia cenderung berlaku dalam filem romantik idealis dan bukannya dalam kehidupan nyata.

Kebenarannya adalah: mantan anda bukan kunci kebahagiaan anda.

Awak.

Anda tidak perlu mempunyai orang lain dalam hidup anda untuk bahagia atau dipenuhi. Anda hanya memerlukan diri anda sendiri dan minat, hobi, minat dan perkara-perkara yang akhirnya membuatkan anda berasa seronok.

Semasa pertama kali bertemu dengan mantan anda, kemungkinan anda sudah bahagia, berdikari dan yakin. Ini adalah kualiti yang sangat menarik bagi lawan jenis. Jadi keluar. Berseronok. Lepak dengan rakan-rakan. Tonton filem komedi bodoh yang tidak membuat anda berfikir tentangnya atau yang membuat anda kesal. Beli pakaian baru. Dapatkan potongan rambut baru. Bersenam sedikit. Luangkan masa untuk menjadikan diri anda kelihatan dan berasa seronok.

Apabila anda kelihatan baik, anda merasa baik dan apabila anda merasa baik, anda menjadi menarik bagi semua orang di sekeliling anda lagi. Tahap keyakinan anda secara semula jadi akan meningkat dan anda akan segera menemui perkara yang menggembirakan di sekeliling anda.

Ada sebab lain untuk taktik ini.

Bukan hanya akan membantu anda mengatasi kenyataan bahawa anda sudah putus hubungan dengan mantan suami anda, tetapi juga akan membantu anda berhubung kembali dengan orang yang dulu semasa mantan anda pertama kali bertemu dan jatuh cinta dengan anda.

Menjalin semula hubungan dengan bekas anda

Apabila anda telah meluangkan sedikit masa untuk meningkatkan tahap keyakinan anda kembali ke tempat mereka sebelum anda bertemu dengan bekas kekasih anda, anda akan mula merasa lebih baik tentang diri anda. Anda juga akan berada dalam kedudukan yang lebih baik untuk bertemu dengan mantan anda sekali lagi.

Kadang-kadang, setelah anda berhenti menghubungi dia, cukup untuk membuat mereka ingin mengangkat telefon dan menghubungi anda untuk memastikan anda baik-baik saja. Sekiranya mereka melakukan ini, anda tahu dia masih menjaga anda dalam beberapa cara, tetapi jangan membuat kesalahan berjumpa terlalu cepat. Anda ingin memastikan anda berasa lebih seperti diri anda yang lama bahagia sebelum melakukan ini.

Walau bagaimanapun, jika dia tidak menelefon dan anda telah menghabiskan beberapa minggu untuk bekerja pada harga diri anda, anda mungkin ingin mencuba panggilan telefon mesra hanya untuk mengatakan ‘hai’. Jangan bersikeras anda ingin membicarakan hubungan dan jangan mengajaknya keluar minum kopi. Beri tahu mereka bahawa anda ingin mengucapkan ‘hai’ Ini juga memberi anda peluang untuk memulakan perbualan mengenai apa yang telah anda lakukan dalam beberapa minggu terakhir sejak anda berpisah. Biarkan mereka tahu bahawa anda telah keluar, bersenang-senang dan melakukan perkara untuk diri sendiri.

Tidak apa-apa juga ‘membiarkannya tergelincir’ yang kadang-kadang anda fikirkan tentangnya juga, tetapi jangan biarkan perbincangan awal lebih banyak terlibat mengenai hubungan atau perpecahan. Ini sangat penting.

Juga sangat penting: sebelum anda mengakhiri perbualan, nyatakan bahawa akan menyenangkan jika anda mengejar masa tertentu.

Tetapi jangan mencadangkan masa atau tempat.

Bermain Sukar Mendapat, Tidak Sukar Dikehendaki

Bukan rahsia lagi bahawa lelaki suka mengejar apa yang mereka fikir tidak dapat mereka miliki. Malangnya, banyak wanita mengambilnya terlalu jauh dan memutuskan untuk berkencan dengan seseorang yang baru untuk membuat bekas cemburu mereka. Ini tidak pernah berjaya. Dengan segera melompat ke lelaki lain, anda akan memberitahunya bahawa hubungan anda tidak penting bagi anda dan anda sudah berpindah. Walaupun dia masih mempunyai perasaan terhadap anda, dia tidak mungkin bertindak terhadap mereka.

Idea bermain sukar untuk mendapatkannya hanyalah mengingati untuk tidak menjatuhkan semua yang anda lakukan dan bergegas kepadanya ketika mereka memanggil. Biarkan panggilan masuk ke mel suara dan hubungi mereka semula ketika anda berada dalam kerangka pemikiran yang senang.

Sekiranya mereka mencadangkan tarikh, anda boleh menyetujuinya, tetapi pastikan anda mengubah hari yang dicadangkan. Contohnya, dia mungkin ingin berjumpa kopi pada hari Jumaat. Bersetuju untuk berjumpa kopi, tetapi beritahu dia bahawa anda sibuk pada hari Jumaat dan Sabtu itu akan lebih baik untuk anda.

Tidak ada bezanya apa lagi yang anda lakukan pada hari yang dicadangkan – panggil rakan, menonton filem, mencuci anjing anda – apa sahaja. Pastikan anda memahami bahawa anda sibuk dengan kehidupan anda sendiri. Sekiranya mereka ingin menjadi sebahagian daripadanya lagi, maka mereka perlu sedikit berusaha untuk mendapatkan perhatian anda.

Apabila anda akhirnya bertemu dengan mereka lagi, aturlah perjumpaan lain sehingga memaksa anda berada pada had masa. Jelaskan bahawa anda tidak boleh bertahan lama dan anda perlu pergi pada waktu yang tepat. Ini mungkin bermaksud mengurangkan perbualan anda dan, jika anda saling menikmati syarikat, itu pasti akan membuatkan dia menginginkan lebih banyak.

Setelah melalui pertemuan pertama anda, jangan tergoda untuk segera menghubungi mereka untuk mengatur tarikh yang lain. Biarkan beberapa hari dan lihat apakah mereka memanggil anda terlebih dahulu.

Ingat, dia masih mempunyai gambaran mengenai alasan anda berpisah. Satu pertemuan dengan anda sebagai diri anda yang lama tidak akan cukup bagi mereka untuk melupakan masalah yang membelah anda. Anda perlu meluangkan masa untuk menghidupkan kembali perasaan tersebut kepada anda sekiranya anda benar-benar menginginkannya kembali.

Hati-hati dengan taktik anda dalam bermain sukar untuk mendapatkannya. Anda sebenarnya tidak mahu menjadi salah satu daripada orang-orang yang sukar diinginkan. Inilah orang-orang yang melintasi keyakinan, menjadi sombong. Mereka mempunyai pendapat yang kuat dan mereka bersedia menyuarakannya, walaupun itu bermaksud menimbulkan hujah. Mereka berdegil untuk benar-benar tidak bersalah dalam putus hubungan dan mereka menyalahkan mantan mereka kerana melakukan semua yang salah.

Sekiranya anda mendapati pemikiran anda melintasi wilayah negatif ketika bersama mantan, bersiaplah untuk meninggalkan tarikh dan keluar sementara jalan masih baik. Sekiranya tidak, anda berisiko kehilangan dia untuk selamanya.

Mengembalikan Cinta Bekas Anda untuk Anda Lagi

Fikirkanlah: mantan anda berkumpul dengan anda kerana dia merasakan tahap tarikan untuk anda ketika anda bertemu. Semakin banyak masa yang anda habiskan bersama, semakin banyak perasaannya akan bertambah. Kemudian ada yang tidak kena dan hubungan itu berakhir. Mereka mungkin memberitahu anda bahawa mereka tidak merasakan hal yang sama lagi, atau mereka mungkin hilang dari kejauhan, enggan menghubungi anda atau menjawab mesej anda.

Walaupun api itu padam, anda dapat menjamin masih ada bara yang bersinar di belakang fikiran mereka di suatu tempat. Sudah menjadi tugas anda untuk menyalakan bara api kembali dan menyalakan api sekali lagi. Sekiranya anda serius untuk memenangi bekas kekalahan anda, akhirnya anda perlu membincangkan perkara yang salah dalam hubungan dan mengapa ia berakhir. Pastikan anda tidak membuat kesalahan melakukan ini terlalu cepat.

Setelah putus emosi, anda berdua memerlukan masa untuk menyusun fikiran dan menyelesaikan apa yang mungkin berlaku. Sudah tentu, apabila anda bertemu dengan bekas kekasih anda setelah berpisah sebentar, adalah penting agar anda tidak membincangkan masalah perpisahan semasa pertemuan pertama itu. Biarkan mereka melihat versi gembira dan yakin dari anda bahawa mereka jatuh cinta pada awalnya.

Anda mungkin mendapati bahawa ada orang yang ingin tahu mengapa anda tidak mencuba mereka untuk kembali atau menuntut untuk mengetahui mengapa mereka pergi, atau melakukan perkara yang akan mereka lakukan dalam situasi itu. Rasa ingin tahu ini sahaja sudah cukup untuk membuat mereka mengangkat telefon dan meminta tarikh lain, hanya untuk melihat apa yang akan anda lakukan seterusnya.

Sudah tentu, ada orang lain yang akan memutuskan bahawa anda mesti bermain permainan minda dan mereka akan terus berjauhan dengan anda. Sekiranya bekas anda adalah salah satu yang terakhir, tinggalkan seminggu selepas anda bertemu dan kemudian hubungi mereka untuk mengatur tarikh lain untuk bertemu di tahap persahabatan.

Walaupun taktik ini mungkin terdengar sangat mudah, mereka direka untuk membuat mantan anda memikirkan anda ketika anda tidak berada di sekitar. Semakin mereka memikirkan anda ketika anda berjauhan, semakin tinggi peluang mereka ingin menghubungi anda lagi.

Membangun Semula Hubungan yang Lebih Kukuh

Menginginkan hubungan lama yang pernah anda bawa kembali adalah sia-sia. Lagipun, hubungan yang anda terjalin berakhir. Ia tidak berjaya. Anda tidak mahu memperbaiki hubungan yang putus. Sebaliknya, anda ingin berusaha membina versi baru hubungan, hanya kali ini pada asas yang lebih kuat.

Fikirkan beberapa perkara yang sangat anda gemari mengenai hubungan masa lalu anda sebelum anda putus. Sekarang pertimbangkan beberapa bahagian yang anda tahu boleh menyebabkan masalah atau membuat anda tidak berpuas hati. Benar-benar selektif mengenai bahagian mana yang ingin anda bawa ke dalam hubungan baru dengan mantan anda dan bahagian mana yang ingin anda tinggalkan.

Apabila hubungan anda dengan bekas kekasih anda terjalin semula dan anda mula berkencan secara berkala lagi, inilah masanya untuk membincangkan perkara yang mungkin salah dalam hubungan sebelumnya. Sekiranya mantan anda tidak mahu bercakap, biarkan mereka berhenti sehingga mereka bersedia untuk membincangkannya. Bagaimanapun, jika anda bermain ‘sukar untuk mendapatkan’ dengan cara yang betul, mereka harus mula mencari cara untuk menarik perhatian anda, jadi mereka akan segera menemui masa yang tepat untuk membincangkan perkara yang salah.

Namun, daripada bertanya apa yang salah, cuba tanyakan apa yang lebih mereka sukai untuk dilakukan dengan betul. Ini memberi mereka peluang yang sah untuk menggunakan kemahiran menyelesaikan masalah mereka dan berusaha mencari jalan untuk membina ikatan yang lebih kuat antara anda. Berfokus pada aspek positif dari apa yang anda berdua nikmati dalam hubungan boleh menjadi cara yang senang untuk menangani masalah sensitif dan mengubahnya menjadi sedikit menyenangkan antara anda berdua.

Sekiranya anda memutuskan untuk memusatkan perhatian pada masalah masa lalu atau aspek negatif dari perpecahan, anda dapat mengetahui bahawa ia mengubah perbualan anda kembali ke wilayah negatif. Anda berisiko memulakan hujah dengan cara ini. Tetaplah mencari perkara baik yang boleh anda lakukan.

Apabila anda berdua mempunyai pemahaman yang lebih jelas tentang bagaimana anda mahu hubungan baru anda, jauh lebih mudah untuk membangunnya semula dengan asas yang kukuh.

Terlalu Cepat, Terlalu Segera

Ramai orang dengan serta-merta menganggap bahawa setelah anda berkencan dengan bekas kekasih anda, ini bermakna anda kembali bersama dalam hubungan. Walau bagaimanapun, pasangan anda mungkin tidak berfikir seperti ini. Kencan hanya menghabiskan masa antara satu sama lain, pergi keluar, melakukan perkara yang anda nikmati, tetapi itu bukan hubungan. Belum lagi.

Jangan terperangkap dengan anggapan apa yang mereka fikirkan atau rasakan kecuali jika mereka memberitahu anda secara khusus. Ini juga bermaksud anda tidak harus menuntut untuk mengetahui kapan mereka fikir anda akan dapat kembali bersama, atau anda akan kembali ke arah kelihatan seperti orang terdesak yang sudah mereka tinggalkan. Sebaliknya, terus bersenang-senang bersama. Keluar pada tarikh. Pastikan anda berdua menikmati diri anda sendiri. Dan melalui semua itu, pastikan anda bukan orang yang membuang semua perkara ketika mereka memanggil atau mahu keluar.

Walaupun mendapatkan kembali mantan anda mungkin menjadi tujuan utama anda, anda juga harus menjadikan kehidupan peribadi anda sebagai keutamaan. Lagipun, rakan, keluarga, pekerjaan, hobi dan minat anda adalah yang menjadikan anda siapa anda ketika anda tidak bersama bekas anda. Mereka adalah bahagian penting dari anda dan mereka membantu anda menjaga tahap keyakinan diri dan tahap tekanan anda ke bawah.

Sesekali, beri tahu mereka bahawa anda tidak ada tarikh dan anda mempunyai rancangan lain. Anda mahu mereka terus mengejar anda sehingga anda yakin bahawa perasaan mereka terhadap anda semakin meningkat. Tidak akan mengambil masa yang lama sebelum mereka yang bertanya kepada anda sama ada hubungan itu kembali bersama atau tidak.

Memperolehi Kebahagiaan Anda Selesai Lencana

Sekiranya anda berjaya mendapatkan bekas kekasih anda untuk kembali kepada anda, pastikan anda tidak menyembunyikan siapa anda sebenarnya. Orang dapat mempelajari helah kecil untuk membuat orang jatuh cinta kepada mereka sehingga mereka akan bertindak dengan cara tertentu atau mengatakan perkara-perkara tertentu untuk mengekalkan minatnya. Masalah dengan bertindak seperti ini adalah anda tidak menjadi diri sendiri. Sekiranya anda tidak menjadi diri sendiri, maka siapa pasangan anda yang benar-benar jatuh cinta? Dan apa yang akan dia fikirkan tentang anda yang sebenar sebaik sahaja anda berhenti berlakon dan mula menjadi diri sendiri lagi?

Sekiranya anda serius membina semula hubungan dengan mantan anda, jangan tergoda untuk mencuba muslihat atau permainan minda atau taktik bodoh yang dirancang untuk membuat orang menyukai anda. Jadilah diri anda sendiri. Anda ingat – orang yang yakin, suka bermain, suka bersenang-senang yang dia suka.

Jadilah versi terbaik diri anda. Tetap positif, cari kebaikan dalam perkara, dan cari cara untuk membawa kebahagiaan dalam hidup anda. Nikmati rakan anda, bersenang-senang dengan hobi atau minat anda. Lihat yang terbaik dan rasakan yang terbaik dan keyakinan anda akan ditunjukkan kepada dunia.

Apabila semuanya dikatakan dan dilakukan, bekas kekasih anda jatuh cinta dengan orang yang anda alami ketika pertama kali bertemu. Kemungkinan besar dia masih akan mencintai anda untuk siapa diri anda. Oleh itu, berikan dia versi terbaik untuk anda jatuh cinta sekali lagi.

Dan semoga berjaya!

Beri maklum balas

Please enter your comment!
Please enter your name here