Pelatih Kehidupan – Mencari Orang yang Tepat yang Akan Membimbing Anda untuk Berjaya dalam Setiap Aspek dalam Hidup

Seorang pelatih kehidupan, atau pelatih kemahiran hidup, seperti yang kadang-kadang dipanggil, pada dasarnya adalah pelatih peribadi untuk hidup anda. Seperti namanya, pelatih peribadi ini bekerjasama dengan orang-orang ke pelbagai bidang kehidupan mereka.

Bergantung pada keadaan anda dan bagaimana anda memutuskan untuk bekerja dengan jurulatih anda, mereka boleh mengambil beberapa peranan. Ini termasuk jurulatih motivasi, jurulatih pengembangan diri, pelatih eksekutif, pelatih perniagaan kecil atau kerjaya, atau pelatih hubungan.

Baca lebih lanjut untuk beberapa butiran mengenai apa yang perlu dicari dalam pelatih kehidupan.

Bab 1: Latihan Hidup Dijelaskan

Pada dasarnya, jurulatih anda ada untuk memberi inspirasi dan memotivasi anda untuk melakukan yang lebih baik, dengan cara tertentu. Biasanya, anda memilih bidang yang ingin anda kerjakan (objektif), dan jurulatih anda bekerjasama dengan anda untuk mengatur perubahan.

Banyak jurulatih akan menawarkan sesi bimbingan percuma dari semasa ke semasa sehingga anda dapat merasakan bagaimana mereka mengatur sesuatu. Ini memungkinkan anda untuk tidak hanya memberikan perkhidmatan mereka sesi latihan uji coba untuk melihat apakah anda sudah siap untuk itu, tetapi juga untuk mencuba individu pelatih dan melihat apakah anda “mendapatkan” gaya mereka atau tidak. Terdapat contoh seperti Tony Robbins yang menawarkan program yang boleh anda lakukan sendiri di rumah. Namun, pastikan anda memahami bahawa Bekerja dengan jurulatih melalui telefon atau secara peribadi mempunyai tahap kebertanggungjawaban terhadapnya. Apabila anda mengikuti kursus yang memerlukan anda bekerja sendiri, anda harus memastikan bahawa anda mengikuti sendiri.

Ingatlah bahawa kebanyakan individu yang membeli buku dan kursus seperti ini tidak pernah mengikuti kursus ini, atau tidak pernah mengikutinya! Jangan menjadi salah seorang individu! Tindakan akan membezakan anda setiap masa! Saya telah mengikuti kursus dan mengikuti dengan hasil yang menakjubkan, dan saya tahu bahawa memerlukan dedikasi… jika anda bersedia menjadi jurulatih hidup anda sendiri di rumah.

Beberapa orang yang berjaya dilatih akhirnya meneruskan karier sebagai jurulatih sendiri. Sekiranya ini menarik minat anda, anda mungkin ingin melihat sistem untuk mengembangkan kerjaya kejurulatihan. Jadi, siapa tahu? Sekiranya anda suka dilatih, anda mungkin juga suka melatih!

Oleh itu, jika anda memerlukan perubahan, atau bersedia untuk perubahan… atau jika perubahan telah berlaku kepada anda yang tidak anda harapkan… dapatkan jurulatih kehidupan! Atlet terbesar, paling dihormati dan dibayar tinggi di dunia mempunyai jurulatih, mengapa tidak?

Siapa yang boleh dilayan oleh perkhidmatan jurulatih kehidupan?

  1. Mereka yang menyedari bahawa mereka boleh dan melakukan banyak lagi.
  2. Mereka yang bersedia membuat perubahan besar dalam hidup mereka, atau yang baru saja membuat perubahan besar dan memerlukan bantuan untuk mengatasi.
  3. Mereka yang ingin memperbaiki pekerjaan, perniagaan, atau hubungan mereka.
  4. Mereka yang mengalami kerugian, seperti perceraian atau perniagaan yang gagal.
  5. Sesiapa sahaja yang ingin membuang tabiat lama yang tidak berkesan memihak kepada kebiasaan baru yang lebih berkesan.
  6. Ringkasnya, ada yang mahu memperbaiki!

Walaupun beberapa pelatih mempunyai kepakaran, dan mereka semua mempunyai gaya mereka sendiri, mereka biasanya bekerja dengan semua jenis individu di beberapa bidang. Satu kata berhati-hati, walaupun … anda mesti bersedia untuk ini. Jurulatih anda akan mencabar anda untuk melakukan perkara yang biasanya tidak anda lakukan. Mengapa anda membayarnya? Lagipun, jika anda dapat melakukannya sendiri, anda tidak memerlukan jurulatih!

Bab 2: Ketahui Mengenai Harga

Individu profesional, peniaga kecil, usahawan dan seluruh syarikat, mengambil jurulatih untuk membantu membimbing mereka ke arah yang segar. Pelatih kehidupan digunakan untuk menolong seseorang dalam meningkatkan kehidupan peribadi dan profesional mereka. Bimbingan hidup dirancang untuk membantu orang dalam mengembangkan kemampuan mereka dan memperbaiki kehidupan mereka. Semasa sesi bimbingan hidup, pelatih kehidupan membimbing profesional untuk memeriksa diri mereka sendiri dan mengerjakan rancangan untuk memperbaiki kesalahan atau kekurangan mereka. Adakah anda berminat dengan jurulatih kehidupan tetapi bimbang dengan kosnya? Bayaran untuk jurulatih profesional mungkin lebih tinggi daripada yang anda fikirkan tetapi secara amnya dengan sedikit usaha anda dapat mencari jurulatih profesional dalam julat harga yang anda mampu.

Harga untuk jurulatih profesional akan berbeza antara satu jurulatih dengan yang lain. Pelatih individu memastikan harga mereka sendiri, tidak ada undang-undang yang merangkumi pelatih kehidupan sehingga kos yang dikenakan berdasarkan pada apa yang ditanggung oleh pasar. Anda mungkin mendapati beberapa pelatih kehidupan mungkin menawarkan tawaran pakej atau harga tertentu untuk menangani item atau proses tertentu. Anda mungkin juga menemui pelatih kehidupan yang menawarkan penurunan harga pada konsultasi telefon bimbingan hidup atau bahkan bimbingan hidup melalui e-mel. Apabila anda memutuskan pelatih kehidupan, luangkan masa dengan jurulatih baru anda untuk membincangkan harga mereka agar tidak ada kejutan apabila anda mendapat bil.

Pelatih yang lebih berpengalaman dan berpengalaman lebih mungkin mengenakan bayaran yang jauh lebih besar. Anda dapat menghabiskan hingga 200 dan 50 dolar per jam untuk pelatih kehidupan yang berpengalaman tetapi anda akan sering mendapati bahawa ia bernilai baik. Tidak dianjurkan untuk memilih jurulatih yang tidak berpengalaman hanya untuk menyimpan wang. Cari jurulatih terbaik untuk keperluan anda walaupun jurulatih memerlukan sedikit lebih banyak wang. Anda mungkin mendapati bahawa pelatih yang berpengetahuan mampu membimbing anda melalui proses bimbingan hidup dalam sesi yang lebih sedikit daripada yang anda jangkakan.

Syarikat dan eksekutif perniagaan mula menyewa pelatih kehidupan untuk perniagaan mereka. Biasanya pelatih kehidupan akan mengenakan bayaran yang lebih besar kepada syarikat daripada individu yang berusaha menggunakan idea mereka sendiri. Sekiranya anda berminat untuk bekerja dengan jurulatih kehidupan tetapi mendapati bayarannya terlalu tinggi, tanyakan apakah mereka akan menawarkan potongan untuk individu.

Sekiranya anda ingin menjimatkan wang tetapi anda masih ingin menggunakan jurulatih kehidupan, anda pasti ingin menjadi jelas mengenai apa tujuan anda dan memastikan bahawa anda mencapai kemajuan ke arah tujuan anda dalam setiap sesi latihan kehidupan anda. Jurulatih hidup anda harus cukup berpengetahuan untuk memastikan anda tetap berada di jalan yang anda inginkan, setelah itulah mereka dibayar.

Bab 3: Teknik Apa Yang Perlu Dicari

Satu perkara untuk mencari jurulatih kehidupan yang mengikuti program latihan dan diperakui sebagai jurulatih kehidupan. Tetapi orang lain menjadi pelatih kehidupan yang baik. Pelatih kehidupan yang baik akan mempunyai kemampuan untuk menilai keperluan individu atau kumpulan dan membantu dan memajukannya. Mereka boleh bekerja dengan pelanggan mereka pada bila-bila masa dalam proses pertumbuhan dan pengembangan mereka.

Tidak kira berapa potensi jurulatih kehidupan peribadi atau jurulatih kehidupan berkumpulan. Apa yang benar-benar penting adalah hasilnya. Adakah pelatih mempunyai sejarah membawa perbezaan atau perubahan dalam kehidupan seseorang? Teknik pembinaan kehidupan yang berjaya dapat membantu pelatih membuat perbezaan. Walaupun jurulatih telah melakukannya sejak beberapa lama dan merupakan salah satu yang terbaik di luar sana, masih penting para pelatih kehidupan untuk terus mengembangkan kemahiran mereka dengan mempelajari teknik baru.

Berikut adalah senarai beberapa strategi pembinaan kehidupan yang paling berjaya. 3 bidang dan teknik yang disenaraikan sangat penting kerana ia menjadi tulang belakang kejayaan latihan.

Fikirkan perkara secara holistik

Sebagai jurulatih, sangat penting untuk memahami bahawa kehidupan orang ramai. Ini menunjukkan bahawa satu bahagian mempengaruhi keseluruhan. Contohnya, jika kehidupan peribadi seseorang itu buruk, ini juga boleh mempengaruhi kehidupan profesional mereka. Dalam hampir semua keadaan, kepingan kecil yang membentuk kehidupan seseorang berinteraksi antara satu sama lain. Salah satu teknik yang paling bermanfaat jika jurulatih bekerja dengan pelanggan untuk membantu mereka memahami bagaimana pelbagai aspek kehidupan mereka bekerjasama.

Kawasan yang memerlukan pertolongan

Teknik penting yang berbeza ialah jurulatih membantu orang menilai bidang yang dia mahu lebih baik. Dalam kes pembinaan kumpulan,

bidang keperluan ini harus ada kaitan dengan kumpulan. Mungkin sukar untuk menilai bidang ini pada mulanya. Tetapi sangat penting bahawa pelatih bekerjasama dengan orang itu melalui beberapa siri latihan seperti membuat kolaj dan menulis jurnal untuk membantu mereka menyedari apa yang ingin mereka ubah atau lebih baik.

Pelan tindakan

Membantu orang itu membuat rancangan tindakan yang sesuai dengan tujuan dan kehendak mereka juga merupakan teknik hebat lain. Tanpa rancangan tindakan yang bermanfaat, orang itu mungkin tidak mendapat banyak latihan. Sebagai contoh, untuk setiap bidang atau tujuan masalah, orang tersebut harus menyenaraikan sekurang-kurangnya satu perkara yang dapat mereka lakukan untuk melakukan perkara yang lebih baik.

Bab 4: Inventori Kualiti Hidup

Pengukuran Kualiti Hidup anda adalah masalah yang semakin penting untuk kesejahteraan anda. Ini harus menjadi bidang yang akan ditolong oleh jurulatih hidup anda.

Pelatih hidup anda harus melaksanakan ujian Kualiti Hidup, sehingga anda dapat menyoroti bidang apa pun dalam hidup anda di mana anda merasakan anda memerlukan perubahan, penambahbaikan, dan sebagainya.

Anda mempunyai lebih banyak tenaga semula jadi apabila anda merasa seronok dengan persekitaran, kesejahteraan, wang dan hubungan anda. Terdapat penilaian yang terdiri daripada 100 item yang, apabila selesai, memberi anda kekuatan dan kekuatan yang anda mahukan. Pastikan jurulatih hidup anda mempunyai sesuatu seperti ini dan alat untuk membantu anda mencapai matlamat anda dari penilaian.

Berikut adalah beberapa contoh soalan sehingga anda boleh bertanya apakah pelatih hidup anda menggunakan alat berharga ini:

Hubungan kekeluargaan

  1. Saya berdua gembira dan berpuas hati dengan pasangan / pasangan saya, atau gembira kerana masih bujang.
  2. Saya rapat dengan ibu bapa saya, masih hidup atau tidak. Tidak ada yang menghalangnya; tiada antara kami.
  3. Saya mempunyai kalangan rakan yang saya boleh lakukan, tanpa usaha.

Kerjaya / Perniagaan

  1. Kerja / kerjaya saya memuaskan dan berkhasiat bagi saya; Saya tidak dikeringkan.
  2. Saya sangat dipuji kerana kepakaran saya oleh pengurus, pelanggan dan / atau rakan sekerja saya.
  3. Saya berada di jalan kerjaya positif yang membawa kepada peningkatan peluang dan peningkatan.

Wang / Kewangan

  1. Saya mempunyai perbelanjaan sara hidup sekurang-kurangnya setahun di bank atau dana pasaran wang.
  2. Saya berada di landasan kemandirian kewangan atau saya sudah berada di sana.
  3. Saya tidak perlu berusaha untuk mencapai kejayaan kewangan; wang nampaknya menjumpai saya dengan sedikit usaha atau desakan.

Kegembiraan / Kegembiraan

  1. Saya menghabiskan masa lapang dengan sepenuhnya menikmati minat saya; Saya tidak pernah bosan.
  2. Hujung minggu (atau cuti lain) adalah kegembiraan bagi saya.
  3. Saya telah merancang cara yang sempurna untuk menghabiskan jam terakhir hari saya.

Keberkesanan / Kecekapan

  1. Saya tidak menghabiskan masa dengan orang yang menyusahkan saya atau yang menggunakan saya.
  2. Saya mempunyai lebih daripada cukup tenaga dan daya hidup untuk menjadikan saya sepanjang hari; Saya tidak mula menyeret.
  3. Saya tidak mempunyai masalah untuk meminta apa yang saya mahukan, daripada sesiapa sahaja.

Asas Peribadi / Tanggungjawab Kendiri

  1. Saya suka rumah saya: Lokasinya, gaya, perabot, cahaya, perasaan dan hiasan.
  2. Batasan saya cukup kuat sehingga orang menghormati saya, keperluan saya dan apa yang saya mahukan.
  3. Saya bertolak ansur dengan sangat sedikit; Saya tidak sanggup.

Pembangunan Diri / Evolusi Peribadi

  1. Saya boleh mati petang ini tanpa penyesalan.
  2. Saya menjalani hidup saya, bukan kehidupan yang dirancang orang lain untuk saya atau yang diharapkan daripada saya.
  3. Tidak ada yang tidak saya hadapi secara langsung; tiada apa yang saya hadapi.

Penjagaan Diri / Kesejahteraan Diri

  1. Saya mengambil sekurang-kurangnya 4 percutian dalam setahun.
  2. Hidup itu mudah; Saya tidak mempunyai masalah atau masalah yang tidak dapat diselesaikan yang mempengaruhi saya.
  3. Gigi dan gusi saya kelihatan hebat dan berada dalam keadaan baik.

Kebahagiaan

Tuliskan 10 perkara yang menjadikan anda paling gembira, sama ada anda mempunyai perkara ini dalam hidup anda atau tidak.

Keseronokan

Tuliskan 10 perkara yang memberikan kesenangan paling besar kepada anda, sama ada anda melakukan perkara ini dalam hidup anda atau tidak.

Jurulatih hidup anda semestinya dapat memberi anda ujian yang lengkap, membantu anda memperoleh markah dan tafsiran.

Bab 5: Mengenal pasti di mana anda berada

Mengenal pasti keperluan pembangunan anda boleh menimbulkan pemikiran. Sering kali, kita dapat melihat kursus latihan apa yang ada dan memutuskan mana yang paling berguna. Sebenarnya, lebih baik kita mencuba dan mengenal pasti apa yang diperlukan oleh pembangunan dan kemudian mencari jalan untuk memenuhi keperluan itu, yang mungkin atau tidak merupakan kursus latihan. Jurulatih hidup anda seharusnya dapat menolong anda melalui proses ini dan meletakkan anda di jalan yang betul untuk memperbaiki apa yang perlu diperbaiki.

Terdapat tiga peringkat untuk mengenal pasti keperluan anda.

  1. Kenal pasti kemahiran, pengetahuan dan tingkah laku apa yang ‘diperlukan’ agar anda berjaya.
  2. Lihat kemahiran, pengetahuan dan tingkah laku yang sebenarnya anda miliki sekarang.
  3. Jurulatih hidup anda harus dapat membandingkan ‘sebenar’ dengan ‘diperlukan’ untuk mengetahui jurang. Ini adalah keperluan pembangunan anda.

1. Kenal pasti kemahiran, pengetahuan dan tingkah laku apa yang ‘diperlukan’ agar anda berjaya.

Semua yang kita lakukan mempunyai spesifikasi untuk apa yang diperlukan untuk berjaya. Jurulatih hidup anda harus dapat membantu anda mempersempit spesifikasi ini. Pada tahap ini, perlu dipertimbangkan kemahiran, pengetahuan dan tingkah laku yang mungkin anda perlukan untuk berkembang pada masa akan datang untuk mencapai kejayaan anda. Anda mungkin tahu, misalnya, bahawa apa yang akan anda kerjakan di bidang pengembangan peribadi yang berbeza atau bahawa anda berminat dengan perubahan kerjaya. Apa kemahiran, pengetahuan dan tingkah laku baru atau berbeza yang anda perlukan?

Jurulatih anda harus mengarahkan anda untuk membuat senarai kemahiran, pengetahuan dan tingkah laku semasa dan masa depan yang anda perlukan

2. Jurulatih anda harus melihat kemahiran, pengetahuan dan tingkah laku yang sebenarnya anda miliki sekarang.

Jurulatih anda harus melihat senarai yang telah anda hasilkan dan membincangkan seberapa berkesan anda menandingi masing-masing. Penting untuk mengemukakan beberapa soalan yang ketat pada tahap ini dan menjawab dengan jujur! Adakah bidang pekerjaan anda, misalnya, di mana mengembangkan lebih banyak keyakinan akan memberi perbezaan nyata kepada kejayaan anda? Adakah terdapat pengetahuan, kemahiran dan tingkah laku yang anda perlukan pada masa-masa yang akan mendapat manfaat daripada beberapa perkembangan? Bolehkah anda mengenal pasti kawasan di mana anda merasa yakin dan percaya bahawa anda menunjukkan prestasi yang baik yang boleh menjadi kekuatan yang lebih besar bagi anda dengan beberapa perkembangan?

3. Jurulatih anda harus membandingkan ‘sebenar’ dengan ‘wajib’ untuk mengenal pasti jurang. Ini adalah keperluan pembangunan anda.

Jurulatih anda harus seberapa spesifik mungkin mengenai perkara yang perlu anda lakukan secara berbeza. Ini akan sangat membantu anda ketika memutuskan cara terbaik untuk memenuhi keperluan pembangunan anda. Ini juga akan membantu anda menilai dan mengukur kejayaan anda.

Bab 6: Menetapkan Sasaran

Untuk mencapai kejayaan dalam penetapan sasaran hidup adalah sangat penting. Tetapi, individu tidak tahu bagaimana menetapkan sasaran dan bagaimana melaksanakannya. Di sinilah bantuan jurulatih hidup anda datang.

Kekuatan untuk menetapkan sasaran dan membuat rancangan pencapaian adalah kemampuan kejayaan yang luar biasa. Ini adalah kemampuan paling ketara yang dapat anda pelajari dan sempurnakan. Penetapan sasaran akan melakukan lebih banyak perkara untuk membantu anda mendapatkan perkara yang anda inginkan dalam hidup daripada perkara lain yang telah anda dedahkan. Menjadi pakar dalam penetapan sasaran dan pencapaian sasaran adalah sesuatu yang mesti anda lakukan sepenuhnya sekiranya anda ingin memenuhi potensi anda sebagai manusia dan pelatih hidup anda harus membantu anda dalam hal ini.

Sasaran membolehkan anda melakukan pekerjaan yang anda ingin lakukan, tinggal di tempat yang anda gemari, berada bersama individu yang anda gemari, dan menjadi jenis individu yang anda inginkan dalam hidup anda. Dan tidak ada had untuk ganjaran kewangan yang anda dapat. Yang harus anda lakukan adalah menetapkan sasaran kejayaan kewangan, mencapai rancangan, dan kemudian melaksanakan rancangan tersebut sehingga anda berjaya dalam bidang tersebut. Ganjaran untuk menetapkan sasaran dan membuat rancangan dapat menentukan jenis kehidupan yang ingin anda jalani.

Jadi mengapa tidak banyak orang yang menetapkan sasaran? Menurut penyelidikan baru-baru ini, kurang dari tiga peratus orang Amerika telah menetapkan sasaran mereka dan kurang dari 1 persen mengkaji dan menulis ulang sasaran mereka setiap hari. Oleh itu, alasan mengapa individu tidak menetapkan sasaran mempunyai kepentingan yang besar. Saya berpendapat bahawa ada beberapa alasan asas mengapa orang tidak menetapkan sasarannya.

Orang hanya tidak serius dalam hidup mereka. Setiap kali saya bercakap dengan lelaki atau wanita yang mempunyai prestasi hebat atau luar biasa, saya mengetahui bahawa pencapaian itu berlaku setelah orang itu bertekad untuk “menjadi serius.” Sehingga anda benar-benar serius dan benar-benar bertekad untuk mencapai sasaran anda, tidak ada yang benar-benar berlaku.

Individu tidak memahami kepentingan sasaran. Kami mendapati bahawa lelaki dan wanita muda yang mula menetapkan sasaran sejak awal hidup selamanya berasal dari keluarga yang mementingkan sasaran. Perbincangan yang berlaku mengenai meja makan keluarga anda adalah antara pengaruh penentu yang paling kuat dalam hidup anda. Mka4 yakin jurulatih hidup anda dapat membantu anda dalam hal ini.

Bab 7: Pelan Tindakan

Saya telah bertemu dengan sedikit orang yang mempunyai rancangan untuk hidup mereka. Sebilangan besar penonton tidak aktif, menyaksikan kehidupan mereka berlangsung sehari demi hari. Mereka mungkin merancang karier mereka, pembinaan rumah baru, atau percutian. Tetapi mereka tidak pernah merancang kehidupan mereka. Akibatnya, banyak yang akhirnya kecewa dan kecewa, bertanya-tanya di mana mereka salah.

Pelan tindakan adalah kaedah yang akan anda gunakan untuk mengesan semua tindakan individu yang perlu diselesaikan agar dapat masuk ke Senarai Yang Harus Dilakukan dan mencoretnya dari senarai.

Pelan tindakan anda harus ditulis kerana ini membantu anda mencapai matlamat anda dengan lebih cepat dan tanpa melupakan apa-apa di sepanjang jalan. Ini juga membantu anda untuk mencapai setiap matlamat yang anda miliki tanpa meletakkan diri anda pada risiko masalah lain kemudian (seperti melupakan tugas penting!)

Sekarang, anda tidak perlu menggunakan rancangan tindakan untuk perkara mudah, seperti memeriksa e-mel anda. Anda harus membuat rancangan tindakan yang jelas untuk semua dan semua aktiviti yang menjadi tugas penting.

Pelan tindakan akan membantu anda untuk menyelesaikan perkara-perkara yang perlu dilakukan dengan cara yang jelas. Anda juga dapat melihat di mana anda berada, membuat perubahan yang diperlukan dan mengetahui apa yang akan berlaku seterusnya.

Jadikan rancangan tindakan anda sebagai yang mungkin diatur. Seseorang harus dapat masuk dan mengisi untuk anda sekiranya anda tidak dapat melakukannya sendiri kerana anda mempunyai arahan yang jelas yang boleh dicapai oleh mereka

Rencana tindakan anda perlu dimanfaatkan sesuai keinginan anda. Bagi sesetengah orang, rancangan tindakan jangka pendek yang diselesaikan setiap hari berfungsi dengan baik untuk motivasi. Bagi yang lain, senarai berjalan semua yang perlu dicapai membantu mereka mengatur semua pemikiran dan keperluan secara berterusan, membantu memastikan segala sesuatu tetap teratur dan mengikut jadual.

Pilih kaedah yang sesuai untuk anda dan jenis perniagaan atau jadual peribadi yang anda simpan dari cadangan jurulatih hidup anda. Tetapi, seringlah kembali ke rancangan anda dan melihat, mencoret dan mencapai perkara daripadanya. Perasaan yang akan anda peroleh ketika melakukan ini akan membantu anda untuk terus berada di landasan yang betul dan bahkan dapat menjadi motivasi agar tugas seterusnya dapat diselesaikan lebih cepat.

Apa yang berlaku apabila anda tidak dapat menyelesaikan tugas dalam jangka masa tertentu dan anda sudah hampir mencapai tarikh akhir? Ketika itulah tugas dapat mengubah keutamaan, yang merupakan aspek lain yang perlu anda pertimbangkan untuk pengurusan masa. Rancang supaya anda dapat meningkatkan keutamaan untuk item yang cepat menjadi tugas penting untuk diselesaikan.

Pastikan anda memilih pelatih kehidupan yang mempunyai kemahiran untuk menolong anda dalam hal ini.

Kesimpulannya

Sekiranya anda pernah mencuba kebiasaan yang sukar, mengubah corak tingkah laku, atau mencari kerjaya atau hubungan yang baru maka anda mungkin menyedari bahawa ia boleh menjadi sangat sukar!

Terlalu mudah untuk kecewa pada saat keadaan tidak berjalan lancar seperti yang anda rancang atau anda membiarkan niat baik anda tergelincir.

Apabila anda mempertimbangkannya, mungkin tidak menghairankan bahawa perubahan itu sukar, kerana:

  • Kehidupan tidak dapat diramalkan dan faktor di persekitaran anda di luar kawalan anda boleh menimbulkan masalah dalam melaksanakan apa yang telah anda rancangkan
  • Tekanan atau pengalihan mungkin berlaku untuk menekan atau menggoda anda untuk tidak mengikut landasan
  • Sekiranya anda telah mengikuti kebiasaan atau tindakan atau tingkah laku untuk sementara waktu, ia menjadi seperti jalan yang usang dan keluar dari alur itu memerlukan kemampuan untuk melangkah keluar dari zon selesa anda dan berusaha untuk membuat perubahan anda konsisten
  • Kehidupan dan tingkah laku semasa dan masa lalu anda mungkin mempunyai beberapa kelemahan tetapi mungkin juga mempunyai beberapa keseronokan yang anda enggan melepaskannya dan kadang-kadang sukar untuk mengambil risiko melepaskan diri dari perkara yang biasa, walaupun anda tidak selalu seperti itu keakraban.
  • Menciptakan kehidupan segar, kerjaya atau rancangan baru mungkin sukar jika anda tahu bahawa anda tidak senang dengan kerjaya atau hubungan anda sekarang tetapi anda tidak tahu apa yang anda mahukan – dalam hal ini anda dapat menghadapi kesukaran dalam mewujudkan visi positif yang dapat dicapai.

Jurulatih kehidupan boleh membantu anda menangani kesukaran di atas dengan melakukan perubahan.

Beri maklum balas

Please enter your comment!
Please enter your name here