Kemas kini TikTok klon Instagram mengemas kini untuk membenarkan video yang lebih panjang, pengeditan yang lebih mudah

Instagram hari ini melancarkan beberapa perubahan pada pesaing TikTok , Reels, setelah tinjauan awal mengenai ciri tersebut mengkritik reka bentuknya dan laporan menunjukkan ia gagal mendapat daya tarikan. Syarikat itu mengatakan bahawa ia bertindak balas terhadap maklum balas pengguna di beberapa bidang, dengan memberi pengguna Reels kemampuan untuk membuat video yang lebih panjang, memperpanjang pemasa, dan dengan menambahkan alat untuk memangkas dan menghapus klip untuk pengeditan yang lebih mudah.

Tik tok membantu mempopularkan video pendek 15 saat – tetapan lalai. Tetapi aplikasinya juga membolehkan video berdurasi hingga satu minit, yang merupakan pilihan yang popular. Reels, bagaimanapun, dilancarkan dengan sokongan hanya untuk video 15 saat. Tidak mengejutkan, komuniti Reels pengguna awal telah meminta kemampuan untuk membuat video yang lebih panjang, mirip dengan TikTok.

Tetapi Instagram tidak memberi mereka satu minit penuh. Sebagai gantinya, ia menambah kemampuan untuk membuat Reel sehingga 30 saat. Ini dapat memaksa pengguna untuk membuat kandungan asli untuk Reels, dan bukannya menggunakan semula video TikTok mereka yang lebih lama di Instagram.

 

Kredit Gambar: Instagram

Syarikat itu mengatakan ia juga akan membolehkan pengguna memperpanjang pemasa hingga 10 saat dan akan membolehkan pengguna memangkas dan menghapus klip agar penyuntingan lebih mudah.

“Kami terus meningkatkan Reels berdasarkan maklum balas orang, dan kemas kini ini menjadikannya lebih mudah untuk dibuat dan diedit. Walaupun masih awal, kami melihat banyak konten kreatif yang menghiburkan, ‚ÄĚkata Pengarah Instagram Reels, Tessa Lyons-Laing.

Penyesuaian proses pembuatan dan penyuntingan video dapat membantu mempermudah beberapa titik kesakitan yang lebih menyusahkan, tetapi tidak sepenuhnya menangani masalah yang dihadapi Reels.

Apa yang menjadikan TikTok begitu mudah digunakan adalah bahawa anda tidak perlu menjadi penyunting video yang hebat untuk membuat video bentuk pendek yang digilap dengan muzik. Dengan ciri TikTok’s Sound Sync, aplikasi, secara automatik dapat mencari muzik yang diselaraskan dengan klip video anda, jika anda tidak ingin mengendalikan sepenuhnya pengalaman penyuntingan.

Pada Reels, terdapat lebih banyak penyuntingan manual yang berkaitan dengan mencari muzik yang tepat dan memadankannya dengan suntingan anda – yang harus anda lakukan sendiri, dan bukannya menyerahkannya kepada teknologi untuk anda lakukan.

 

Kredit Gambar: Instagram

Walaupun merupakan usaha tanpa malu menjadi klon TikTok, Reels tidak memiliki ciri TikTok lain, seperti duet atau kawalan ibu bapa “Family Pairing” . Ia juga sukar untuk mengetahui cara berkongsi video dengan lebih tertutup. Gulungan boleh diposkan ke Stories, di mana ia hilang, atau mereka boleh muncul di profil anda di tab mereka sendiri – yang merupakan pilihan reka bentuk yang membingungkan. Tambahan, penyatuan Reels dalam aplikasi Instagram menyumbang kepada pengembungan aplikasi . TikTok adalah keseluruhan rangkaian sosial, tetapi Reels berusaha memasukkan pengalaman kreatif yang lebih luas itu ke dalam kotak yang jauh lebih kecil di samping banyak ciri lain, seperti Cerita, Belanja, Video Langsung, IGTV dan penerbitan foto dan video yang lebih standard. Rasanya terlalu banyak.

Oleh itu, Reels telah berjaya memasuki sejumlah pengguna berprofil tinggi. Hari ini, ia terkenal sebagai pencipta lagu seperti Billy Porter , Blair Imani , Doug the Pug , Putera William dan Kate dan Eitan Bernath sebagai contoh kandungan kreatifnya.

Walaupun nasib TikTok masih menjadi tanda tanya besar di AS , tidak jelas, pada ketika ini, jika Instagram akan bersedia untuk menyerap penonton TikTok sekiranya berlaku larangan.

Instagram mengatakan bahawa pilihan untuk membuat Reels 30 saat dilancarkan hari ini, sementara ciri pemangkasan dan penyuntingan baru kini disiarkan. Pelanjutan Pemasa juga akan dilancarkan dalam beberapa hari akan datang.

Ciri-ciri itu akan tersedia di 50 negara di seluruh dunia di mana Reels tersedia dan di tempat lain, ketika Reels berkembang ke pasaran baru.

Leave a Comment