Galaxy S20 FE adalah flagship bajet baru Samsung

Satu perkara yang pasti diketahui oleh Samsung: ia berminat dengan perdana bajet. Kategori ini masuk akal hari ini, kerana pengguna semakin tidak bersedia menghabiskan utara $ 1,000 untuk telefon baru. Perkara itu berlaku dua kali ganda semasa wabak COVID-19, dengan orang yang meninggalkan rumah lebih jarang dan hanya tidak mempunyai pendapatan boleh guna yang sama dengan mereka, di tengah kelembapan ekonomi dan pengangguran yang meluas.

Apa yang kurang pasti adalah bagaimana meletakkan peranti sedemikian. Samsung telah melalui banyak nama, termasuk, baru-baru ini, baris “Lite”. Nama itu masuk akal dari perspektif utiliti. S10 Lite hanyalah versi unggulan dengan nama serupa. Walau bagaimanapun, pada akhirnya, saya mengesyaki bahawa Samsung memutuskan bahawa menunjukkan kekurangan pada peranti tidak sesuai dari perspektif penjenamaan, itulah sebabnya kami sedang melihat Samsung Galaxy S20 FE – atau “Fan Edition.”

 

Kredit Gambar: Samsung

Nama itu menunjukkan bahawa produk tersebut adalah kemas kini ke S20 yang ditujukan dengan tegas kepada peminat Samsung. Inilah yang dikatakan oleh ketua Mobile TM Roh mengenai peranti baru: “Kami sentiasa bercakap dengan peminat kami dan mengambil maklum balas, dan kami mendengar apa yang mereka gemari mengenai siri Galaxy S20 kami, ciri apa yang paling sering mereka gunakan dan apa yang mereka mahukan baru telefon pintar. S20 FE adalah lanjutan dari keluarga Galaxy S20 dan merupakan permulaan kaedah baru untuk membawa inovasi yang bermakna kepada lebih ramai orang untuk membiarkan mereka melakukan perkara yang mereka sukai dengan yang terbaik dari Galaxy. “

Itu benar dari perspektif tertentu. Samsung mengatakan bahawa ia melakukan beberapa kumpulan fokus untuk menghasilkan kombinasi yang tepat untuk FE, yang saya percaya. Mungkin juga benar bahawa “lebih murah” adalah ciri besar yang dicari oleh banyak orang di telefon bimbit mereka dalam beberapa tahun kebelakangan ini, jadi dari sudut itu, Samsung mendapat jumlah peminat di sini – $ 699 untuk sesuatu yang mendekati kapal induk tidak begitu buruk, ini hari-hari.

Dan Samsung memberi perhatian untuk memperhatikan komponen yang dibuat di sini atas nama menjaga agar harga tetap turun. Perubahan terbesar dari siri S20 yang lain adalah penurunan bahan, dari reka bentuk, paparan dan spesifikasi kamera dari kaca dan logam ke plastik (polikarbonat). Pada jarak 6.5 inci, ukuran skrin sebenarnya berada di antara S20 dan S20 +, tetapi ia telah dikurangkan dari resolusi QuadHD + ke FHD + – serupa dengan yang anda dapati di Galaxy A71. Kadar penyegaran kekal pada 120Hz, walaupun layar melengkung hilang.

 

Kredit Gambar: Samsung

RAM 8GB S20 telah dikurangkan menjadi 6GB, walaupun storan standard 128GB tetap sama. Anda akan mendapat Snapdragon 865 yang sama di atas kapal dan, yang menarik, bateri sebenarnya telah ditingkatkan dari 4,000mAh menjadi 4,500mAh, kerana jejak peranti yang lebih besar. Terdapat tiga kamera menghadap belakang, dengan telefoto turun dari 64 megapiksel menjadi lapan – walaupun kamera selfie menghadap ke depan telah ditingkatkan dari 10 megapiksel menjadi 32.

Bukan yang terbaru dan terhebat, tetapi secara keseluruhan, kompromi yang cukup munasabah dibuat atas nama mencukur $ 300 dari harga permulaan peranti. Pra-pesanan bermula hari ini. Peranti mula dihantar pada 2 Oktober.

Leave a Comment