iOS 14 kini boleh dimuat turun

Apple baru sahaja mengeluarkan versi terakhir iOS 14 , versi utama sistem operasi seterusnya untuk iPhone. Ia adalah muat turun percuma dan berfungsi dengan iPhone 6s atau lebih baru, kedua-dua generasi iPhone SE dan model iPod touch terbaru. Sekiranya peranti anda menjalankan iOS 13, ia menyokong iOS 14. Kemas kini mungkin tersedia atau tidak, tetapi terus periksa kerana orang sekarang menerima kemas kini.

Syarikat ini juga melancarkan kemas kini utama untuk iPad, Apple Watch dan Apple TV hari ini. Oleh itu, anda juga boleh mengharapkan beberapa ciri baru dengan iPadOS 14 , tvOS 14 dan watchOS 7 juga.

Pelepasan kemas kini itu mengejutkan banyak pembangun . Apple semalam mengumumkan bahawa iOS 14 akan siap untuk masa perdana hari ini. Biasanya, syarikat mengumumkan tarikh pelepasan seminggu atau dua minggu lebih awal. Dengan cara ini, pembangun mempunyai masa yang cukup untuk memperbaiki bug terakhir dan menghantar kemas kini ke App Store.

Sekiranya anda mengemas kini iPhone anda hari ini, jangan terkejut jika anda menemui beberapa bug di sana sini dari aplikasi pihak ketiga. Terdapat beberapa perubahan besar di bawah tudung dan tidak ada yang menjangkakan perubahan yang singkat.

Kemas kini sedang dilancarkan dan tersedia di udara dalam aplikasi Tetapan, dan dengan memasukkan peranti anda ke iTunes untuk kemas kini berwayar. Tetapi pertama, sandarkan peranti anda. Pastikan sandaran iCloud anda terkini dengan membuka aplikasi Tetapan pada iPhone atau iPad anda dan mengetuk maklumat akaun anda di bahagian atas dan kemudian pada nama peranti anda. Selain itu, anda juga boleh memasang peranti iOS ke komputer anda untuk membuat sandaran manual di iTunes (atau benar-benar melakukan kedua-duanya).

Jangan lupa menyulitkan sandaran anda di iTunes. Lebih selamat jika seseorang menggodam komputer anda. Dan sandaran yang disulitkan merangkumi kata laluan yang disimpan dan data kesihatan. Dengan cara ini, anda tidak perlu menyambung semula ke semua akaun dalam talian anda.

Setelah ini selesai, anda harus pergi ke aplikasi Tetapan, kemudian ‘Umum’ dan kemudian ‘Kemas kini Perisian.’ Maka anda akan melihat ‘Kemas kini Diminta …’ Ia akan mula memuat turun secara automatik setelah muat turun tersedia.

Perubahan terbesar iOS 14 adalah pengenalan widget di skrin utama, Perpustakaan Aplikasi baru untuk menyemak imbas semua aplikasi anda dan kemampuan untuk menjalankan Klip Aplikasi – itu adalah aplikasi mini yang menampilkan sebahagian kecil aplikasi dan yang dapat anda jalankan tanpa memasang apa-apa.

Terdapat juga banyak penyempurnaan, seperti ciri baru untuk Mesej, dengan fokus besar pada kumpulan dengan @ -sebutan dan balasan, aplikasi Terjemahan baru yang berfungsi pada peranti anda, petunjuk arah berbasikal di Peta Apple di beberapa bandar dan pelbagai peningkatan dalam Nota, Peringatan, Cuaca, Rumah dan banyak lagi.

Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai iOS 14, saya melihat beberapa ciri dalam versi baru pada awal musim panas ini:

Leave a Comment