Galaxy Fold baru Samsung tiba pada 18 September dengan harga $2,000

Sejauh pelancaran produk revolusi, Galaxy Fold boleh menjadi jauh lebih baik. Ini bukan kerana kekurangan gembar-gembur, tentu saja. Prelude bertahun-tahun yang diselaraskan oleh harapan Samsung yang tersekat-sekat memberikan banyak peningkatan, tetapi pada akhirnya, peranti itu terasa seperti kekecewaan sebahagiannya.

Sejumlah unit awal rosak kerana pelbagai sebab. Samsung menarik balik yang boleh dilipat, kembali ke papan gambar dan melepaskannya pada garis masa yang tertunda. Saya menghadapi masalah dengan sampel kedua saya dengan cepat. Pada penghujung hari, peranti ini hanya memerlukan tahap keseronokan yang tidak mampu dimiliki oleh kebanyakan pengguna dengan peranti mudah alih sehari-hari.

Galaxy Fold Z 2, yang merupakan inti dari acara lampiran Unpacked hari ini, sebahagian besarnya dikhaskan untuk menangani aduan terbesar mengenai yang asli. Memandangkan masalah dengan yang asli, itu adalah tujuan yang mengagumkan seperti mana pun. Kami semua menyedari bahawa Galaxy Fold akan menjadi proses pembelajaran untuk Samsung – dan pastinya ada tahap tertentu untuk memberi perhatian – tetapi berbanding dengan peranti syarikat yang lain, ia tidak terasa selesai.

Kami pastinya tidak selesa menasihati orang ramai untuk membeli peranti tersebut dengan harga $ 2,000. Fold Z 2 harganya sama (yang dikatakan masih mahal untuk kebanyakan orang), tetapi ia mungkin merupakan produk yang semestinya gen pertama. Saya akan menunggu sehingga kami mempunyai masa semakan yang mencukupi untuk mengatakan apa-apa yang pasti mengenai peranti ini, tetapi dalam pembelaan Samsung, syarikat itu sepertinya telah menangani sebahagian besar masalah utama dengan yang asli – terima kasih sedikit demi sedikit kepada beberapa pihak kemajuan yang diperkenalkan dengan Flip tahun lalu.

Kemas kini terbesar di sini adalah penambahan apa yang disebut syarikat sebagai “Ultra Thin Glass” ke paparan utama 7,6 inci yang boleh dilipat. Itu adalah salah satu titik kesakitan terbesar yang asli – sekerat teknologinya, tidak ada gunanya jika skrin sentuh tidak tahan dengan sentuhan. Teknologi di sini lebih kurang sama dengan yang diperkenalkan Samsung dengan Flip.

Hal yang sama berlaku untuk teknologi “penyapu” baru, yang menggunakan sikat untuk menyingkirkan zarah yang mungkin jatuh ke dalam telefon. Ini adalah masalah lain dengan yang asal – omong kosong berada di belakang skrin, menyebabkan kerosakan ketika tekanan diberikan ke depan oleh pengguna. Ini adalah ciri generasi ketiga, menurut Samsung, menggunakan berus yang lebih nipis daripada yang asli. Setiap syarikat:

Untuk mencapainya, Samsung mengembangkan teknologi penyapu inovatif baru untuk mencapai tahap perlindungan yang sama di ruang yang lebih kecil. Galaxy Z Fold2 Hideaway Hinge menampilkan teknologi pemotongan langsing revolusioner, komposisi serat yang diubah suai dan ketumpatan serat yang disesuaikan.

Itu cara yang menarik untuk mengatakan bahawa mereka membuat bulu yang lebih nipis. Engselnya juga telah diperbaiki untuk membolehkan peranti berdiri pada pelbagai sudut. Itu akan menjadi titik penting kerana syarikat itu kelihatan bersaing secara langsung dengan orang-orang seperti Microsoft’s Surface Duo dan mana-mana peranti dwi-skrin lain di jalan. Itu ditambah dengan Flex Mode (tambahan lain Flip), yang mengkonfigurasi ulang skrin untuk menggunakan sebaik mungkin paparan separa terbuka.

Kemas kini besar lain di sini adalah penambahan skrin menghadap depan yang jauh lebih besar. Pada jarak 6.2 inci, bahagian depan peranti sebenarnya adalah paparan yang dapat digunakan untuk digunakan semasa peranti ditutup. Kali terakhir, skrin menghadap ke depan mempunyai nisbah aspek yang pelik dan tidak begitu hebat untuk apa-apa kecuali pemberitahuan. Syarikat itu seolah-olah mengambil sesuatu dari penurunan pertama Huawei ke dalam kategori lipat.

Fold baru mempunyai sokongan 5G, tentu saja – itu kini menjadi standard di seluruh kapal induk syarikat, bersama dengan beberapa peranti peringkat pertengahan. Itu ditambah dengan hayat bateri 4.500 mAh yang hebat (dibahagi dua, masing-masing di belakang paparan), 12GB RAM dan storan 256GB. Hanya ada satu pilihan memori / storan untuk peranti untuk Negeri, yang akan berjumlah $ 2,000.

Itu memberi hak kepada pembeli untuk perkhidmatan Galaxy Z Premier, yang merangkumi sokongan atas permintaan untuk telefon dan penggantian sekali selepas kerosakan skrin secara tidak sengaja. Terdapat juga banyak faedah lain yang dilontarkan, seperti keahlian Founders Card dan akses bermain golf, atau makan malam di restoran berbintang Michelin. Saya lebih suka sepasang Galaxy Buds, jujur, tetapi Samsung benar-benar mendorong sudut kemewahan di sini.

Galaxy Z Fold 2 siap untuk pra-pesanan pada 2 September, dan mula dihantar pada 18hb.

Leave a Comment