Bagaimana Untuk Mencapai Lebih Banyak Dalam Fraksi Masa – Mendapatkan Keputusan Super Fast Melalui Prioritizing, Leveraging and Focus

Kelajuan dan intensiti kehidupan kita, baik di tempat kerja dan di rumah, meninggalkan beberapa kita yang berasa seperti seorang lelaki yang menunggang kuda yang penuh kegembiraan. Kesibukan berterusan sehari-hari kita – terlalu banyak untuk dilakukan dan masa yang tidak mencukupi; tekanan untuk menghasilkan dan menyemak barang-barang pada senarai tugasan kami setiap hari – nampaknya menentukan arah dan kualiti kewujudan kami untuk kami.

Walau bagaimanapun, jika kita menghampiri hari-hari kita dengan cara yang lain, kita secara sengaja dapat mengubah pola kawalan ini. Ia hanya memerlukan keberanian untuk melakukan kurang. Ini mungkin mudah dibaca, tetapi kurang berkesan sebenarnya boleh menjadi sangat sukar. Sering kali, kita salah percaya bahawa melakukan yang kurang menjadikan kita malas dan mengakibatkan kekurangan produktiviti. Daripada melakukan kurang membantu kita menikmati apa yang kita capai. Kami belajar untuk melakukan kurang daripada apa yang bersifat luaran, dan terlibat dalam tingkah laku yang mengalahkan diri yang lebih sedikit, jadi kami menciptakan kehidupan yang kaya yang kami benar-benar merasa hebat.

Hanya melakukan kurang untuk kepentingannya sendiri boleh menjadi mudah, mengejutkan, dan transformatif. Bayangkan mempunyai perbualan yang sebenar dan tidak tergesa-gesa di tengah-tengah hari kerja yang tidak diingini dengan seseorang yang anda sayangi. Bayangkan menyelesaikan satu tugas diskrit pada satu masa dan berasa tenang dan gembira mengenainya. Dalam buku ini, anda akan melihat pendekatan baru. Pendekatan ini sama-sama berguna untuk kehidupan peribadi kita dan kehidupan kerja kita. Sebenarnya, kedua-dua buah belahan pekerjaan dan kehidupan peribadi kita selalu merenung dan mempengaruhi satu sama lain, masing-masing mengubah dan / atau menguatkan yang lain.

Setiap kehidupan mempunyai makna yang mengagumkan, tetapi kabus aktiviti berterusan dan tabiat buruk biasa sering dapat mengaburkan makna kita sendiri. Mengakui dan mengubahnya, dan kita dapat menikmati lagi cara yang kita sumbangkan di tempat kerja, menikmati kemanisan kehidupan kita, dan berkongsi secara terbuka dan murah hati dengan orang yang kita cintai. Kurang kesibukan membawa kepada penghayatan kesucian hidup. Melakukan kurang membawa kepada lebih banyak cinta, keberkesanan dan ketenangan dalaman, dan keupayaan untuk mencapai lebih banyak hal yang paling penting bagi kita.

Mengutamakan

Tidak semua perkara dalam kehidupan boleh menjadi keutamaan. Banyak perkara penting yang akan bersaing untuk perhatian sepanjang hayat anda, tetapi tidak ada jam yang mencukupi dalam kehidupan seseorang untuk memberi perhatian kepada segala sesuatu yang berpotensi menjadi keutamaan.

Menentukan keutamaan asas anda adalah latihan utama dalam menggerakkan penggunaan masa anda dengan lebih cekap. Keutamaan asas anda menyediakan satu cara untuk membuat pilihan masa, membantu anda membuat keputusan di mana penting untuk melabur sendiri dan di mana anda boleh melepaskannya.

Menetapkan keutamaan adalah satu perkara yang menentukan apa yang sangat penting. Dalam kes ini, “penting” bermakna penting kepada anda. Apakah aktiviti dan peranan yang memberi makna hidup anda? Ini adalah komponen kehidupan anda di mana anda ingin berjaya.

Tidak semuanya dalam hidup anda boleh menjadi keutamaan. Banyak perkara penting yang akan bersaing untuk perhatian sepanjang hayat anda, tetapi tidak cukup jam dalam kehidupan seseorang untuk memberi perhatian kepada segala sesuatu yang berpotensi menjadi keutamaan. Menentukan keutamaan asas anda adalah latihan utama dalam menggerakkan penggunaan masa anda dengan lebih cekap. Keutamaan asas anda menyediakan satu cara untuk membuat pilihan masa, membantu anda membuat keputusan di mana penting untuk melabur sendiri dan di mana anda boleh melepaskannya.

Setiap hari, anda juga perlu belajar menetapkan keutamaan tugas. Mengutamakan tugas termasuk dua langkah:

  • Menyedari apa yang perlu dilakukan
  • Memutuskan perintah untuk melakukan tugas tersebut

Bagaimana anda menentukan apa kerja yang perlu dilakukan? Untuk sebahagian besar, ia berkaitan dengan keutamaan asas anda. Untuk menjadi cekap dalam penggunaan masa anda, anda perlu menyisihkan kerja yang tidak sesuai dengan keutamaan asas anda. Belajar untuk mengatakan “tidak” kepada pekerjaan yang kelihatan menarik dan mungkin memberikan rasa pencapaian yang selamat tetapi tidak sesuai dengan keutamaan asas anda.

Anda juga perlu memisahkan tugas yang memerlukan kerja sibuk yang cenderung untuk dimakan pada masa anda. Banyak tugas yang mengisi hari anda mungkin tidak perlu dilakukan sama sekali atau boleh dilakukan kurang kerap. Mengutamakan tugas bermakna bekerja pada tugas yang paling penting terlebih dahulu tanpa mengira bagaimana anda tergoda untuk tugas yang kurang penting.

Kemahiran tertentu membantu dalam menggunakan masa dengan berkesan. Kebanyakan kemahiran ini adalah mental. Walaupun tidak perlu untuk membangunkan semua kemahiran, masing-masing menyumbang kepada keupayaan anda untuk mengarahkan penggunaan masa.

Pengertian masa adalah kemahiran untuk menganggarkan berapa lama tugas yang diperlukan untuk mencapai. Pengertian masa yang baik akan membantu anda menjadi lebih realistik dalam merancang aktiviti anda. Ia membantu mencegah kekecewaan yang tidak pernah cukup masa untuk menyelesaikan tugas.

Untuk meningkatkan rasa masa anda, mulailah dengan membuat nota mental tentang berapa lama ia sebenarnya diperlukan untuk melakukan tugas-tugas rutin tertentu seperti bersiap-siap di pagi hari, menjalankan beban dobi atau menyampaikan anak anda ke seluruh bandar untuk latihan besbol.

Tetapan matlamat adalah kemahiran untuk menentukan di mana anda ingin berada pada akhir masa tertentu. Tetapan matlamat memberikan arah ke pagi anda, hari anda, minggu anda dan seumur hidup anda. Latihan untuk menentukan keutamaan seumur hidup anda adalah satu bentuk penetapan matlamat. Belajar menuliskan matlamat anda.

Jika anda seperti kebanyakan orang, matlamat hanya ingin anda sampai anda menulisnya. Pastikan matlamat anda khusus, seperti “rumpai katil bunga di depan rumah” dan bukannya “kerja di halaman.” Pastikan matlamat anda realistik atau anda akan sentiasa kecewa dengan rasa kegagalan.

Peralihan piawai adalah melaraskan piawaian anda apabila keadaan berubah. Piawaian anda adalah apa yang anda gunakan untuk menilai sama ada sesuatu yang cukup baik, cukup bersih, cukup cukup, dilakukan dengan cukup baik.

Perfectionists mempunyai piawaian yang sangat tinggi, tegar, dan mereka menghadapi masalah menyesuaikan diri dengan permintaan yang berubah atau keadaan kehidupan mereka. Membangunkan keupayaan untuk mengalihkan piawaian supaya anda dapat berpuas hati dengan kurang sempurna apabila tuntutan masa anda tinggi, dan bukannya merasa seolah-olah anda entah bagaimana jatuh pendek.

Perancangan masa menggariskan kerja yang anda perlu lakukan dalam tempoh tertentu. Kadang-kadang perancangan masa adalah semudah menulis senarai “To Do” untuk memudahkan anda memikirkan tentang terlalu banyak detail.

Pada masa yang sangat tertekan, senarai “Untuk Melakukan” mungkin berkembang untuk memasukkan kalendar yang lebih spesifik apabila tugas akan dilakukan. Walaupun jadual waktu terperinci boleh terlalu mengurung untuk menggunakan semua masa, ia adalah cara yang baik untuk mengambil tekanan pada masa yang sangat mendesak.

Mengiktiraf penangguhan adalah kemahiran sendiri kerana procrastinators boleh melakukan pekerjaan yang luar biasa untuk menyembunyikan penangguhan mereka dari diri mereka sendiri. Penangguhan tidak perlu menangguhkan keputusan atau tindakan.

Anda mungkin menyamar sebagai tindak balas penangguhan dengan alasan seperti menunggu inspirasi, atau memerlukan masa yang besar untuk menumpukan perhatian penuh, atau memerlukan lebih banyak maklumat sebelum menangani sesuatu projek.

Ia memerlukan kemahiran untuk membezakan antara alasan penangguhan dan alasan yang sah untuk melambatkan keputusan atau tindakan. Tanpa keupayaan untuk mengenali anda, menangguhkan terdapat sedikit peluang untuk mengatasi kebiasaan immobilizing ini.

Petua untuk Membantu Anda Mengutamakan

Berikut adalah beberapa petua untuk membantu anda mengutamakan. Adalah penting untuk menggunakan petua ini secara teratur untuk membantu terus fokus. Setiap teknik ini dapat membantu anda dalam mencapai matlamat anda menjadi lebih berkesan dengan masa anda.

Setiap teknik ini dapat membantu anda dalam mencapai matlamat anda menjadi lebih berkesan dengan masa anda:

1. Asumsikan pemilikan masa anda

Kebanyakan individu akan terkejut jika seseorang mencapai dompet mereka tanpa bertanya dan membantu diri mereka untuk mendapatkan wang yang terdapat di sana. Tetapi bagaimana pula dengan membiarkan orang lain menolong diri mereka pada masa anda? Mengambil masa anda sendiri dan tidak membenarkan orang lain membuat komitmen masa anda tanpa izin anda. Ia tidak mementingkan diri untuk menjaga orang lain daripada memakan masa anda. Berikan waktu anda dengan bebas apabila anda mahu tetapi jangan membuat kesilapan untuk mengabaikan sumber ini, atau merasa bersalah apabila anda tidak membenarkan orang lain membuangnya. Fikirkan masa akhir-akhir ini apabila seseorang membuang masa anda. Bagaimana anda boleh menangani keadaan dengan lebih baik?

2. Mengutamakan

Selalu periksa diri anda untuk melihat bahawa anda bekerja pada perkara-perkara yang paling penting. Membantu anak anda bercakap melalui masalah, dia mempunyai atau membincangkan peristiwa hari ini dengan pasangan atau rakan mungkin lebih penting daripada mendapatkan hidangan yang dilakukan atau beban pakaian selesai. Jangan memikirkan keutamaan hanya sebagai tugas yang perlu dilakukan. Semasa anda mengingatkan diri anda untuk mengarahkan diri anda ke tugas-tugas yang paling penting terlebih dahulu, anda akan mendapati diri anda melepaskan tugas-tugas yang benar-benar tidak perlu dilakukan di tempat pertama.

3. Belajar untuk mengatakan “tidak”

Bukannya mengatakan perkataan itu begitu sukar. Lebih banyak rasa bersalah yang banyak wanita mengalami sebaik sahaja mereka menggunakan perkataan itu. Cuba berpusat pada perkara-perkara penting yang akan dilakukan kerana anda menggunakan perkataan dua huruf untuk menolak sesuatu yang bukan sebahagian daripada keutamaan anda. Memandangkan minggu lalu anda, apakah beberapa perkara yang sepatutnya anda katakan “tidak”?

4. Lindungi blok anda

Fikirkan hari anda sebagai blok masa yang besar dengan blok yang dibahagikan dengan gangguan semulajadi. Di mana anda mempunyai kawalan, simpan blok anda secara keseluruhan, menjadualkan temujanji dan mesyuarat, menjalankan tugas pada awal atau akhir blok bukan di tengah. Mempunyai pelantikan di tengah-tengah blok meninggalkan sedikit masa di kedua-dua hujung untuk menangani sekeping kerja utama. Menjaga blok waktu anda sekecil mungkin memberi anda rasa mempunyai lebih banyak masa yang tersedia.

5. Perwakilan

Ada perkataan “D” itu. Perwakilan bermaksud memberi tanggungjawab untuk tugas kepada orang lain. Itu menandakan anda tidak lagi perlu melakukan tugas itu, dan anda juga tidak perlu mengingatkan orang lain untuk melakukannya. Mampu mewakilkan beberapa tugas adalah cara membebaskan masa anda untuk pekerjaan yang hanya dapat anda lakukan. Sebagai orang lain belajar untuk melakukan pekerjaan, jangan tergoda untuk mengambil alih jika mereka tidak melakukannya dengan betul. Anda perlu belajar bahawa “dilakukan” mungkin “cukup baik.”

6. Fikirkan dari segi masa belian

Terdapat hubungan intim antara masa dan wang, di mana seseorang sering boleh digantikan dengan yang lain. Semakin sibuk jadual anda, lebih masuk akal adalah untuk membeli waktu dengan memilih barang dan jasa yang menyelamatkan anda dari meluangkan masa. Membayar seseorang untuk memotong halaman anda atau mengangkut anak-anak anda ke amalan besbol adalah contoh masa pembelian. Apakah beberapa cara tambahan yang boleh anda lakukan atau buat membeli sedikit masa?

7. Belajar untuk bekerja dengan jam biologi anda

Orang ramai mempunyai masa puncak hari apabila tenaga mereka berada pada tahap tertinggi dan tumpuannya. Tentukan masa yang mana hari adalah masa prestasi puncak anda dan merancang kerja anda dengan sewajarnya. Simpan mesyuarat dan tugas rutin untuk bahagian-bahagian lain hari apabila anda mempunyai pilihan. Apa bahagian hari yang terbaik bagi anda untuk melakukan tugas yang memerlukan tumpuan sebenar?

8. Letakkan pekerjaan besar ke dalam bahagian-bahagian yang boleh diurus

Salah satu sumber penangguhan adalah bahawa beberapa tugas boleh kelihatan terlalu menggembirakan walaupun bermula. Belajar untuk memecah tugas yang besar ke dalam kepingan yang boleh diurus dan kemudian mulakan dengan sekeping yang anda tahu yang anda boleh mengendalikan. Langkah paling mencabar pada usaha utama sering kali pertama. Selain itu, anda akan mempunyai rasa kepuasan yang lebih besar apabila anda menyelesaikan setiap bahagian tugas dan ini dapat membuat anda termotivasi hingga akhir. Fikirkan tugas utama yang anda ada di hadapan anda. Bagaimana anda boleh memecahkannya ke dalam kepingan-kepingan yang boleh diurus?

9. Bekerja untuk mengatasi penangguhan

Sebaik sahaja anda menyedari bahawa anda menangguhkan, langkah seterusnya adalah untuk mengatasi kebiasaan membuang masa ini. Di samping itu, penangguhan adalah kebiasaan, cara biasa untuk menangani tugas yang anda temukan tidak menyenangkan atau yang membuat anda takut kegagalan. Apabila anda melihat bahawa anda menangguhkan, membuat janji temu dengan diri anda untuk mengambil langkah pertama untuk menyelesaikan tugas. Tentukan secara tepat apa langkah pertama itu dan kemudian tetapkan masa tertentu dalam masa terdekat untuk memulakan kerja.

10. Ganti sendiri

Rayakan apabila tugas utama selesai atau cabaran utama dipenuhi. Salah satu masalah dengan kehidupan yang sibuk ialah anda boleh menjadi begitu sibuk sehingga anda tidak dapat menyaksikan penyelesaian kerja utama. Anda hanya berpindah ke kerja seterusnya tanpa meraikan kejayaan anda sebelum ini. Kegagalan ini membawa kepada fokus pada apa yang masih dibatalkan dan bukan untuk menikmati apa yang telah dicapai. Sediakan sistem ganjaran untuk diri anda sendiri yang berfungsi sebagai motivator untuk menyelesaikan tugas-tugas yang sukar dan pengakuan yang anda gunakan dengan berkesan masa anda. Sama ada mandi gelembung, dua bab dalam buku baru anda, atau panggilan telefon kepada rakan, mengakui pencapaian anda dengan memberi ganjaran kepada diri sendiri.

Mengalahkan Penangguhan

Jika anda mendapati diri anda menanggalkan tugas penting berulang kali, anda tidak bersendirian. Malah, ramai orang menangguhkan sedikit. Kunci untuk mengawal kebiasaan yang merosakkan ini adalah untuk mengenali apabila anda memulakan penangguhan, memahami mengapa ia berlaku, dan mengambil langkah aktif untuk menguruskan masa anda dengan lebih baik. Singkatnya, anda menangguhkan apabila anda menanggalkan perkara-perkara yang perlu anda fokuskan sekarang.

Jika anda mendapati diri anda menanggalkan tugas penting berulang kali, anda tidak bersendirian. Sebenarnya, banyak orang menangguhkan ke tahap tertentu. Kunci untuk mengawal kebiasaan yang merosakkan ini adalah untuk mengenali apabila anda mulai menunda-nunda, memahami mengapa ia berlaku, dan mengambil langkah aktif untuk menguruskan masa anda dengan lebih baik. Singkatnya, anda menangguhkan apabila anda menanggalkan perkara-perkara yang perlu anda fokuskan sekarang.

Bagaimana Mengatasi Penangguhan

Ikuti langkah-langkah ini untuk menangani dan mengawal penangguhan:

Langkah 1: Kenali bahawa anda sedang melonggarkan

Jika anda jujur ​​dengan diri sendiri, anda mungkin tahu apabila anda menangguhkan. Berikut adalah beberapa petunjuk berguna yang akan membantu anda mengetahui apabila anda menunda:

  • Mengisi hari anda dengan tugas keutamaan yang rendah dari Senarai Untuk Anda.
  • Membaca e-mel beberapa kali tanpa memulakan kerja pada mereka atau memutuskan apa yang akan anda lakukan dengan mereka.
  • Duduk di bawah untuk memulakan tugas keutamaan tinggi, dan hampir dengan serta-merta pergi untuk membuat secawan kopi.
  • Meninggalkan item di senarai Do To Anda seketika, walaupun anda tahu pentingnya.
  • Secara kerap mengatakan “Ya” kepada tugas-tugas tidak penting yang orang lain meminta anda lakukan, dan mengisi masa anda dengan ini dan bukannya dengan tugas-tugas penting yang sudah ada dalam senarai anda.
  • Menunggu “mood yang betul” atau “masa yang tepat” untuk menangani tugas penting.

Langkah 2: Mengamalkan Strategi Anti-Penangguhan

Penangguhan adalah tabiat – corak tingkah laku yang mendalam. Ini bermakna bahawa anda tidak akan memecahkannya semalaman. Tabiat hanya berhenti menjadi tabiat apabila anda terus berhenti berlatih, jadi gunakan sebanyak mungkin pendekatan untuk memaksimumkan peluang anda untuk menewaskan penangguhan. Beberapa tip akan berfungsi dengan lebih baik untuk sesetengah orang daripada yang lain, dan untuk beberapa tugas daripada yang lain. Kadang-kadang anda hanya perlu pendekatan baru untuk mengalahkan penangguhan.

Petua-petua umum ini akan membantu mendorong anda untuk bergerak:

  • Buat ganjaran anda sendiri. Sebagai contoh, janjikan diri anda sehelai flapjack yang lazat pada waktu makan tengah hari jika anda telah menyelesaikan tugas tertentu. Di samping itu, pastikan anda melihat betapa baiknya merasakan untuk menyelesaikan sesuatu!
  • Tanya orang lain untuk memeriksa anda. Tekanan rakan kongsi berfungsi! Ini adalah prinsip di belakang kumpulan pelangsingan badan dan lain-lain, dan diiktiraf secara meluas sebagai pendekatan yang sangat berkesan.
  • Kenal pasti akibat yang tidak menyenangkan TIDAK melakukan tugas itu.
  • Lakukan kos masa anda kepada majikan anda. Sebagai majikan anda membayar anda untuk melakukan perkara-perkara yang mereka fikir adalah penting, anda tidak memberikan nilai untuk wang jika anda tidak melakukan perkara itu. Malu diri untuk pergi!
  • Bertujuan untuk “makan kumbang gajah” perkara pertama

Ingat: semakin lama anda dapat berbelanja tanpa menunda-nunda, semakin besar kemungkinan anda melanggar kebiasaan yang merusak ini untuk kebaikan!

Petua untuk Tetap Terfokus

Ada yang mungkin mengatakan ia adalah kerana kita tidak mempunyai kuasa yang diperlukan untuk mencapai apa yang kita mahu lakukan. Ada yang mengatakan ia adalah kerana kita terlalu sibuk atau terlalu terharu untuk mengambil tindakan terhadap resolusi kita. Tangkas saya adalah ia boleh jadi apa-apa perkara itu, tetapi kemungkinan besar anda baru saja memulakan jalan tanpa kompas anda dan anda telah mula kehilangan jalan anda.

Daripada meraba-raba senarai perkara, anda harus “lakukan apa-apa sebab, duduk dan berfikir tentang apa yang anda benar-benar mahu mencapai dan menetapkan niat padu untuk mencapai matlamat anda. Saya juga mencadangkan anda memberi tumpuan kepada hanya satu atau dua niat pada satu masa. Tidak peduli apa yang anda ingin capai, penetapan niat boleh dan akan menetapkan anda pada kursus untuk berjaya.

Ada yang mungkin mengatakan ia adalah kerana kita tidak mempunyai kuasa yang diperlukan untuk mencapai apa yang kita mahu lakukan. Ada yang mengatakan ia adalah kerana kita terlalu sibuk atau terlalu terharu untuk mengambil tindakan terhadap resolusi kita. Tangkas saya adalah ia boleh jadi apa-apa perkara itu, tetapi kemungkinan besar anda baru saja memulakan jalan tanpa kompas anda dan anda telah mula kehilangan jalan anda.

Daripada meraba-raba senarai perkara, anda harus “lakukan apa-apa sebab, duduk dan berfikir tentang apa yang anda benar-benar mahu mencapai dan menetapkan niat padu untuk mencapai matlamat anda. Saya juga mencadangkan anda memberi tumpuan kepada hanya satu atau dua niat pada satu masa. Tidak peduli apa yang anda ingin capai, penetapan niat boleh dan akan menetapkan anda pada kursus untuk berjaya.

Berikut adalah 5 tip terbaik untuk akhirnya mencapai matlamat anda:

Petua 1 – Dapatkan jelas. Dalam menetapkan hasrat, anda membuatnya jelas kepada diri sendiri dan kepada orang lain dengan tepat apa yang anda bercadang lakukan. Tentukan definisi apa yang akan mencapai matlamat anda. Sebagai contoh, anda tahu anda telah mencapai matlamat untuk meningkatkan kemahiran pengurusan anda apabila anda secara konsisten berasa lebih puas dengan keupayaan anda untuk menangani situasi yang sukar dan memberi motivasi kepada kakitangan anda. Anda mungkin mendapat promosi yang telah anda perolehi!

Petua 2 – Menyedari bahawa hasrat datang dalam beberapa saiz dan setiap matlamat besar diisi dengan niat besar dan kecil. Dengan mengikuti, setiap niat akan akhirnya membawa kepada kejayaan. Sebagai contoh, jika resolusi anda adalah untuk meningkatkan kemahiran pengurusan anda, niat pertama anda adalah untuk bercakap dengan syarikat anda untuk mengetahui apa kemahiran dan sifat yang anda ingin tumpu.

Petua 3 – jangan biarkan kekeliruan mengatasi niat anda. Anda mungkin mempunyai banyak keghairahan tentang resolusi anda, tetapi keghairahan tanpa pelan adalah tenaga yang sia-sia dan akhirnya akan merosakkan. Menetapkan hasrat untuk mengambil langkah ke arah matlamat anda setiap hari akan membuat anda berada di jalan yang betul dan membantu untuk menghapuskan kekeliruan.

Petua 4 – Gunakan sumber anda. Mintalah apa yang anda mahu dan perlukan dari orang lain. Apabila anda menyatakan dengan jelas niat anda dan permintaan anda kepada orang lain, anda berpeluang untuk mendapatkan rakan kongsi dan bahagian bersorak. Sebagai contoh, jika anda mencari gaya pengurusan seseorang, tanya dia untuk mendapatkan tip dan mungkin juga sokongan. Kemungkinan mereka akan tersanjung dan sangat bersedia untuk berkongsi nasihat.

Petua 5 – Jadilah bertanggungjawab. Pilih resolusi anda dengan berhati-hati dengan memutuskan apa yang benar-benar menarik minat anda. Anda mungkin meminta orang yang anda percayai untuk membantu anda bertanggungjawab. Walau bagaimanapun, tiada apa yang boleh mengambil tempat menghormati niat anda kepada diri sendiri. Anda akan kagum betapa harga diri dan rasa pencapaian anda akan meningkat apabila anda mencapai matlamat anda.

Kurangkan Kerja Lebih Banyak

Sekiranya anda merasa terlalu banyak bekerja, terkejut atau hanya menerangkannya, petua pengurusan masa berikut dapat membantu anda memaksimumkan produktiviti anda supaya anda dapat mencapai lebih banyak lagi.

Sekiranya anda merasa terlalu banyak bekerja, terkejut atau hanya menerangkannya, petua pengurusan masa berikut dapat membantu anda memaksimumkan produktiviti anda supaya anda dapat mencapai lebih banyak lagi.

Kerja berasingan dari Rumah

Antara menanggapi e-mel peribadi, mesej segera dan menelefon panggilan telefon dari anak-anak anda, ia boleh menjadi sangat sukar untuk terus memberi tumpuan kepada tugas-tugas. Oleh itu, apabila anda di pejabat cuba menumpukan perhatian kepada anda bekerja sebanyak mungkin. Kemudian apabila anda berada di rumah, anda benar-benar boleh menangani masalah anda di sana tanpa gangguan. Anda akan mendapat masa yang lebih baik daripada kedua-dua tempat. Memisahkan tugas kerja anda dari rumah yang berkaitan akan membolehkan anda untuk menjaga fikiran anda bekerja ketika anda berada di sana dan, pada gilirannya, menunda kurang, merasa kurang terharu dan mencapai lebih banyak.

Menubuhkan sempadan dan melekat dengan mereka

Walaupun sentiasa bagus untuk cuba membuat semua orang bahagia sepanjang masa, tidak mungkin di tempat kerja yang diperintah oleh undang-undang masa dan ruang yang tidak dapat dipertikaikan. Ketahui masa untuk mengatakan tidak. Ada kalanya hak untuk melampaui panggilan tugas di tempat kerja. Untuk Instance, apabila ia adalah kecemasan sebenar, maka saya tidak keberatan untuk terus lewat atau keluar pada anggota badan. Walau bagaimanapun, itu berbeza daripada hanya membiarkan orang membuang kerja terakhir mereka di meja anda supaya mereka boleh membuatnya pulang awal. Walaupun anda perlu melakukan kerja anda, anda juga perlu menjaga diri sendiri dan mengetahui sempadan kerja anda.

Dapatkan Diatur

Masa yang dibelanjakan untuk memburu fail atau nombor telefon yang hilang boleh digunakan untuk membuat kemajuan pada senarai tugasan anda. Struktur organisasi yang baik adalah penting dalam sebarang pelan pengurusan masa. Luangkan masa beberapa saat pada setiap hari menjawab suara mel suara, dan e-mel. Ia sentiasa membantu untuk dianjurkan dan tidak membiarkan mesej bertumpu. Ia akan sentiasa menjimatkan masa anda. Nota melekit yang dipaparkan pada papan kekunci anda boleh membantu anda mengingati tugas yang paling penting yang perlu dilakukan sepanjang hari. Setiap orang mempunyai sistem mereka sendiri untuk diurus. Cuba petua ini. Mereka mungkin hanya menambah beberapa minit untuk hari anda bersama dengan rutin yang anda sudah berlatih.

Buat masa untuk diri sendiri

Mana-mana senarai tugasan yang telah dibina dengan baik perlu memasukkan sedikit masa untuk bersantai dan memusatkan diri anda, atau anda mungkin terlalu tertekan untuk melakukan sesiapa sahaja yang baik.

Kerja keras = Perlawanan dan bertentangan dengan aliran.

Pertama, tiada siapa yang suka “perlu” berbuat apa-apa. Apabila anda mengatakan saya perlu membayar bil saya, saya harus “bekerja keras untuk mendapatkan wang itu. Sudahkah anda dapat merasakan keputusasaan dan ketidakberdayaan dalam idea “harus” melakukan sesuatu yang anda alami menentangnya. Apabila anda “perlu” melakukan apa-apa, anda berada dalam keadaan perlawanan. Anda melawan aliran semulajadi dengan menunjuk diri ke hulu, menentang. Selepas beberapa dekad rintangan ini, anda dapat melihat bagaimana sesetengah individu akhirnya terbakar, kehilangan perspektif mereka, kehilangan kegembiraan, membuat penyakit dan akhirnya kehilangan nyawa sendiri. Tidak, harus bekerja keras untuk mendapatkan apa yang kita inginkan bukanlah jawapannya. Menggoda sesuatu adalah penyebab utama kekecewaan dalam kehidupan. Hidupkan idea ini.

Ketahui dan pura jalan anda untuk tentangan yang paling sedikit.

Apa yang anda suka? Maksud saya sangat suka! Apa yang anda suka untuk “bermain di”? Apa yang anda lakukan dengan mudah? Aktiviti apa yang menggembirakan anda sehingga tahap apabila anda terlibat dalamnya, anda sebenarnya kehilangan kesedaran tentang masa? Fikirkan soalan-soalan ini secara mendalam. Dalam idea ini “bermain” adalah benih ciptaan gembira, mudah, santai, semula jadi, malas. Tidak ada kerja apabila anda terlibat dalam aktiviti yang anda rasa anda dilahirkan untuk melakukan. Jika anda mempunyai idea yang anda suka bermain, adakah anda memaksa diri anda bermain dengannya? Sudah tentu tidak. Anda sememangnya tertarik kepadanya. Anda dengan penuh kasih sayang terlibat dalamnya. Perkara mudah. Tiada kerja yang terlibat dan hasil penciptaan anda kelihatan hampir dihantar ke syurga.

Seluruh hidup anda mesti mencerminkan apa yang anda alami. Ia penting untuk mencapai keinginan hati anda. Jangan berdagang satu saat lagi tenaga hidup berharga anda bekerja keras untuk mencapai matlamat anda. Temukan hadiah terbesar anda yang telah menyertai anda sejak hari anda dilahirkan dan gunakannya untuk mencipta nilai dengan cara yang mudah dan santai! Semua yang anda perlukan untuk mencipta kejayaan anda sudah ada dalam diri anda.

Idea berguna yang telah meningkatkan pengalaman hidup individu telah berlaku kerana orang ingin mengelak daripada melakukan kerja keras. Semua inovasi kami sepanjang sejarah telah diwujudkan untuk menjadikan hidup lebih mudah dan lebih baik. Kerja keras adalah bersifat produktif terhadap arah pertumbuhan dan perkembangan kehidupan. Kerja keras menutup aliran kreatif, tenaga yang diilhami. Kerja keras tidak selari dengan undang-undang penciptaan. Anda terbuat dari barangan yang sama dan undang-undang semulajadi ini berlaku kepada anda secara wawasan atau tanpa sengaja. Anda tidak akan menjadi sihat, kaya dan bijak:

  • menjaga hidung anda ke batu gerinda
  • menolak bola bukit
  • bekerja jari anda ke tulang
  • pergi ke lombong garam
  • menghabiskan hari dengan seorang pemandu hamba

Terdapat lebih mudah, malas, tidak melakukan apa-apa cara untuk mencipta kehidupan yang anda inginkan. Anda mesti melibatkan diri dalam apa yang anda suka, bermain dan bersenang-senang dengan. Bermain dengan segala-galanya. Sekiranya ia tidak menyeronokkan, dan berasa seperti kerja keras, anda akan mengurangkan potensi anda untuk mencipta kejayaan besar dalam hidup anda. Selaraskan tumpuan dan perhatian anda kepada apa yang anda suka. Kemudian cari rakan kongsi yang suka melakukan aktiviti yang anda lakukan. Apabila anda meletakkannya bersama-sama, anda akan mengambil lonjakan kuantum dalam kuasa anda untuk mencipta apa yang anda inginkan.

Equanimity

Apakah kelebihannya?

Falsafah mengajar kita untuk menanggung kelonggaran nasib orang lain.

Merriam-Webster mendefinisikan ketenangan sebagai kesedaran fikiran di bawah tekanan – tabiat minda yang jarang terganggu di bawah ketegangan yang hebat; mengawal emosi atau emosi mental melalui kehendak dan kebiasaan; yang mantap ketika menghadapi ketegangan.

Apakah kelebihannya?

Falsafah mengajar kita untuk menanggung kelonggaran nasib orang lain.

Merriam-Webster mendefinisikan ketenangan sebagai kesedaran fikiran di bawah tekanan – tabiat minda yang jarang terganggu di bawah ketegangan yang hebat; mengawal emosi atau emosi mental melalui kehendak dan kebiasaan; yang mantap ketika menghadapi ketegangan.

Equanimity adalah amalan, yang paling sering dibincangkan dalam tradisi Buddhis dan Sufi. Keterujaan adalah dasar kebijaksanaan dan kebebasan serta kasih sayang dan cinta. Hanya segelintir orang yang mampu menyatakan dengan pendapat yang berbeza yang berbeza dari prasangka persekitaran sosial mereka. Kebanyakan individu tidak dapat membentuk pendapat seperti itu.

Apakah kelainan seperti?

Keabsahan adalah keupayaan untuk tetap bersikap netral, memerhatikan dari jauh, dan bersahabat tanpa terperangkap dalam apa yang kita perhatikan. Ia adalah keupayaan untuk melihat gambaran besar dengan pemahaman dan tanpa bertindak balas, misalnya, kepada kata-kata, ideologi, perspektif, kedudukan, premis, atau falsafah yang lain. Pada dasarnya, kita tidak mengambil apa-apa secara peribadi; enggan ditangkap dalam drama kita sendiri atau orang lain.

Keterujaan membolehkan kita “berdiri di tengah-tengah,” konflik atau krisis dengan cara kita seimbang, berasaskan dan berpusat. Keterujaan mempunyai sifat-sifat ketenangan batin, ketenangan, vitalitas, kekuatan, dan ketabahan. Keterujaan membenarkan kita terus tegak dalam menghadapi angin konflik dan krisis yang kuat, seperti: menyalahkan, kegagalan, kesakitan, atau kecacatan – angin yang menimbulkan kesengsaraan ketika mereka mula meniup. Equanimity melindungi kita daripada “ditiup” dan membantu kita kekal “walaupun keel”.

Bagaimanakah kita membangunkan ketenangan?

Terdapat banyak sifat fikiran / badan yang menyokong perkembangan ketenangan. Satu adalah integriti. Melakukan dan bersemangat dalam integriti menyokong perasaan kita yakin apabila kita bercakap dan bertindak. Menjadi berintegriti menimbulkan kesungguhan yang mengakibatkan “tidak bercela,” merasa selesa dalam suasana apa pun atau dengan mana-mana kumpulan tanpa perlu mencari kesalahan atau salah. Satu lagi kualiti yang menyokong ketenangan adalah iman (tidak semestinya agama atau kepercayaan teologi) – kepercayaan berdasarkan kebijaksanaan, keyakinan atau keyakinan. Jenis iman ini membolehkan kita menemui cabaran, krisis atau konflik dengan penuh keyakinan, dengan ketenangan. Kualiti ketiga ialah minda yang maju yang berfikiran yang mencerminkan kestabilan, keseimbangan dan kekuatan. Kami membina minda sedemikian melalui amalan yang konsisten dan konsisten untuk tumpuan, tumpuan, perhatian dan kesedaran. Seorang yang maju,

Satu kualiti yang menyokong ketenangan adalah melihat realiti untuk apa itu, sebagai contoh, perubahan dan ketidaksuburan adalah fakta yang tidak menyenangkan. Kami menjadi terpisah dan kurang melekat pada lampiran kami. Ini bermakna melepaskan penilaian negatif tentang pengalaman kami dan menggantikannya dengan sikap kasih sayang atau penerimaan dan kesedaran yang penuh kasih. Semakin kita menjadi terpisah, semakin mendalam kita mengalami kesungguhan. Kualiti terakhir adalah keperluan kita untuk menjadi reaktif supaya kita dapat menyaksikan, menonton dan memerhati tanpa perlu terperangkap dalam pergaduhan, angin – mengekalkan keadaan santai yang konsisten dalam tubuh kita apabila sensasi bergerak.

Keanekaragaman, dengan demikian, mempunyai dua aspek: kekuatan refleksi dan keseimbangan batin, yang keduanya menyokong seseorang untuk menjadi perhatian, terjaga, sadar dan sedar. Semakin besar tahap yang kita ingini, semakin besar kemampuan kita untuk kelonggaran. Semakin tinggi ketenangan kita, semakin besar kemampuan kita untuk kekal mantap dan seimbang ketika kita menavigasi perairan kasar dan angin perubahan, tantangan dan konflik.

Apa yang berlaku apabila kita tidak mempunyai keseimbangan?

Dalam dunia fizikal kita sehari-hari, apabila kita kehilangan keseimbangan kita, kita akan jatuh. Di dunia emosi kita, perasaan dan emosi kita, menafikan mereka atau kontrak di sekeliling mereka. Atau kita mengenal pasti dengan pemikiran, perasaan atau emosi tertentu, berpegang teguh daripada membiarkannya mengalir melalui kita atau lulus seperti awan di langit. Ground tengah adalah kelonggaran – keadaan tidak campur tangan.

Equanimity membolehkan pengalaman yang lebih mendalam dan memuaskan.

Ketika kita mengembangkan kemampuan kita untuk ketenangan, kita dapat mula melihat ketika kita jatuh ke dalam “keadaan ketenangan.” Menyedari pengalaman kami, kami dapat meneroka negeri ini dan amalan ini akan membawa kepada keadaan yang lebih kerap dan lebih mendalam. Apa yang kita dapati dengan amalan sedemikian ialah orang, peristiwa, dan keadaan yang pernah menyebabkan kita menjadi reaktif tidak lagi mempunyai “pertuduhan” dan kita lebih banyak dapat melepaskan dan merasa kurang “diganggu”. Kami mengalami kurang.

Menggunakan Penguatkuasaan

Jika anda menggunakan pengesahan, menjadikannya satu titik untuk menggunakannya dengan kerap dan jangan berhenti menggunakannya walaupun situasi anda semakin baik. Semakin anda menggunakan pengesahan, semakin baik keadaan. Terdapat ikrar untuk setiap jenis keadaan; keutamaan, penangguhan, fokus, dan ketenangan adalah hanya beberapa. Berikut adalah beberapa pengesahan yang boleh membantu anda sepanjang hari anda.

Jika anda menggunakan pengesahan, menjadikannya satu titik untuk menggunakannya dengan kerap dan jangan berhenti menggunakannya walaupun situasi anda semakin baik. Semakin anda menggunakan pengesahan, semakin baik keadaan. Terdapat ikrar untuk setiap jenis keadaan; keutamaan, penangguhan, fokus, dan ketenangan adalah hanya beberapa. Berikut adalah beberapa pengesahan yang boleh membantu anda sepanjang hari anda.

Mengutamakan

  • Saya berhak menjalani kehidupan yang tenang, penuh kegembiraan dan ketenteraman.
  • Saya menetapkan matlamat yang realistik, mengingati bahawa keutamaan saya yang pertama adalah diri saya sendiri.
  • Saya menjadualkan tugasan pada kadar yang tepat untuk saya.
  • Saya secara proaktif memutuskan tugas-tugas yang perlu saya lakukan terlebih dahulu dan yang lebih penting.
  • Saya mengambil sesuatu dari jadual saya sebelum saya menambahnya.
  • Saya meluangkan masa untuk sesuatu yang baru yang saya bawa ke dalam hidup saya.
  • Saya tidak perlu menyimpan masa saya pada satu perkara tertentu.
  • Saya dapat mewakilkan tugas-tugas yang saya tidak boleh – atau tidak perlu – lakukan.
  • Saya membuat masa untuk bermain dan berehat dan tidak membenarkan diri saya bekerja tanpa henti.
  • Saya menerima kemajuan saya kerana ia adalah mengikut kadar saya sendiri.
  • Saya tahu kesabaran, toleransi, dan usaha saya membantu saya belajar dan berkembang menjadi versi saya yang lebih kuat.
  • Saya lemah dengan usaha saya, mengetahui bahawa cara hidup saya yang baru memerlukan banyak amalan dan kesabaran.

Penangguhan

  • Saya mengambil tindakan dan meninggalkan keputusan sehingga Tuhan.
  • Tidak ada percubaan, hanya lakukan.
  • Keinginan saya untuk meneruskan sesuatu adalah lebih kuat daripada keinginan saya untuk menunda-nunda.
  • Penangguhan adalah musuh saya.
  • Saya mengambil tindakan ke arah matlamat saya setiap hari.
  • Saya menikmati kejayaan menyelesaikan tugas.
  • Saya memilih untuk memulakan tugas ini dengan langkah yang kecil dan tidak sempurna. Saya akan berasa hebat dan mempunyai banyak masa untuk bermain!
  • Saya berharap dapat melakukan sesuatu.
  • Antara perkara yang saya lakukan, saya suka bekerja dengan yang terbaik.

Fokus

  • Saya sentiasa berjaga-jaga dan penuh perhatian.
  • Saya sentiasa memberi tumpuan kepada apa yang saya lakukan.
  • Saya penuh perhatian dan penuh perhatian sepanjang hari saya.
  • Saya sedar dan hadir pada setiap masa.
  • Saya tenang dan terfokus pada semua yang saya lakukan.
  • Saya diserap sepenuhnya pada masa ini.
  • Saya terfokus sepenuhnya kepada apa yang saya lakukan.
  • Saya mudah diserap oleh semua yang saya lakukan.
  • Saya terpesona dan terlibat dalam setiap tugas yang saya lakukan.
  • Saya fokus dan santai dalam semua yang saya lakukan.
  • Saya terfokus sepenuhnya dan hadir dalam semua interaksi dengan orang lain

Ketenangan

  • Saya mempunyai Keamanan minda sepanjang masa.
  • Tidak kira apa yang saya hadapi, saya akan tetap tenang.
  • Saya mempunyai ketenangan jiwa.
  • Fikiran saya selalu berada di tempat penyayang yang tenang.

Mengakhiri

Pada umumnya, apabila kita membuat kemajuan dalam kehidupan, ia adalah kerana kehidupan menekan kita untuk maju. Jarang sekali kerana pilihan dan inisiatif kita sendiri sedar. Dalam jangka panjang kehidupan kita, kemajuan yang dipaksa sedemikian berlaku dalam cara yang tidak dapat diramalkan, kadang-kadang melalui gembira, tetapi sering melalui pengalaman yang tidak berpuas hati. Pastinya, ini bukan cara paling berkesan untuk maju dalam kehidupan.

Yetthat adalah cara majoriti kita maju dalam kehidupan. Kami memanggil kemajuan yang tidak cekap, tidak dapat diramalkan, dan kemajuan kehidupan. Walau bagaimanapun, dengan buku ini dan petua ini, kita secara sengaja boleh mengubah tingkah laku kita tanpa tekanan tambahan.

Kita boleh mempunyai keseimbangan dan kejayaan dalam kehidupan. Di samping itu, kita boleh mendapatkan keutamaan-keutamaan kami dan memastikan mereka berada di sana. Apa yang menghalang anda daripada merebut minit dan jam tambahan pada hari anda? Satu-satunya jawapan ialah, anda! Oleh itu, keluar dari jalan anda dan mulakan lebih banyak lagi dengan melakukan kurang!

Beri maklum balas

Please enter your comment!
Please enter your name here